روح و روان نوجوانان در معرض رواج «مریم»
کد خبر: ۱۴۸۱۶۲
تاریخ انتشار: 2019 June 19    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

متاسفانه طی چند سال اخیر شاهد رواج بازی مریم برای سیستم عامل‌های اندروید و ios بودیم. بازی که افراد پس از به اتمام رساندن بسیاری از مراحل آن تمایل بالایی به خودکشی داشته‌اند. بازی مریم یکی دیگر از بازی‌های ترسناک موبایل می‌باشد، اما این در حالی است که متاسفانه شرایط این بازی و همچنین تفکری که پس از انجام این بازی برای افراد ایجاد می‌شود بسیار سخت و قابل تأمل می‌باشد.

داستان بازی مریم در واقع روایت‌کننده داستان دختر ۹ ساله‌ جنگ‌زده‌ای است که راهش را در جنگلی تاریک گم کرده است و از کاربر می‌خواهد او را به خانه‌اش برساند. در تمام قسمت‌های بازی شاهد حضور ارواح سرگردان و موجودات ترسناکی هستیم که بنابر تصورات کاربران جن‌ها و شیاطین هستند. محیط بازی بسیار تاریک و مملو از سایه‌های متحرکی است که با صداهای ترسناک همراه هستند.

روح و روان نوجوانان در معرض رواج «مریم»

طی این بازی اتفاقات بسیار وحشتناکی رخ می‌دهد و کاراکتر بازی که بیشتر در ارتباط با ارواح سرگردان و اجنه است، سبب ایجاد ترس و دلهره در کاربر می‌شود. سال گذشته بود که بسیاری از نوجوانان به علت بازی نهنگ آبی تمایل بالایی به خودکشی پیدا کردند. بازی نهنگ آبی از اپلیکیشن خاصی برخوردار نبود و تنها طی بازی پیام‌هایی به کاربر ارسال می‌شد اما این در حالی است که بازی مریم از اپلیکیشن خاصی برخوردار است.

به‌گونه‌ای که چه بازی و یا حتی پس از انجام بازی پیام‌های ترسناک و یا تماس‌های صوتی ترسناک با افراد برقرار می‌شود که این خود می‌تواند سلامت روح و روان نوجوانان و یا حتی جوانان را به مخاطره بیندازد، به‌گونه‌ای که بنا به اظهارنظر روانشناسان انجام این نوع بازی‌ها نه تنها تاثیرات منفی را بر روند تحصیلی افراد بر جای می‌گذارد بلکه خود می‌تواند باعث بروز بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی در آنها نیز شود.

بدیهی است که یکی از مهمترین جنبه‌های منفی بازی مریم دسترسی آسان به این بازی می‌باشد، به‌گونه‌ای که در حال حاضر می‌توان بدون هیچ‌ محدودیتی و به راحتی این اپلیکیشن را بر روی موبایل و یا تبلت خود نصب کنید و به راحتی با آن بازی کنید که این خود جای بسی تأمل دارد، چراکه انتظار می‌رود دسترسی به این نوع بازی‌ها با فیلتر‌های متعددی همراه باشد، اما این در حالی است که متاسفانه در حال حاضر بسیاری از نوجوانان به راحتی این بازی را بر روی موبایل و یا تبلت خود نصب کرده و با آن مشغول به بازی هستند.

باید در نظر داشت که بر اساس نظرسنجی‌های به‌عمل آمده بسیاری از نوجوانان تمایل دارند که بازی‌های ترسناک انجام دهند که البته این مهم مقتضی سن آنها می‌باشد اما باید یادآور شد که بازی‌های ترسناکی که طی سال‌های اخیر مانند بازی نهنگ آبی و یا بازی مریم در فضای مجازی شیوع پیدا کرده است بیشتر سلامت افراد را نشانه گرفته است که عدم مقابله با این معضل خود می‌تواند پیامدهای منفی بسیاری را به‌دنبال داشته باشد.

روزنامه ایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار