نرخ بیکاری در استان تهران افزایش یافت
کد خبر: ۱۴۸۱۳۰
تاریخ انتشار: 2019 June 18    -    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

عیسی منصوری، معاون وزیر کار در حاشیه کارگروه اشتغال با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: در این جلسه بیشتر موضوعات مربوط به اشتغال روستایی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی نیز به طور خاص برای استان تهران گرفته شد.

وی بیان کرد: در ماه‌های گذشته استان تهران روند همراه با موفقیتی را طی کرده و در بخش‌های مختلف عملکرد استان در حوزه دستاوردها بهبود پیدا کرده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: برخی از دستگاه‌های استان تهران با محدودیت منابع روبه رو شدند و در عین حال منابع نهادهای حمایتی بلااستفاده مانده بود قرار شد به صورت موقت آزادسازی منابع صورت گیرد البته سهم نهادهای حمایتی حذف نمی‌شود اما امکان استفاده از آن وجود دارد.

منصوری همچنین در مورد افزایش نرخ بیکاری در استان تهران عنوان کرد: اگر تسهیلاتی قائل می‌شویم برای طرح‌های سرمایه‌گذاری است که بنا به تجربه به سراغ ایجاد واحدهای کسب و کار و کارخانه می‌رود که تأثیر اشتغالی بلافاصله ندارد در حالی که در استان تهران انتظار این است که سهم بخش خدمات بیشتر شود اما متأسفانه بانک‌ها تمایل چندانی به فعالیت در بخش خدمات ندارند.

وی با بیان اینکه فعالیت بانک‌ها بیشتر از جنس خدمات بانکی است تا تخصیص منابع به خدمات مولد گفت: بخش قابل توجهی از اشتغال استان تهران مربوط به صنعت کارخانه‌ای است که در دوره رکود صنعت کارخانه‌ای دچار افول تولید و اشتغال می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: نظام اجرایی بیشتر تمایل به کمک فعالیت کارخانه‌ای دارد و بخش خدمات، آی تی، گردشگری و کشاورزی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد همچنین نظام اجرایی تمایل به توزیع وام دارد در حالی که مأموریت آن‌ها سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت است که سبب افزایش نرخ بیکاری شد.

منصوری در پایان خاطرنشان کرد: علت عمده بیکاری در استان تهران ناشی از کاهش اشتغال در صنعت کارخانه‌ای در شهرهای اطراف تهران است که در همین زمینه در بخش صنعت کارخانه‌ای ریزش نیروی کار داشتیم و رشد در این بخش منفی بوده است.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار