هزینه هر دانش آموز اتباع خارجی؛ سه میلیون تومان
کد خبر: ۱۴۸۶۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 24    -    ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور هزینه تحصیل هر دانش آموز اتباع خارجی را اعلام کرد.

غلامرضا کریمی:

بر اساس آخرین آمار ما حدود 470 هزار دانش‌آموز از اتباع خارجی و افغانستانی در 28 هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند، البته بر اساس آمار‌ها چیزی حدود 123 هزار دانش‌آموز بدون مدارک هویتی در مدارس ایرانی ثبت‌نام کرده‌اند. از کل جمعیت این دانش‌آموزان مهاجر 27.5 درصد در مدارس روستایی و 72.5 درصد در مدارس شهری تحصیل می‌کنند.

به طور متوسط حدود سه میلیون تومان هزینه هر دانش‌آموز است. در کل هزینه سالانه دولت برای دانش‌آموزان اتباع چیزی حدود هزار و 500 میلیارد تومان است.

بیش از 100 هزار نفر از دانش‌آموزان افغانستانی در شهرستان‌های استان تهران تحصیل می‌کنند. پس از آن استان‌های خراسان رضوی و اصفهان با 50 تا 100 هزار دانش‌آموز در رتبه‌های دوم و سوم هستند.

روزنامه ایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
1
2
چرا و به چه علت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در جهت منافع مردم و ملت و يا ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
0
0
تا اونجا که بنده اطلاع دارم نه تنها این هزینه ها بلکه بیشتر از اون رو ازشون دولت میگره که هیچ از سازمان ملل هم هزینه بابت مهاجرین میگیره
این برنامه ی همه ی کشورهای مهاجر پذیره
لطفا درست اطلاع رسانی کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
1
0
وقتى تو آلمان با اون اقتصاد قوى اش، موج مليونى متجاوزين مرزى به سمت مرز هاش راه افتاد، براى اولين بار بعد از جنگ جهانى دوم احزاب نژادپرست DIE RECHTE و AFD قدرت رو به دست گرفتند. تنها صد هزار افغانى رو پذيرفتند و مابقى رو به كشورشون برگردوند. بماند كه پذيرش همون صد هزار پناهجوى افغانى بعد از اينكه اين دوستان در چهار شهر كلن، ماگدبورگ، كرفلد و بن در چهار ماه متوالى با چاقو آدم كشتند، آلمانى ها از پذيرش همون صد هزار مهمان ناخوانده پشيمون شدند.
وقتى آلمان با اون اقتصاد قدرتمندشش تنها صد هزار پناهنده افغانى رو پذيرش كرده، ما چرا بايد با اين اقتصاد آسيب پذيرمون شكم چند ميليون افغان رو كه غيرقانونى وارد ايران شدند و روز به روز هم طلبكار تر ميشند سير كنيم؟ وقتش نيست اين عزيزان يا به زبون خوش و با تكريم، يا به زور مثل آلمان و اروپا، به كشورشون برگشت داده بشن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار