ساخته شدن فیلمی به کارگردانی کریستوفر نولان با بودجه ای باورنکردنی
کد خبر: ۱۴۸۴۹۸
تاریخ انتشار: 2019 June 23    -    ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
اکشن حماسی جدید کارگردان فیلم‌هایی همچون «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) و سه‌گانه‌ی «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) که جان دیوید واشینگتن، الیزابت دبیکی و رابرت پتینسون را در جایگاه نقش‌آفرین‌های اصلی خواهد داشت، حالا وارد فاز آغاز فیلم‌برداری در کشور استونی شده است.

ساخته شدن فیلمی به کارگردانی کریستوفر نولان با بودجه ای باورنکردنیبه گزارش «تابناک با تو»؛مطابق تازه‌ترین گزارش‌ها، فیلم Tenet پرخرج‌ترین اثر اورجینال در کارنامه‌ی خالق «تلقین» (Inception) است؛ دومین اثر از کارنامه‌ی نولان با بودجه‌ای بالاتر از ۲۰۰ میلیون دلار.

 

ساخته شدن فیلمی به کارگردانی کریستوفر نولان با بودجه ای باورنکردنی

اکشن حماسی جدید کارگردان فیلم‌هایی همچون «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) و سه‌گانه‌ی «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) که جان دیوید واشینگتن، الیزابت دبیکی و رابرت پتینسون را در جایگاه نقش‌آفرین‌های اصلی خواهد داشت، حالا وارد فاز آغاز فیلم‌برداری در کشور استونی شده است. یکی از هفت کشوری که Tenet در نقاط گوناگون‌شان مراحل فیلم‌برداری خود را پیش می‌برد و دولت آن نیز به‌شدت از این ماجرا، رضایت دارد. Tenet از همان اولین اخبار غیررسمی، بیشتر ار هر چیز به‌عنوان بلاک‌باستر اکشنی معرفی می‌شد که لیاقت دریاقت صفات عظیم و خلاقانه را خواهد داشت.

ولی بااین‌حال، کمتر کسی فکر می‌کرد که ساخته‌ی مورد بحث، با بودجه‌ای ۲۲۵ میلیون دلاری خلق شود. عددی که آن را بعد از The Dark Knight Rises با بودجه‌ی ۲۵۰ میلیون دلاری‌اش، در مقام دومین فیلم پرخرج نولان و پرهزینه‌ترین اثر اورجینال او جای می‌دهد. این نکته آن‌جایی جالب‌تر از قبل به نظر می‌رسد که بدانید هر سه فیلم The Dark Knight، Inception و Interstellar با بودجه‌ای مابین ۱۵۰ الی ۱۸۰ میلیون دلار ساخته شده‌اند و Dunkirk هم در پرونده‌ی خود، خرجی بالاتر از صد میلیون دلار را یدک نمی‌کشد. اکثر رسانه‌ها نیز اعتقاد دارند داده شدن بودجه‌ای بیشتر از ۲۰۰ میلیون دلار به فیلمی کاملا جدید و غیراقتباسی، حرکتی باورنکردنی از سوی یک استودیوی هالیوودی است و تنها و تنها موفقیت‌های پیاپی نولان در ارائه‌ی آثاری پرفروش و در عین حال تحسین‌شده توسط مخاطبان و منتقدان، توانسته‌اند شرکت برادران وارنر (Warner Bros) را راضی به انجام این کار کنند.

به سبب قرار داشتن Tenet در آستانه‌ی کلید خوردن فیلم‌برداری‌اش در استونی، سیستم خبررسانی رسمی این کشور، تبدیل به اولین مرجعی شد که بودجه‌ی ساخت آن را اعلام می‌کند. جالب‌تر آن که مارتین هلم، وزیر دارایی استونی نیز فورا به این خبر واکنش نشان داد و از اشتیاقش به پرداخت ۵.۶ میلیون دلار از هزینه‌ی ساخت Tenet گفت. چرا که او اعتقاد دارد فیلم‌برداری شدن سکانس‌هایی از فیلم مورد بحث در این کشور یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفره‌ی اروپایی، یقینا روی گردشگری اقتصادی استونی، تاثیر مثبت و جدی خواهد گذاشت. او در این‌باره گفت:

ساخته شدن فیلمی به کارگردانی کریستوفر نولان با بودجه ای باورنکردنی

کشور استونی، از آمدن نولان به این‌جا برای فیلم‌برداری، سود زیادی خواهد کرد. از یک طرف، باید بدانیم که بخشی از مبلغ اهداشده توسط ما به تیم سازندگان فیلم، هنگام پرداخت شدن مالیات‌های ایالتی به خزانه بازخواهند گشت و از طرف دیگر، پیش رفتن مراحل آفرینش Tenet در این‌جا، تاثیرات مثبتی روی درآمدزایی و فراهم آمدن فرصت‌های کاری برای ساکنان کشور دارد. همه‌چیز درنهایت به نفع بسیاری از مردم استونی است؛ از فعالان صنعت فیلم‌سازی کشور تا صاحبان غذاخوری‌ها.

 

همچنین به نظر می‌رسد که از بودجه‌ی ۲۲۵ میلیون دلاری اثر، مبلغی نزدیک به ۱۸.۵ میلیون دلار به بخش‌های گوناگونی از صنعت فیلم‌سازی کشور استونی تزریق می‌شود. دولت استونی هم‌اکنون به‌صورت رسمی، خبر تعطیلی ۲۴ ساعته‌ی برخی از مسیر‌ها در تاریخ‌هایی گوناگون از جمله آخرین روز از ماه میلادی جاری به خاطر فیلم‌برداری سکانس‌های Tenet را در کشور پخش کرده است و عوامل کلیدی ساخت فیلم از جمله جان دیوید واشینگتن، رابرت پتینسون و خود کریستوفر نولان، از ساعاتی پیش وارد تالین، پایتخت استونی شده‌اند.

Tenet که آرون تایلر-جانسون، کنت برانا، کلمنس پوئسی، دیمپل کاپادیا و صد البته مایکل کین را نیز در گروه بازیگرانش دارد، پس از Interstellar و «دانکرک» (Dunkirk)، تبدیل به سومین فیلم از کارنامه‌ی نولان خواهد شد که از هویت ون هویتما، به‌عنوان فیلم‌بردار بهره می‌برد. همچنین لودویگ گورنسنِ برنده‌ی جایزه‌ی اسکار و جنیفر لیم نیز به ترتیب آهنگ‌ساز و تدوین‌گر Tenet هستند. افرادی که نولان برای اولین‌بار سراغ بهره‌جویی از توانایی‌های‌شان برای ساخت یکی از آثارش رفته است و حضورشان در تیم آفرینندگان Tenet، خط بلند همکاری این کارگردان بریتانیایی با هانس زیمر و لی اسمیت را که پیش‌تر مشغول انجام پروژه‌های دیگری شده‌اند، قطع می‌کند.

فیلم Tenet که احتمالا به مانند آثار قبلی نولان باید برای درک معنای دقیق اسم آن تا اکرانش صبر کنیم، در تاریخ هفدهم ژوئیه/جولای سال ۲۰۲۰ میلادی (جمعه، ۲۷ تیر سال ۱۳۹۹ شمسی)، به روی پرده‌های نقره‌ای خواهد رفت.

زومجی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار