مجازات آزارگران جنسی در خاورمیانه چگونه است؟
کد خبر: ۱۴۸۰۷۷
تاریخ انتشار: 2019 June 18    -    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

در حالی لایحه ۵۲ ماده‌ای تامین امنیت زنان همچنان در گیر و دار خوانده شدن و اصلاحات در قوه قضاییه است که بعضی از کشورهای خاورمیانه قوانین مربوط به اذیت و آزار جنسی را یا تصویب کرده‌ یا لوایح و طرح‌هایی برای کاهش آن در اماکن عمومی پیشنهاد داده‌اند که در زیر به بعضی از این کشورها اشاره می‌کنیم.

مجازات آزارگران جنسی در خاورمیانه چگونه است؟

سال پیش بود که قانون مبارزه با اذیت و آزار جنسی در عربستان که پیش از این به تصویب شورای وزیران این کشور رسیده بود، اجرایی شد. به گفته سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی به موجب این قانون افرادی که مرتکب آزار جنسی می‌شوند به ۲ سال حبس یا پرداخت جریمه ۱۰۰ هزار ریال یا هر دو محکوم خواهد شد. این قانون علاوه بر فضاهای عمومی در مدارس، مسافرخانه‌ها، منازل و رسانه‌های اجتماعی و همچنین شامل افراد زیر ۱۸ سال نیز می‌شود.

همچنین در قانون مجازات جدید مصر، برای کسی که مرتکب آزار جنسی می‌شود، یک سال زندان و حداقل پنج هزار و حداکثر ده هزار جنیه مصری (معادل هفتصد تا ۱۴۰۰ دلار) به عنوان جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

در عراق هم تجدید نظر و فعال کردن قانون مجازات کیفری عراق که در حال حاضر شامل تعاریف ضعیفی از رفتار مجرم و مجازاتی که تاثیر بازدارنده‌ای از آزار ندارد و در نتیجه به جلوگیری از آزار جنسی کمک نمی‌کند، در دست اقدام نمایندگان این کشور است.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار