ایران بازارهای سهام اروپایی را تحت تأثیر قرار داد
کد خبر: ۱۴۸۱۰۸
تاریخ انتشار: 2019 June 20    -    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
نگرانی‌ها در مورد مسائل خاورمیانه و همچنین اخطار تجاری یک شرکت تراشه‌ساز دیگر، سهام شرکت‌های اروپایی را در روز سه شنبه تحت تأثیر خود قرار داد.

ایران بازارهای سهام اروپایی را تحت تأثیر قرار داد

ایران بازارهای سهام اروپایی را تحت تأثیر قرار دادنگرانی‌ها در مورد مسائل خاورمیانه و همچنین اخطار تجاری یک شرکت تراشه‌ساز دیگر، سهام شرکت‌های اروپایی را در روز سه شنبه تحت تأثیر خود قرار داد. این تحولات درست پیش از جلسه‌‌ی دو روزه‌ی فدرال رزرو آمریکا صورت می‌گیرد. سهامداران و تجار انتظار دارند که در این جلسه‌ی مهم، راه برای کاهش نرخ بهره هموار شود.

ایالات متحده آمریکا در روز دوشنبه از اعزام هزار نیروی نظامی دیگر به دلیل نگرانی از تهدیدات احتمالی ایران به منطقه خاورمیانه خبر داد. پیش از این، افزایش تنش‌های تجاری با چین، خود باعث افزایش نگرانی‌ها در بازارهای مالی شده بود.

ارزش سهام شرکت تراشه‌ساز آل

انی «سیلترونیک» پس از اخطار چین مبنی بر وضع تعرفه بر کالاهای آمریکایی در حدود 8 درصد کاهش پیدا کرد و پیش‌بینی می‌شود که این سقوط ارزش همچنان ادامه داشته باشد.

شاخص سهام در بازار بورس «استاکس 600 اروپا» در ابتدای صبح امروز کاهش 0.17 درصدی را تجربه کرد. همزمان، شاخص بورس «اف تی اس ای» بریتانیا شاهد افزایش 0,2 درصدی بود.

پس از اظهار نظر بورسی شرکت تراشه‌ساز آمریکایی «برادکام» در پنجشنبه گذشته مبنی بر کاهش فروش دو میلیارد دلاری در سال 2019 میلادی به دلیل مشکلات تجاری، اخطار سوددهی گریبان این شرکت آمریکایی را نیز گرفت.

دیگر شرکت‌های آلمانی، «اینفینئون تکنولوژیز» و «اس تی مایکرو الکترونیکس» نیز به ترتیب با کاهش 5.8 و 2.2 درصدی روبرو شدند.

مترجم: وحید کوکبی حمیدپور

رویترز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار