طرز تهیه پنیر محلی با ماست چکیده بدون استفاده از مایه پنیر
کد خبر: ۱۴۸۸۵۴
تاریخ انتشار: 2019 June 26    -    ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
پنیر محلی فارمر یا پنیر روستایی یک نوع پنیر محلی است که با شیر، ماست چکیده و خامه ترش درست می‌شود. این پنیر بافت خوب و منسجمی دارد بنابراین خیلی راحت می‌تواند در منوی صبحانه شما جا بگیرد. این پنیر را می‌توان همراه با نان برشته و عسل مصرف کرد و یا در انواع پنکیک‌های پنیری استفاده کرد.

طرز تهیه پنیر محلی با ماست چکیده بدون استفاده از مایه پنیر«تابناک باتو» پنیر محلی فارمر یا پنیر روستایی یک نوع پنیر محلی است که با شیر، ماست چکیده و خامه ترش درست می‌شود. این پنیر بافت خوب و منسجمی دارد بنابراین خیلی راحت می‌تواند در منوی صبحانه شما جا بگیرد. این پنیر را می‌توان همراه با نان برشته و عسل مصرف کرد و یا در انواع پنکیک‌های پنیری استفاده کرد.

 

طرز تهیه پنیر محلی با ماست چکیده بدون استفاده از مایه پنیر

درست کردن پنیر فارمر چند روز وقت می‌گیرد، اما شما در این چند روز به کار‌های دیگرتان می‌رسد در حالی که این پنیر در حال درست شدن است. البته زمان آن هم قابل تغییر است و شما می‌توانید بر اساس زمان‌بندی خودتان کار کنید. به عنوان مثال این دستورالعمل ۲۴ ساعت زمان می‌برد، اما اگر ۱۸ یا ۳۰ ساعت هم باشد، خوب است. این پنیر را شما نمی‌توانید در فروشگاه‌ها پیدا کنید بنابراین بهتر است که آن را در خانه درست کنید.

مواد لازم

شیر: ۳ و ۱/۲ لیتر
ماست چکیده: ۱۰۰ گرم (پرچرب)
خامه ترش: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

طرز تهیه پنیر محلی با ماست چکیده بدون استفاده از مایه پنیر

طرز تهیه پنیر محلی فارمر روز اول

۱. در یک قابلمه استیل بزرگ، شیر را با ماست چکیده و ۲ قاشق خامه ترش ترکیب کنید. درب قابلمه را بگذارید و ذر فری که با دمای ۱۰۰ درجه فارنهایت (۳۷ درجه سلسیوس) به مدت ۱ ساعت بگذارید تا زمانی که شیر ولرم شود. (در اکثر فرها، دمای حداقل آن‌ها ۱۷۰ درجه فارنهایت یا ۷۵ درجه سلسیوس است بنابراین اگر فر شما اینطور است، به مخلوط داخل فر دقت کنید، چون زود گرم می‌شود).

۲. قابلمه را با در بسته به مدت ۲۴ ساعت در جای گرمی از اتاق قرار دهید (مثلا داخل آشپزخانه یا بخش بالای اتاق که گرما جمع می‌شود). وقتی که این کار را انجام دادید، باید غلظت آن همانند شیر عسلی باشد و وقتی قاشق را در آن فرو می‌کنید باید قاشق را بکشید. به هیچ عنوان آن را بهم نزنید.

پنیر محلی فارمر روز دوم:

۱. قابلمه را روی گاز بگذارید و دوباره روی شعله پایین به مدت ۴۰ دقیقه یا تا زمانی که گرم شود، بگذارید. باز هم می‌گویم آن را بهم نزنید. آن را به آرامی گرم کنید، چون دمای بالا پروتئین مغذی و باکتری‌های مفید آن را از بین می‌برد. آن را از روی گاز بردارید و در یک اتاق گرم به مدت ۲۴ ساعت دیگر قرار دهید. غلظت آن باید شبیه ماست باشد.

پنیر محلی روز سوم:

۱. قابلمه را روی گاز و روی حرارت متوسط به پایین قرار دهید یا تا زمانی که داغ شود. پنیر از مایع پنیر جدا خواهد شد. گاز را خاموش کنید و آن را در جایی ساکن و با درب بسته به مدت ۱ ساعت بگذارید (این کمک می‌کند تا بخش جامد به راحتی جدا شود).

۲. پارچه تنظیف با بافت ریز را به صورت دو تا سه لایه داخل یک آبکش بزرگ داخل کاسه‌ای بزرگ بگذارید. مخلوط پنیری را روی این پارچه تنظیف بریزید. مایع پنیر تخلیه شده در کاسه را نگه دارید و آن را در یخچال بگذارید. از این مایع که وی نام دارد می‌توان برای تهیه انواع نان بخصوص نان مافین انگلیسی استفاده کرد.

۳. گوشه‌های پارچه را جمع کرده و فشار دهید تا آب اضافی خارج شود. یک تخته برش را داخل یک سینی بگذارید. کیسه پنیر را روی تخته برش بگذارید. یک تخته برش دیگر را روی کیسه پنیر بگذارید و یک جسم سنگین را روی این تخته برش بگذارید. بگذارید به مدت ۸ تا ۱۰ ساعت به این حالت بماند.

پنیر محلی روز چهارم:

۱. کیسه پنیر را باز کنید و پنیر را از داخل آن خارج کنید. حالا پنیر شما آماده است می‌توانید در همین لحظه از آن استفاده کنید در غیر اینصورت آن را در ظرفی دردار در یخچال بگذارید. شما از این پنیر می‌توانید برای صبحانه، انواع پنکیک پنیری، کیک شکلاتی پنیری، دونات پنیری و سایر غذا‌ها استفاده کنید.

نکات مهم

قبل از درست کردن پنیر، ماست چکیده و شیر را به مدت ۴ تا ۶ ساعت داخل آشپزخانه بگذارید بماند تا به دمای اتاق برسد.
در کلیه مراحل هرگز مواد را بهم نزنید، چون در غیر اینصورت بافت پنیری به دست نیامده و شبیه ماست می‌شود. برای کیسه پنیر حتما از پارچه تنظیفی با بافت ریز و به صورت چند لایه استفاده کنید.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار