پارکینگ اختصاصی برای خانم ها+عکس
کد خبر: ۱۴۸۶
تاریخ انتشار: 2015 June 02    -    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
یک مرکز خرید در شانگهای فضای بسیار بزرگی از پارکینگ خود را فقط به رانندگان خانم اختصاص داده است. 

این مرکز خرید به تازگی با اختصاص دادن قسمت مخصوصی از پارکینگ خود به رانندگان خانم جنجال زیادی در رسانه های این کشور به پا کرد. سایز این پارکینگ ها حدود نیم متر بزرگتر از حد طبیعی است و با رنگ صورتی مشخص شده است. البته مسئولین این فروشگاه می گویند که این نیم متر اضافه را برای راحتی بانوان در نظر گرفته اند.

parking-for-women3-550x366.jpg

در این چهار فضای صورتی رنگ عکس نمادینی از یک خانم کشیده شده و هیچ آقایی اجازه پارک کردن ماشین خود را در این مکان ندارد. پیش از این نیز چنین کاری در فروشگاه های کره ای و آلمانی انجام شده بود. اما این پارکینگ های صورتی سایز بزرگ این سوال را ایجاد کرد که آیا رانندگی خانم ها بدتر از آقایون است که نیاز به چنین فضای مجزا و بزرگتری برای پارک دارند؟

parking-for-women4-550x360.jpg

واکنش ها به این پارکینگ های مجزا به کل کل های رانندگی هم رسید به طوریکه برخی پیشنهاد دادند که باید پارکینگ مجزایی نیز برای رانندگان مبتدی طراحی شود و جنسیتی کردن پارکینگ معنایی ندارد. اما مسئولین این فروشگاه معتقدند که این کار ربطی به تبعیض نژادی نداشته و صرفا راهی برای نشان دادن محبت و احترام به خانم هاست.

 حالا هیچ بعید نیست که در آینده برخی از فروشگاه های بزرگ دیگر نیز از این طریق برای کشاندن خانم ها به فروشگاهشان و فروش بیشتر از این ترفند استفاده کنند.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار