سس تارتار، سسی معرکه برای غذاهای دریایی
کد خبر: ۱۴۸۶۹۲
تاریخ انتشار: 2019 June 25    -    ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
سس تارتار اصالتا یک سس فرانسوی است. اما امروزه در همه جای دنیا همراه با غذا‌های مختلفی سرو می‌شود. می‌توان گفت که هر آشپز با توجه به ذائقه مشتریان و کسانی که غذا را برای آن‌ها تهیه می‌کند مواد اولیه این سس را تغییر می‌دهد.

سس تارتار، سسی معرکه برای غذاهای دریایی«تابناک باتو» سس تارتار اصالتا یک سس فرانسوی است. اما امروزه در همه جای دنیا همراه با غذا‌های مختلفی سرو می‌شود. می‌توان گفت که هر آشپز با توجه به ذائقه مشتریان و کسانی که غذا را برای آن‌ها تهیه می‌کند مواد اولیه این سس را تغییر می‌دهد. اما به طور کلی مواد اولیه تارتار، سس مایونز، خیارشور، سس گوجه، جعفری، فلفل و نمک و آبلیمو است. می‌توانید سس مایونز را خودتان در خانه با استفاده از دستور تهیه سس مایونز مخصوص غذالند تهیه کنید یا آن را به صورت آماده از سوپرمارکت بخرید. در واقع پایه اصلی این سسف سس مایونز است.

سس تارتار، سسی معرکه برای غذاهای دریایی

تارتار یک نوع سس غلیظ و سفیذ است که در آن سبزیجاتی همچون جعفری، خیارشور و پیاز پیدا می‌شود. این سس را می‌توانید همراه با انواع خوراک‌های دریایی و سیب زمنی و ساندویچ سرو کنید.

سس تارتار بوی زهم ماهی، میگو و مرغ را می‌گیرد. فیش اند چیپس یکی از غذای سنتی و محبوب انگلیسی است که همراه با این سس سرو می‌شود. نام این سس که نخستین بار در قرن نوزدهم وارد کتاب‌های آشپزی دنیا شد از سس فرانسوی به همین نام؛ (sauce tartare) گرفته شده است.

برای تهیه یک سس تارتار معرکه باید تمام مواد را در یک ظرف متوسط کاملا با یکدیگر مخلوط کرده و یکدست هم بزنید. در افزودن نمک دقت کنید. چون این چاشنی حاوی خیارشور است و به اندازه کافی شور می‌باشد. بعد از اینکه سس را تهیه کردید آن را در یک شیشه در دار بریزید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

توصیه می‌کنیم حتما این سس را تهیه کنید و از خوردن غذا‌های دریایی همراه با آن لذت ببرید. از انواع دیگر سس‌ها می‌توان به: سس پرتقال، سس رژیمی، سس آلفردو و سس گوشت اشاره کرد.

سس تارتار، سسی معرکه برای غذاهای دریایی

مواد لازم

سس مایونز: ۱ لیوان
خیار شور خرد شده: ۱ لیوان (دایس شده ریز)
سس گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری (چاپ شده یا همان ساطوری ریز)
آبلیمو: ۱ قاشق چایخوری
شکر: ۱ قاشق چایخوری
پیاز خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری (بهتر است چاپ شده باشد)
فلفل سیاه: ۱/۴ قاشق چایخوری
نمک: به مقدار لازم

مراحل تهیه

سس مایونز را داخل کاسه‌ای بریزید.

آبلیمو، جعفری خرد شده، شکر، پیاز خرد شده، سس گوجه فرنگی، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و خوب بزنید و مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند.

خیارشور‌های خرد شده را به مواد اضافه و مخلوط کنید.

سس را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود. سپس به همراه غذا سرو کنید.

غذالند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار