زگیل چیست و چطور درمان می‌شود؟
کد خبر: ۱۴۸۲۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 22    -    ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
زگیل (wart) توسط HPV ایجاد می‌شود و در مبتلایان به نقص ایمنی ضایعاتی وسیع‌تر و پایدارتر ایجاد می‌کند. Common wart (verruca vulgaris) در کودکان شایع‌تر است و دست‌ها شایع‌ترین نواحی درگیر هستند. در بررسی هیستولوژیک سلول‌های دارای هاله شفاف در اطراف هسته دیده می‌شود که به آن‌ها Koilocyte می‌گویند.

زگیل چیست و چطور درمان می‌شود؟

زگیل چیست و چطور درمان می‌شود؟به گزارش «تابناک با تو»؛ زگیل (wart) توسط HPV ایجاد می‌شود و در مبتلایان به نقص ایمنی ضایعاتی وسیع‌تر و پایدارتر ایجاد می‌کند. Common wart (verruca vulgaris) در کودکان شایع‌تر است و دست‌ها شایع‌ترین نواحی درگیر هستند. در بررسی هیستولوژیک سلول‌های دارای هاله شفاف در اطراف هسته دیده می‌شود که به آن‌ها Koilocyte می‌گویند. زگیل‌های کف پا (Planter warts) معمولا در محل‌های فشار ایجاد می‌شوند و در سطح آن‌ها نقاط سیاه رنگی دیده می‌شود. زگیل‌های مسطح (Plane warts) ضایعاتی با سطح صاف و به رنگ قهوه‌ای روشن هستند که بیشتر در صورت، پشت دست و ساق پا ایجاد می‌گردند. زگیل‌های تناسلی (Condyloma acuminatum) در ۹۰ درصد موارد توسط انواع ۶ و ۱۱ ایجاد می‌شود و در این موارد، پتانسیل بدخیمی کم است. گاهی انواع ۱۶ و ۱۸ موجب زگیل تناسلی می‌شوند که در این موارد، پتانسیل بدخیمی، زیاد است.

کوندیلوما آکومیناتای ژآنت (Giant condyloma acuminatum) یا تومور Bushke Lowenstein به شکل توده‌ای گل کلمی تظاهر می‌کند و امروزه آن را نوعی کارسینوم وروکو (Verrucous caracinoma) در نظر می‌گیرند.

Epidermodysplasia verruciformis به شکل زگیل‌های مسطح متعدد و شبیه کراتوز سبورئیک تظاهر پیدا می‌کند. این زگیل‌ها با انواع ۵ و ۸ ایجاد می‌شوند و ۳۰ تا ۵۰ درصد موارد به SCC تبدیل می‌شوند.
درمان زگیل

– اسید سالسیلیک موضعی

– کرایوتراپی

– کوتر

– لیزر

آنتاگونیست‌های H2 (سایمتیدین) و سولفات روی ممکن است از طریق تقویت پاسخ ایمنی در کاهش میزان عود موثر باشند.

مبنع: یک پزشک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
1
جاداشت کاملتر بیان نمایید.
مثلا در خصوص اینکه در روابط جنسی غیر مطمئن امکان سرایت زیاد است حتی با استفاده از پوشش ...چون رو سطح ران و هر نقطه از بدن ممکن است وجود داشته باشد.
واینکه ممکن است اینقدر ریز باشد که با چشم دیده نشود .
واینکه ممکن اسست به سرطان دهانه رحم و آلت تناسلی مردان منجر شود خدایی نکرده
و و و
از همه مهمتر اینکه درمان ندارد و ممکن است فرد آلوده شود و بی خبر بماند و به دیگران و حتی همسر انتقال دهد خدایی ناکرده
اینکه ممکن است در زنان آلوده باعث آلودگی جنین در حین زایمان شود ...حتی در دهان جنین خدایی ناکرده

خلاصه کامل بگویید تا همه از خطرات روابط جنسی غیر مطمئن باخبر شوند.
و اینکه وزارت بهداشت و مغازه داران و صنایع دقت کنند که کارگرانشان زگیل نداشته باشند روی دست و صورت
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
1
2
با سلام، یک راه ساده تر درمان زگیل استفاده از خود نیروهای موجود در طبیعت است، شاید باورش سخت باشد ولی اگر برگ انجیر یا میوه انجیر ( نارس بهتر است ) را بچینید، از دم آن شیره سفید رنگ بیرون می آید که با خیساندن زگیل با شیره مذکور، زگیل برطرف خواهد شد، همچنین استفاده از بزاق دهان ملخ که رنگی مایل به سبز دارد میز بسیار موثر است ( با فشار آرام سر ملخ، شیره دهانش بیرون می آید )، پوست بسیاری از قورباغه ها هم ( با مالش آن به قسمت زگیلی ) می توانید از شر زگیل راحت شوید. برای میخچه هم می توانید از سیر آب پز کوبیده شده که قسمت میخچه را خوب شسته و مقدار کمی از سر آن را باز کرده باشید ( سر میخچه ) با ضماد کردن ( بستن پارچه ای دارای سیر آب پز کوبیده شده به قسمت میخچه ) آن را درمان نمایید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
0
0
شیره انجیر زگیل رو بیشتر می کنه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار