تغییرات در طرح ترافیک مردم را عصبانی کرد
کد خبر: ۱۴۹۰۲۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 27    -    ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴

عضو شورای شهر تهران با ابراز تاسف از اینکه ازدحام جمعیت در وسایل نقلیه عمومی به حدی است که وحشت می‌کنیم، سوار اتوبوس و مترو شویم، گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیشتر باید به فکر کمبودهای وسایل نقلیه عمومی باشد، نه اینکه برای کنترل ترافیک و آلودگی هوا از طرح ترافیک استفاده کند.

حسن خلیل آبادی (عضو شورای شهرتهران):

* (با اشاره به طرح ترافیک جدید و نارضایتی‌هایی که در چند روز از سوی مردم و کارشناسان در این باره مطرح است): مشکل اساسی تهران آلودگی هوا است که یکی از دلایل اصلی آن ترافیک بیش از حد در تهران است، در نتیجه باید کاری کرد تا مردم از وسایل نقلیه شخصی کمتر استفاده کنند، اما راهکارهای آن باید توسط متخصصان و کارشناسان تعیین و به شورای ترافیک ارائه و براساس دریافت‌ها و مطالعات علمی تصمیمات گرفته شود.

* تغییرات طرح ترافیک و طرح زوج و فرد بدون اطلاع‌رسانی و ارائه نظرات کارشناسی به مردم، آنها را بیشتر عصبانی می‌کند تا اینکه رضایت‌مندی مردم را به همراه داشته باشد.

* اطلاع‌رسانی بیشتری نیاز است و اگر این اقدام برای کاهش آلودگی هوا، سلامتی و زیست بهتر شهروندان انجام شده، باید به آنها اعلام شود. تصمیم‌گیری‌های یک شبه، ناراحتی مردم را به همراه دارد که به این مساله دقت چندانی نشده است.

* متاسفانه کمبود اتوبوس واحد و ازدحام جمعیت به حدی است که وحشت می‌کنیم، سوار اتوبوس و مترو شویم.

* مردم مگر خودآزار هستند که پول بنزین بیشتر پرداخت کنند، به ماشین خود استهلاک بیشتر وارد کنند، در ترافیک سنگین خیابان‌های تهران قرار گیرند و به مقصد برسند؟! نابسامانی ناوگان حمل و نقل عمومی است که مردم را مجبور به استفاده از خودروی شخصی می‌کند.

* اگر ناوگان حمل ونقل عمومی متناسب با نیاز مردم و به صورت یکپارچه در سطح شهر توزیع شده باشد، اصلا کسی از خودروی شخصی استفاه نمی‌کند، وقتی با هزینه کمتر و زمان کمتر بتوانی به مقصد برسی، چه لزومی دارد که از خودروی شخصی استفاده کنی؟ و این مساله‌ای است که باید مورد توجه معاونت حمل ونقل و ترافیک شهر تهران قرار گیرد.

* اصل ماجرا این است که در تهران خودرو زیاد و سیستم حمل ونقل عمومی ضعیف است. اگر خطوط مترو، بی آرتی و در مجموع حمل ونقل عمومی در سطح شهر تهران تقویت شده بود، بخش بزرگی از مسئله آلودگی هوای شهر تهران برطرف می‌شد. بسیاری از اتوبوس‌های تهران اکنون از رده خارج هستند، در حالی که جمعیتی که از این ناوگان استفاده می‌کنند، بسیار زیاد هستند که این امر سطح نارضایتی مردم از خدمات عمومی را بالا می‌برد.

* (با اشاره به اینکه این طرح به پیوست‌های علمی نیاز دارد): برای تهیه پیوست‌ها نیز باید از کارشناسان بی‌طرف استفاده شود نه کارشناسان سفارشی که در نهایت به مثبت بودن پروژه رای می‌دهند، در کشور ما از این کارشناسان سفارشی بسیار است. یک گروه متخصص، بی‌طرف و دانشگاهی باید بر روی این طرح مطالعه داشته باشند و نظر دهند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
1
0
طرح زوج و فرد قبلی به نفع پلاکهای زوج بود و غیر عادلانه چون پنجشنبه ها اجرا نمیشد طرح فعلی عادلانه است و برای جا افتادن اندکی زمان می خواهد بی خود جبهه گیری نکنید.
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
0
خطوط بي آر تي براي مردم طراحي نشده است، مردم را سر كار نگذاريد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
0
چرا از سرویس های مدارس که از راهور و تاکسیرانی برچسب و در واقع به صورت قانونی اجازه حمل دانش آموزان را دارند و چندین سال هم به خاطر داشتن همین اجازه قانونی یا همان برچسب سرویس مدارس جریمه نمی شدند حالا به یکباره بدون اطلاع قبلی از سوی شهرداری پیامک پرداخت عوارض ورود به طرح زوج و فرد به تلفن همراه ارسال می شود ؟ آیا این درست است که راننده ها تاوان کسری بودجه شهرداری را پرداخت کنند ؟ شهرداری چه مزایایی یا چه خدماتی به رانندگان سرویس مدارس فراهم کرده که عوارض طلب می کند ؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
1
یکی از پیامدهای نحوه اجرای طرح زوج و فرد قبلی، ایجاد جابجایی های سکونتی در مناطق مختلف تهران بود. فی المثل بخش زیادی از جمعیت ساکن ‌‌در مناطق مرکزی شهر تهران که محلات آنان بافتهای بالنسبه مناسب‌تر هم داشتند، از قبیل فاطمی و کارگر شمالی و جنوبی و توحید و جمال زاده و..... بدلیل طرح قبلی از محله سابق خود کوچ نموده و ساکن مناطق شمال غرب خارج از محدوده طرح اعم از پونک و ...شدند و همین امر از یک سو منجر به انفجار قیمتها در مناطق جدید و از سوی دیگر بلا استفاده ماندن بسیاری از امکانات محلات قبلی اعم از فضاهای فرهنگی و.. . و تبدیل برخی از مناطق مرکزی به محلات حاشیه نشینی گردید. اما در طرح جدید این موضوع که شما داخل یا خارج محدوده ساکن هستید، تاثیر تعیین کننده‌ای ندارد. امید می‌رود با اجرای درست طرح جدید فشار قیمتی در بیشتر مناطق خارج از طرح فعلی ، تعدیل شده و اهالی تهران بتوانند با خیال راحت تر و قیمت مناسب تر مجددا در مناطق مرکزی که به مراتب سرانه های رفاهی و درمانی و.. بیشتری نسبت به اغلب مناطق تهران دارد، سکونت بیشتری داشته باشند.
بسیاری از کسانی که مخالف طرح جدید هستند ممکن است نگرانی هابی در مورد سرمایه گذاری های بعمل آمده ناشی از رونق ساخت و ساز اعم از تجاری و مسکونی در بعضی از مناطق خارج از محدوده طرح فعلی، بدلیل احتمال استقبال مجدد مردم از سکونت در مناطق مرکزی را داشته باشند..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
2
بابا جان غیر از کارشناسی این طرح لطفا این طرح را یه بار یکی کامل توضیح بده. تکلیف پنجشنبه چیه؟ میگن طرح ترافیک اصلی نیست ولی زوج و فرد هست. مگه میشه از محدوده طرح زوج و فرد پرید داهل محدوده طرح اصلی، این مسهره بازیا چیه. چرا یکم فکر نمیکنن. چرا اینقدر مردم را جز میدن. بخدا خسته شدیم
متین پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
0
اول اینکه من طرح جامع برای حل ترافیک دارم که آن هم بر اساس سیستم گردش خون طراحی شده که در صورت اجرا تقریبا حدود 90 درصد مشگل حل می شود
و دوم اینکه اگر وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس ومینی بوس زیاد و تقریبا رایگان شود منافع آن از هزینه های پزشکی که برا اثر آلودگی هوا و محیطی که ایجاد می شود و صرف قطعات یدکی و هدر رفت وقت مردم و غیره... کمتر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
0
0
خدایی این کار اشتباه و ظلم فراونی هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار