دلایل مهمی که رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی درست کار نمی‌کنند
کد خبر: ۱۴۸۱۵۱
تاریخ انتشار: 2019 June 21    -    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
طرح و پالت رنگی در فضای داخلی شما هنگامی که برای اولین بار انتخاب شود ظاهرا به نظر کامل و بی نقص می رسد شاید رنگی را به صورت آنلاین یا یک فروشگاه رنگ به صورت حضوری پیدا کرده باشید اما وقتی آن را در فضای داخلی استفاده می کنید ممکن است با تصورات ذهنی شما مطابقت نداشته باشد.

۳ دلیل مهم که رنگ ها در دکوراسیون داخلی درست کار نمی کنند!

۳ دلیل مهم که رنگ ها در دکوراسیون داخلی درست کار نمی کنند!به گزارش «تابناک با تو»؛ طرح و پالت رنگی در فضای داخلی شما هنگامی که برای اولین بار انتخاب شود ظاهرا به نظر کامل و بی نقص می رسد شاید رنگی را به صورت آنلاین یا یک فروشگاه رنگ به صورت حضوری پیدا کرده باشید اما وقتی آن را در فضای داخلی استفاده می کنید ممکن است با تصورات ذهنی شما مطابقت نداشته باشد.

هنگامی که طرح رنگی جدیدی را در خانه به کار می برید چیزی که در واقع می بینید و یا احساس می کنید متفاوت است تا زمانی که رنگ اشتباهی در فضا به کار برده شده و دلیل مشخصی برای آن پیدا نشده مانند مراجعه به پزشکی است که تا دلایل بیماری را کشف نکند تنها مراجعه و حضور در نزد پزشک بیفایده خواهد از زمانی که مشکل را دریابید می توانید قدم های موثری برای حل آن بردارید در ادامه با ما با سه دلیل اصلی که رنگی در دکوراسیون خوب کار نمی کند همراه باشید….

۳ دلیل مهم که رنگ ها در دکوراسیون داخلی درست کار نمی کنند!

ممکن است جایی در انتخاب رنگ ها اشتباه کرده باشید !

اگر طرح رنگی انتخابی به طرز عجیبی که انتظار نداشتید به چشم بیاید این موضوع در دکوراسیون ناخوشایند محسوب می شود این رنگ ها را نباید در دکوراسیون رها کنید. سبز، صورتی و زرد، از رایج ترین این رنگ ها هستند که اگر سعی نکنید در دکوراسیون با سایر اجزا هماهنگشان کنید به تنهایی می توانند اوضاع را پیچیده کنند!

کلید اصلاح این طرح رنگ برای حل مشکل، یادگیری اصول اولیه در مورد رنگ های پس زمینه است، با شناسایی رنگ های زمینه و برنامه ریزی مناسب می توانید رنگ های در هارمونی را جایگزین کرده و با شناخت مشکلات رنگ های مناسبی را در کنار هم به کار گیرید تا رنگ ها شما را سورپرایز نکرده و با جلب نظر بیش از حد فضا را از تعادل خارج نسازند.

می تواند مشکل از به کارگیری رنگ های خنثی باشد !

انتخاب رنگ های خنثی از کارهای دشوار است به خصوص اگر کنار هم چند رنگ خنثی قرار گیرند ممکن است کنارهم خوب عمل نکنند در واقع می توان گفت موفق ترین طرح های رنگی خنثی به صورت تک رنگ هستند. تنها تفاوت رنگ های به کار رفته در یک طرح تک رنگ، میزان سایه ها و تیره و روشنی می باشد!

مشکل طرح رنگی خنثی زمانی اتفاق می افتد که شما سعی می کنید تعداد بیشتری از رنگ های خنثی غیر مرتبط را ترکیب کنید. یک طرح رنگی که بژ، خاکستری و قهوه ای مایل به زرد را مخلوط می کند، نمونه ای از ترکیب رنگی است که احتمال اینکه در دکوراسیون خوب کار نکند وجود خواهد داشت.

کلید رفع این مشکل با رنگ های خنثی، این است که به یک یا دو رنگ خنثی اکتفا کنیم و یکی از آن ها را به عنوان رنگ اصلی خود انتخاب کنید بعدی را به عنوان رنگ ثانویه در نظر گرفته که می تواند در کنار سایر رنگ های دیگر ظاهر شود. اگر شما در دکوراسیون از دو رنگ خنثی استفاده می کنید بهترین پیشنهاد متعادل کردن با تلفیق رنگهای گرم و سرد می باشد.

۳ دلیل مهم که رنگ ها در دکوراسیون داخلی درست کار نمی کنند!

ممکن است رنگ های درستی را به روشی اشتباه به کار گرفته باشید !

کار آسانی است اگر از کاتالوگ های مربوط به رنگ و دکوراسیون رنگی را دیده و بتوانید با استفاده از بروشورهای رنگی یا در وبسایت های دکوراسیون و طراحی رنگ مورد علاقه خود را بیابید و از انتخاب خود به وجد آمده و تجسم داشتن چنین انتخابی شما را به هیجان آورد اما نکته مهمی که در اینگونه انتخاب ها وجود دارد این است که فراموش نکنید که طرح رنگی دکوراسیون که در تصاویر مشاهده کرده اید ممکن است با نورپردازی های حرفه ای عکاسی شده باشد و یا اگر در اتاق بزرگی آن را مشاهده می کنید رنگی مشابه با فضای کوچک شما نداشته باشد و بر خلاف تصورات شما از آب در بیاید!

اگر تصویری را برای الهام بخشی در دکوراسیون مشهده می کنید به یاد داشته باشید ارتفاع سقف، اندازه پنجره و موقعیت به کارگیری رنگ و حتی شکستگی های دیوار همه و همه از نکاتی است که می تواند عملکرد بسیار متفاوتی در تناژهای رنگی ایجاد کند!

کلید انتخاب طرح رنگ مناسب بر اساس تصاویر الهام بخش، این است که صادقانه فضای موجود را تجزیه و تحلیل کنید و اگر فضای شما فاقد نور طبیعی کافی است و یا سطوح موجود شما تاریک است، از رنگ های مناسب تریا افزودن نورهای مناسب استفاده کنید در واقع ممکن است رنگ های انتخابی شما درست باشد و ترکیب های مناسبی را به کار گرفته باشید اما میزان تیره و روشنی و سایه ها به تناسب فضای انتخابی نباشد پس لازم نیست تناژ اصلی رنگ را تغییر دهید و به رنگ ها شک کنید کافیست به تناسب و موقعیت مناسب با توجه به فضا فکر کنید!

۳ دلیل مهم که رنگ ها در دکوراسیون داخلی درست کار نمی کنند!

منبع: دکوبوم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار