نخستین کامپیوتر آنالوگ باستانی جهان +عکس
کد خبر: ۱۴۸۹۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 27    -    ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کامپیوتر‌ها متعلق به زمان حال هستند و درواقع از ساخته‌های معاصر بشر محسوب می‌شوند. این در حالی است که یافته‌های باستان شناسی نشان می‌دهد یک قرن پیش از میلاد مسیح نیز کامپیوتر‌ها وجود داشته اند.
"ماشین آنتیکیترا" را می‌توان نخستین کامپیوتر آنالوگ باستانی جهان دانست. دستگاهی خیره کننده که با توجه به امکانات محدود زمان خود کارکردی منحصر به فرد داشته است.

نخستین کامپیوتر آنالوگ باستانی جهان +عکس

ماشین آنتیکیترا و تکنولوژی پشت این دستگاه تا زمانی که ساعت‌های مبتنی بر ستاره شناسی و نجوم در قرن چهاردهم وارد اروپا نشد، شناخته نشدند، ماشین آنتیکتیترا در سال ۱۹۰۰ در یک کشتی باستان یونان کشف شد. کارکنان موزه این دستگاه را به مدت دو سال نادیده گرفته بودند چرا که در نگاه اول، به نظر می‌رسید که فقط یک توده از برنز و چوب زنگ زده و بی ارزش است.

اما بررسی‌های دقیق‌تر نشان داد ماجرا بسیار مهمتر است و این دستگاه می‌تواند موقعیت‌های نجومی را در یک تاریخ خاص پیشبینی کند. چرخش یک دست میل این دستگاه تاریخ را تغییر داده و باعث می‌شود که دستگاه به طور همزمان موقعیت ماه، خورشید، مدار ماه، گرفتگی ماه و چرخه‌های تقویم را محاسبه کند. همچنین ممکن است قادر به پیش بینی موقعیت سیارات است.

این دستگاه پیشرفته را می‌توان نخستین تلاش بشر برای ساخت یک کامپیوتر خانگی دانست.

انتخاب

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Romania
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
0
این خبر سرتاپا دروغه ، باور نکنید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار