قیمت واقعی گوشت قرمز ۷۰هزار تومان است
کد خبر: ۱۴۸۳۳۴
تاریخ انتشار: 2019 June 20    -    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در راستای متعادل‌سازی قیمت گوشت قرمز گفت: قیمت واقعی گوشت قرمز در کشور ۷۰ هزار تومان است.

 بزرگترین مزرعه صنعتی مرغ تخم‌گذار استان سمنان با حضور معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در آرادان افتتاح شد.

مرتضی رضایی در حاشیه این افتتاح اظهار داشت: جمع آوری و عرضه تخم مرغ یکی از کارهایی است که دولت برای تعدیل نرخ تخم مرغ و دیگر اقلام پروتئینی مانند گوشت انجام می‌دهد.

وی با اشاره به مهار بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته، این مهم را در افزایش تولید محصول تخم مرغ در کشور و کاهش قیمت آن اثرگذار دانست.

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی سرانه مصرف تخم مرغ در کشور را در یک سال 12 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: بین 30 تا 70 هزار تن تخم مرغ در سال های گذشته تخم مرغ از ایران به کشورهای مختلف صادر شده است که این امر ارزآوری بسیار خوبی برای کشور داشته است.

رضایی در مورد واردات گوشت قرمز گفت: در سال 97، برای تنظیم بازار واردات گوشت قرمز با ارز 4200 تومانی انجام شد.

وی اظهار داشت: تخصیص ارز نیمایی برای واردات گوشت قرمز در سال جاری باعث شده است که قیمت گوشت کاهش و همچنین فاصله قیمت گوشت تولید داخل و‌ گوشت وارداتی به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی نظام توزیع نامناسب و دخالت واسطه‌ها را یکی از چالش‌های جدی نحوه توزیع اقلام غذایی در بازار عنوان کرد.

رضایی افزود: اتخاذ رویکردی مناسب در نحوه توزیع گوشت قرمز در ماه‌های گذشته، این ماده غذایی را با کاهش قیمت مواجه کرده است و در حال حاضر قیمت واقعی گوشت قرمز 70 هزار تومان است.

با حضور معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در آرادان بزرگترین مزرعه صنعتی یکپارچه مرغ تخم گذار استان سمنان در شهرستان آرادان به بهره برداری رسید.

در این مراسم، نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس، رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار