عکس جنجالی و حاشیه برای دختران بسکتبال
کد خبر: ۱۴۸۶۷۹
تاریخ انتشار: 2019 June 24    -    ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

«اول از همه این را بگویم که در مسابقات سه نفره حتی مربی هم نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند و سبک بازی‌ها با بسکتبال پنج نفره متفاوت است. از سوی دیگر پزشک و فیزیوتراپ فیبا در مسابقات حاضر هستند و هر بازیکنی که دچار مصدومیت شود، با امکانات حرفه‌ای به وضع او رسیدگی می‌کنند. اگر پزشک هم همراه تیم بود، او هم می‌خواست همین یخ را روی پای بازیکن بگذارد! در این وضع اقتصادی قطعا اعزام پزشک و همراهان دیگر با تیم‌ملی مقدور نیست.»

 دومین حضور تیم‌ملی بسکتبال سه نفره بانوان در جام‌جهانی با حاشیه‌های زیادی همراه شد. با این‌که شاگردان «نیکا بیک‌لیک‌لی» نتایجی مشابه نخستین حضور خود را با یک پیروزی برابر مغولستان و سه شکست مقابل تیم‌های اسپانیا، جمهوری چک و رومانی گرفتند، اما انتشار یک عکس شروع یک ماجرای پرحاشیه برای این تیم و فدراسیون بسکتبال بود. تصویری از سعیده علی، بازیکن باتجربه تیم‌ملی ایران بعد از مصدومیت و درحالی‌که خودش یخ روی پایش گذاشته بود، دست‌به‌دست در فضای مجازی چرخید.

عکس جنجالی و حاشیه برای دختران بسکتبال

این موضوع باعث شد تا موجی از انتقادات ایجاد شود که چرا فدراسیون همراه با این تیم پزشک اعزام نکرده است. ماجرا وقتی بازتاب بیشتری داشت که مشخص شد رئیس فدراسیون بسکتبال و رئیس کمیته ٣ به ٣ بانوان همراه با این تیم به هلند سفر کرده‌اند!

برای پیگیری این ماجرا با فریده شجاعی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال تماس گرفتیم. او دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: «اول از همه این را بگویم که در مسابقات سه نفره حتی مربی هم نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند و سبک بازی‌ها با بسکتبال پنج نفره متفاوت است. از سوی دیگر پزشک و فیزیوتراپ فیبا در مسابقات حاضر هستند و هر بازیکنی که دچار مصدومیت شود، با امکانات حرفه‌ای به وضع او رسیدگی می‌کنند. اگر پزشک هم همراه تیم بود، او هم می‌خواست همین یخ را روی پای بازیکن بگذارد! در این وضع اقتصادی قطعا اعزام پزشک و همراهان دیگر با تیم‌ملی مقدور نیست.»

وی در واکنش به انتقاد از اعزام رئیس فدراسیون و رئیس کمیته ٣ به ٣ می‌افزاید: «رئیس فدراسیون تا به حال با تیم ٣ به ٣ سفر نکرده بود و برای مذاکره با مسئولان جهانی بهترین فرصت همین جام‌جهانی بود. کسی نمی‌تواند ایراد بگیرد که چرا رئیس فدراسیون با تیمی به سفر رفته است. از سوی دیگر خانم کاکاوندپور هم به‌عنوان سرپرست تیم اعزام شده؛ اگرچه من معتقد بودم باید خانم شمس که وظیفه سرپرستی را برعهده داشت، راهی این سفر می‌شد. خودم برای این‌که یک جوان این تجربه را به دست آورد، از این سفر انصراف دادم.»

شهروند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار