آبلیمو تازه را چگونه نگهداری کنیم؟
کد خبر: ۱۴۸۱۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 19    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی درباره عوامل شناسایی و نگهداری لیموترش و آبلیموی تازه اظهار کرد: توصیه می‌شود مردم آبلیموی تازه را در ظرف‌های شیشه‌ای و نه یکبار مصرف پلاستیکی به صورت کاملا سر پر و با کمی روغن زیتون نگهداری کنند و در صورت امکان ظرف‌های کوچکی را انتخاب کنند که مدت کمی از باز شدن در این بطری‌ها و مصرف آن نگذشته باشد. همچنین ظروف شیشه‌ای بهتر است تیره باشد و در جای خشک و تاریک نگهداری شود.

حسن‌پور ادامه داد: مصرف لیموترش در ایران به چند دلیل افزایش پیدا کرده که می‌توان به افزایش جمعیت، افزایش میزان مصرف فست‌فود، فرهنگ‌سازی و ترویج مصرف لیموترش به خاطر خواص ضد سرطانی از سوی شبکه‌های اجتماعی و تمایل مردم برای تامین لیموترش و آبلیموی تازه مصرف سالیانه خود از جمله این عوامل است.


از آنجا که لیموترش ماده غذایی غنی از ویتامین C است و این نوع ویتامین، بدن را در برابر بیماری‌های عفونی محافظت می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود این ماده غذایی به همراه هر نوع غذایی اعم از خورشت، ‌سالاد و غیره مصرف شود.

از آنجا که از لیمو ترش، آبلیموهای صنعتی و دستی تهیه و مصرف می‌شود، باید متذکر شد که آبلیموهای دستی در بطری‌های تیره یا در محل‌های تاریک از جمله کابینت و یخچال نگهداری شوند، چرا که ویتامین C موجود در آن به نور و حرارت حساس بوده و از بین می‌روند. در آبلیموهای صنعتی نیز باید به کد بهداشتی، ‌پروانه ساخت و مهر استاندارد کالا توجه شود و از مصرف آبلیموهای با مارک‌های غیر معتبر اجتناب شود.

زندگی آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
لیمو ترش کیلو چند ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار