از بین بردن چربی باسن و ران‌ها با روش‌های خانگی
کد خبر: ۱۴۸۵۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 23    -    ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
ادامه این مقاله را بخوانید تا با راه های از بین بردن چربی باسن و ران ها آشنا شوید، از افتادگی پوست جلوگیری کنید و باسن خود را به فرم مناسب برگردانید. باسن فرم دار و محکم، هم ظاهر شما را زیبا می کند و هم وضعیت بدنی شما را بهبود بخشیده و قدرت شما را بالا می برد.

از بین بردن چربی باسن و ران‌ها با روش‌های خانگی

از بین بردن چربی باسن و ران‌ها با روش‌های خانگی«تابناک باتو» ـ راه های از بین بردن چربی باسن و ران ها را می شناسید؟ زنان، مستعد تجمع چربی اضافی در باسن و ران هستند. جالب است بدانید که این امر در دوران بارداری یک مزیت محسوب می شود. اما عیب آن این است که بعد از سن خاصی، چه باردار باشید چه نباشید، بسته به نوع بدن، وزن مناطق اطراف ران و باسن زیاد می شود. این امر منجر به بروز سلولیت (پوستی شبیه پوست پرتقال که به علت تجمع چربی و انبساط پوست رخ می دهد.) می شود. این نشانه ی سبک زندگی ناسالم است و حالا وقت آن رسیده که آن را تغییر دهید.

ادامه این مقاله را بخوانید تا با راه های از بین بردن چربی باسن و ران ها آشنا شوید، از افتادگی پوست جلوگیری کنید و باسن خود را به فرم مناسب برگردانید. باسن فرم دار و محکم، هم ظاهر شما را زیبا می کند و هم وضعیت بدنی شما را بهبود بخشیده و قدرت شما را بالا می برد.

میزان کالری مصرفی را بشمارید

اگر فکر می کنید که می توانید چربی اضافی را تنها از باسن خود کم کنید، متاسفانه اشتباه می کنید. شما باید کل چربی اضافی را از بدن خود حذف کرده و سپس به روش های کاهش چربی در باسن نگاهی بیاندازید. بله، شمارش کالری کمی سخت است و اگر با آن راحت نیستید، آن را انجام ندهید. اما همیشه می توانید حدس بزنید که چه غذاهایی کالری بالایی دارند و باید از مصرف آن ها اجتناب کنید.

از بین بردن چربی باسن و ران‌ها با روش‌های خانگی

از بین بردن چربی باسن و ران ها

از مصرف سبزیجات خام و میوه ها و نوشیدن چای سبز و چای گیاهی غافل نشوید و از مصرف غذاهای شیرین و غذاهایی با سدیم بالا، سرخ شده، کچاپ و آب میوه های بسته بندی شده دوری کنید.

مانند یک ماهی آب بنوشید

هیدراته نگه داشتن بدن بهترین راه برای دفع سموم و افزایش سوخت و ساز بدن است. روزانه حداقل ۳ تا ۴ لیتر آب بنوشید تا تغییرات مشهودی را در وزن بدن، پوست و عملکرد مغز مشاهده کنید. همچنین می توانید گیاهان و ادویه هایی مانند دارچین را به آب خود اضافه کنید، تا طعم و ظاهر آن را جذاب تر کنند.

از بین بردن چربی باسن و ران ها با آبلیمو

آب لیمو یک سوزاننده چربی معروف است. ویتامین C موجود در لیمو به افزایش ایمنی و جلوگیری از رادیکال های آزاد مضر کمک می کند. هم چنین به تعادل PH داخلی و شروع به کار سوخت و ساز نیز کمک می کند.

از بین بردن چربی باسن و ران‌ها با روش‌های خانگی

چگونه آب لیمو درست کنیم؟

عصاره نیمی از لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید. اگر این ترکیب برای ذائقه شما ترش است، می توانید یک قاشق چای خوری عسل هم به آن اضافه کنید. به خوبی هم بزنید و بنوشید.

از بین بردن چربی باسن و ران ها با سرکه سیب

سرکه سیب جایگزین خوبی برای لیمو یا آب لیمو است. این ماده غذایی طبیعی بوده و در بسیاری از رژیم های غذایی به بهبود روند کاهش وزن کمک می کند. دانشمندان همچنین دریافتند که سرکه سیب یک بازدارنده قوی در برابر چاقی است و می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند. سرکه سیب را با روش زیر مصرف کنید.

چگونه از سرکه سیب برای حذف چربی اضافی در باسن استفاده کنیم؟

روش ۱ – یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب با دمای اتاق اضافه کنید. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری عسل هم به آن اضافه کنید. در اول صبح آن را به هم زده و بنوشید.

روش ۲ – دو قاشق چای خوری دانه شنبلیله را در طول شب در یک لیوان آب خیس کنید. صبح روز بعد آن را از آب بکشید و به همراه سرکه سیب میل کنید.

از بین بردن چربی باسن و ران ها با استفاده از نمک دریایی

آیا می دانستید که یبوست و وجود سیستم گوارشی ضعیف باعث می شود که دچار اضافه وزن شوید و این امر از عملکرد طبیعی سلول ها و اندام ها جلوگیری می کند؟ روده بزرگ باید تمیز باشد تا گوارش و سوخت ساز شما را در سطح مناسبی حفظ کند.

اگر دائما از یبوست رنج می برید، ممکن است نوشیدن آب خالی برای شما کارساز نباشد. شما باید از نمک دریایی برای تصفیه کردن سیستم گوارش خود استفاده کنید. مواد معدنی حیاتی موجود در نمک دریایی به عنوان ملین عمل کرده، روده بزرگ را تصفیه می کند و گوارش را بهبود می بخشد. برای کسب بهترین نتایج از نمک دریایی تصفیه نشده استفاده کنید. با این روش می توانید محلول نمک دریایی را آماده کنید.

چگونه برای کاهش وزن، محلول نمک دریایی را تهیه کنیم:

روش ۱ – دو قاشق سوپ خوری نمک دریایی تصفیه نشده را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. در اول صبح به هم بزنید و بنوشید.

روش ۲ – آب لیمو را به محلول نمک دریا اضافه کنید و آن را با معده خالی بنوشید.
برای کاهش وزن، چند بار در هفته از نمک دریا استفاده کنیم؟

به مدت یک هفته و به صورت روزانه از آن استفاده کنید. اول صبح یک لیوان محلول نمک دریا بنوشید.

از بین بردن چربی باسن و ران‌ها با روش‌های خانگی

قهوه برای از بین بردن چربی باسن و ران ها

قهوه سیاه و یا قهوه بدون شکر و یا هر کرمی می تواند به شما کمک کند تا وزن تان را کاهش دهید. این را از روی تجربه می گویم. قهوه به کاهش اشتها کمک کرده و باعث می شود که احساس سیری کنید.

برای کسب بهترین نتیجه ۳۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی، یک فنجان قهوه سیاه بنوشید. اگر طرفدار کافئین نیستید، می توانید قهوه سبز را انتخاب کنید که حاوی کافئین بسیار کمتری بوده و حاوی اسید کلروژنیک است که سوخت و ساز را افزایش می دهد و از جذب چربی جلوگیری می کند. برای کاهش وزن، دو فنجان قهوه سیاه را همراه با ۳ تا ۴ لیتر آب بنوشید.

چربی های سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید

از همه چربی ها نترسید. چربی های سالمی نیز وجود دارند که به حفظ تمامیت سلول ها و عملکرد مناسب اندام های مختلف و واکنش های بیوشیمیایی کمک می کنند. چربی های سالم، خواص ضد التهابی دارند که به کاهش حالت ثابت التهاب و یا استرس کمک کرده و در نتیجه احتمال افزایش وزن ناشی از التهاب را کاهش می دهند.

روغن نارگیل، کره کم چرب، بادام، آجیل ها، گردو، دانه آفتابگردان، روغن آفتابگردان، روغن زیتون، دانه خربزه و بذر کدو را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

از بین بردن چربی باسن و ران‌ها با روش‌های خانگی

سالم بخورید

اگر بدانید دقیقا به چه چیزی نیاز دارید و در کجا باید آن را پیدا کنید، خوردن غذای سالم، گران نیست. در اولین گام، شکر اضافی و غذاهایی با سدیم بالا را از پنجره به بیرون پرت کنید (یا آن ها را هدیه دهید). سپس، یخچال و آشپزخانه خود را با غذاهای سالم مثل سبزیجات، میوه ها، گیاهان، ادویه، چربی های سالم، شیر پرچرب، ماست کم چرب، و پروتئین کم چرب پر کنید. مطمئن شوید که مواد غذایی فرآوری شده ای مانند سوسیس، کالباس، غذاهای منجمد و ویفر سیب زمینی نمی خرید.

پنج نوع سبزیجات مختلف تهیه کنید و در سه وعده غذایی از آن ها استفاده کنید. سه نوع مختلف میوه داشته باشید و در سه وعده غذایی از آن ها استفاده کنید. از استفاده از سس های بسته بندی، غذاهای کنسرو شده و یا غذاهای آماده اجتناب کنید. کجا می توانید مواد غذایی سالم را پیدا کنید؟ به بازار یا سوپرمارکت محلی سر بزنید. اگر می خواهید به سوپرمارکت بروید، از رفتن به راهروی “فست فود” خودداری کنید.

چای سبز برای از بین بردن چربی باسن و ران ها

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها است. این چای حاوی اپی گالوستاچین گالت – یک آنتی اکسیدان قوی که به دفع سموم و شروع به کار سوخت و ساز کمک می کند – است، که گوارش را بهبود می بخشد، سیری را افزایش می دهد و تمام روز شما را فعال نگه می دارد.

چای سبز را بدون اضافه کردن شکر یا کرم بخورید. از مصرف چای سبز طعم دار اجتناب کنید، چون حاوی شکر و طعم دهنده است تا آن را جذاب تر کند. و به اندازه چای سبز خالص موثر نیست. در روز ۴ تا ۵ فنجان چای سبز بنوشید.

مصرف میان وعده ها را کاهش دهید

ما همه دوست داریم که میان وعده بخوریم، اما وقتی که میان وعده ها شامل غذاهای ناسالم باشند، به یک تهدید تبدیل می شوند. استفاده از میان وعده هایی مانند چیپس ها، ویفرها یا شکلات باعث افزایش وزن می شود و هرچقدر هم که تلاش کنید از کاهش وزن جلوگیری می کنند.

بنابراین، این میان وعده ها را در برنامه خود قرار دهید: خیار، هویج، حمص، آب میوه های تازه، هلو، سیب زمینی شیرین و یا جوانه. هم چنین از خوردن میان وعده های شبانه خودداری کنید.

تأثیر استراحت خوب برای از بین بردن چربی باسن و ران ها

استراحت بدن را از افتادگی باز می دارد. بدون داشتن استراحت کافی، ماهیچه های شما بهبود نمی یابند. در واقع، محرومیت از خواب می تواند باعث کاهش سوخت و ساز بدن شده که باعث تجمع چربی در بدن می شود.

از بین بردن چربی باسن و ران‌ها با روش‌های خانگی

حداقل ۷ تا ۸ ساعت خواب داشته باشید. دو ساعت بعد از شام هم از رفتن به رخت خواب اجتناب کنید. برای کمک به داشتن خواب بهتر از یک اتاق آرام استفاده کنید. همچنین می توانید قبل از رفتن به رخت خواب دوش بگیرید. هم چنین زمانی را برای مطالعه گنار بگذارید، سریال مورد علاقه خود را تماشا کنید، به موسیقی گوش دهید، به باشگاه بروید و یا با دوستان خود صحبت کنید.

ورزش های مفید برای از بین بردن چربی باسن و ران ها

خیلی کم تحرک هستید؟ بلند شوید و مشغول به کاری شوید. در اینجا چند تمرین آورده شده است که می توانید به راحتی در خانه انجام دهید. دقت کنید که حداقل ۳ ست ۱۵ مرتبه ای انجام دهید، ۳۰ ثانیه استراحت کنید، و در حین انجام تمرینات دم و بازدم انجام دهید. در اینجا دو تمرین آورده شده است که باسن شما را به شکل طبیعی برمی گرداند.

لگد ایستاده صلیبی برای از بین بردن چربی باسن و ران ها

گام ۱ – صاف بایستید و پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید. دست هایتان را به دو طرف باز کنید. کف دستانتان باید رو به زمین باشد.

گام 2 – پای راستتان را بلند کرده و در هوا به سمت چپ پرتاب کنید. هم زمان، کف دست چپ خود را نزدیک پای راست خود بیاورید، انگار که می خواهید آن را لمس کنید.

گام3 – پای راست خود را به موقعیت اول برگردانید. پای چپ خود را بلند کنید، به سمت راست حرکت دهید و سعی کنید که با کف دست راستتان آن را لمس کنید.

گام ۴ – این کار را با سرعت متوسط و در ۳ ست 15 تایی انجام دهید.

لگد به عقب

گام ۱ – در موقعیتی مانند گربه روی مت قرار بگیرید. کف دست تان را به صورت صاف روی زمین نگه دارید، بازوهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید و ستون فقرات را در حالت طبیعی حفظ کنید.

گام 2 – پای راست خود را بلند کنید و آن را به صورت کشیده در پشت تان نگه دارید.

گام ۳ – بدن خود را بر روی کف دست و زانوی چپ تان تکیه دهید، پای راست خود را بالا ببرید و به آرامی پایین بیاورید. این کار را ۱۵ بار تکرار کنید.

گام 4 – پای راست خود را پایین بیاورید. پای چپ خود را از روی زمین بلند کنید، آن را پشت سر خود به صورت کشیده نگه دارید و با آن لگد بزنید. این کار را ۱۵ بار تکرار کنید.

گام ۵ – این کار را با سرعت متوسط و در ۳ ست 15 تایی انجام دهید.

این تمرینات به حذف چربی اضافی باسن کمک خواهند کرد. باید قبل و بعد از ورزش و برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، خود را گرم و خنک کنید. همچنین می توانید برای هیجان انگیز ترکردن تمرینتان، راه بروید، بدوید، شنا کنید، برقصید، ورزشی انجام دهید و یا کایاک سواری کنید.

داشتن باسن خوش ترکیب، چیزی است که همه آرزویش را داریم. این نشانه سلامتی و قدرت بالا است. مشکلات به این دلیل شروع می شوند که بدن زنان در طول عمر تغییر زیادی می کند و منجر به تجمع چربی اضافی در مکان های غلطی می شود. فقط کافیست هدفتان را مشخص کنید، و خواهید فهمید که داشتن بدنی سالم کار دشواری نیست. نکات ذکر شده در این متن را دنبال کرده و تمریناتی را برای رهایی از تجمع ناخواسته چربی در باسن خود انجام دهید.
دکتر سلام

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
1
4
لطفا اطلاعات غلط و نا سالم به مردم ندهید به گفته تمام پزشکان نمک دریا مسموم کننده و کلیه ها را خراب میکند به خاطر املاح فلزی و غیر فلزی زیاد ش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار