آیا گیاهان واقعا تصفیه کننده هوای خانه هستند؟
کد خبر: ۱۴۸۸۴۴
تاریخ انتشار: 2019 June 26    -    ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان ناسا و دانشگاه ایالت پنسیلوانیا، گیاهان می‌توانند نقش تصفیه کننده هوای خانه را داشته باشند.

 گیاهان مهارت خاصی در جذب گازها توسط منافذ موجود در برگ‌های خود دارند. این مهارت عمل فتوسنتز که همان تبدیل نور و دی‌اکسیدکربن به انرژی شیمیایی رشد است، را آسان‌تر می‌کند. نکته قابل تأمل این است که دانشمندان ظرفیت جذب گازها توسط گیاهان را فراتر از دی اکسیدکربن اثبات کرده‌اند. لیست بلندی از ترکیبات آلی فرار VOC از جمله بنزن (که در برخی از پارچه‌ها، پلاستیک، آفت کش ها و دود سیگار یافت می‌شود) و فرمالین (قابل یافت در لوازم آرایشی، مواد شوینده، نرم کننده و شامپو فرش‌ها)، از جمله مواردی هستند که ثابت شده گیاهان خانگی قابلیت جذب این ترکیبات مضر را توسط برگ‌ها و ریشه‌های خود دارند.

باید توجه داشت که این ترکیبات آلی و دیگر آلاینده‌های موجود در محیط داخلی، تشدیدکننده حالت تهوع، بیماری‌های تنفسی، آسم و حتی سرطان هستند. همچنین طی فرآیندی بنام گیاه پالایی، از این قابلیت برای جذب گازهای مضر از هوا، آب و خاک استفاده می‌شود. در حالی که بسیاری از گیاهان جاذب گازها هستند، دانشمندان؛ سرخس سلطنتی ژاپنی، گیاهان انکبوتی، سرخس بوستون، پیچک انگلیسی، آرکا پالم، آلوئه را،‌ Snake Plant و Peace Lily را در فهرست قوی‌ترین گیاهان تصفیه کننده هوا قرار می‌دهند.

سلامانه

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار