ترفند عجیب طلافروشان برای کسب سود بیشتر از جیب مشتری
کد خبر: ۱۴۸۲۴۹
تاریخ انتشار: 2019 June 19    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰

برخی از واحد‌های طلافروشی از بی‌اطلاعی مشتریان سوء استفاده کرده و برای کسب سود بیشتر دست به ترفند‌ی عجیب می‌زنند.
از سال‌های گذشته تمایل به خرید و فروش سکه بین مردم وجود داشته و مردم برای کادو دادن یا حفظ سرمایه خود اقدام به خرید سکه می‌کردند تا در زمانی که نیاز به پول نقد داشتند با فروش آن به توانند نیاز خود را برطرف کنند.

سکه‌های طلایی که در بازار به صورت استاندارد عرضه می‌شود و مورد تایید بانک مرکزی است دارای پلمب و وکیوم شده هستند. وکیوم داشتن سکه‌ها یکی از اصلی‌ترین ملاک‌ها برای اصل بودن سکه به شمار می‌رود برخی اوقات برای افراد هزینه زا می‌شود.

این موضوع زمانی رخ می‌دهد که افراد برای کوچک کردن بسته بندی وکیوم‌ها چهار گوشه آن را بدون آسیب زدن به پلمب سکه کوتاه می‌کنند تا برای جابجایی راحت‌تر باشند، اما هنگام فروش این موضوع موجب می‌شود تا برخی از طلافروشان به همین بهانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار تومان از قیمت سکه کم می‌کنند در حالی که هیچ خدشه‌ای به پلمب و اصالت سکه وارد نشده است.

محمد کشتی آرای رییس کمیسیون تخصصی طلا درباره اینکه آیا طلافروشان اجازه کسر از قیمت سکه به دلیل ذکر شده را دارند یا خیر اظهار کرد: این مسائل من درآوردی از سوی برخی واحد‌ها است که برای ارزان خریدن صورت می‌گیرد.

وی افزود: البته در بسته بندی برخی از سکه ها، چهار گوشه وکیوم شده مهر برجسته زده می‌شود تا مانع از تقلب شوند و در صورت قیچی شدن قطعا از قیمت آن کاسته می‌شود.

رییس کمیسیون تخصصی طلا خاطرنشان کرد:، اما این موضوع درباره سکه‌های وکیوم شده فاقد این شرایط صدق نمی‌کنند و واحد‌های صنفی به هیچ عنوان اجازه کم کردن از قیمت را ندارند.

میزان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار