جلوگیری از ازدواج دختر ۱۰ساله در سیرجان
کد خبر: ۱۴۸۷۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 24    -    ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶

پس از پیگیری‌های انجام شده توسط فرماندار و دادستانی سیرجان، ازدواج دختر 10 ساله با پسر 23 ساله متوقف شد.

فرماندار سیرجان در این خصوص گفت: طی پیگیری های انجام شده، مشخص شد که موضوع ازدواج دختر ۱۰ ساله فقط در مرحله آزمایش بوده است و به تشکیل پرونده نرسیده بوده.

محمد محمودآبادی ادامه داد: شخصا با سردفتر این دفترخانه ثبت ازدواج صحبت کردم و قرار شد هیچ اقدام دیگری انجام نشود و این برگه هم از دختر و پسر گرفته می‌شود، دادستانی هم ورود کرد و موضوع ازدواج این دو نفر به طور کل منتفی شد.

وی افزود: دلایل زیادی برای ازدواج دختران در سن پایین وجود دارد، یکی از این دلایل تعداد زیاد فرزندان زیاد دختر یک خانواده بوده که به دلیل فقر مجبور به قبول کردن ازدواج دختر در سن پایین می شوند، هرچند که از چرایی ازدواج این دونفر اطلاعی ندارم .

محمودآبادی اضافه کرد: قانونا دفاتر ازدواج حق ثبت ازدواج زیر سن ۱۳ سال را ندارند و قرار شد که دفتر خانه همه مدارک را به خانواده پس دهد.

وی تاکید کرد: حیثیت مردم سیرجان و کرمان بسیار ارزشمند است و نباید به شایعات دامن زد به همین دلیل این موضوع سریع پیگیری و متوقف شد.

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه گفت: ازدواج دختر زیر ۱۳ سال صرفا نیازمند اجازه پدر ندارد بلکه باید دادگاه و دادستانی به این موضوع ورود کرده و و باید احراز شرایط شود.

فاطمه ذوالقدر ادادمه داد: ازدواج دختر بچه باید از نظر بلوغ عقلی و جسمی توسط پزشکی قانونی تایید شود و دفتر ثبت ازدواج به شرط اجازه دادگاه باید صیغه عقد را بخواند.

برنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
0
2
داماد خجالت نمی کشه با دختر ۱۰ ساله ازدواج میکنه ؟ اون داماد رو باید دار زد . باور کنید بیماری کودک آزاری داره .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
0
2
خاک بر سر اون پسر و والدین این کودک
صمدپاشازاده ماکویی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
انشالله خدا مشکل همه اونهایی که به خاطر ضعف مالی و زیادی فرزند دختر دست به اقدام بی عقلی میزنند کمک کند و امیدواریم دولت هم به این نوع خانواده ها توجه بیشتری داشته باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار