خیزش گرد و خاک در تعدادی از استان‌های کشور
کد خبر: ۱۴۷۹۹۴
تاریخ انتشار: 2019 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و خیزش احتمالی گرد و خاک در زابل، غرب و جنوب غرب کشور، سمنان، اصفهان، یزد، قم و مرکزی طی روز‌های آتی خبر داد.

احد وظیفه در گفتگو با ایسنا، اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز و فردا (دوشنبه و سه‌شنبه ۲۷ و ۲۸ خردادماه) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در نوار شمالی کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده همراه با رعد و برق خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز (دوشنبه ۲۷ خردادماه) در برخی از نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، سواحل دریای خزر، شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و همچنین در روز آینده (سه‌شنبه ۲۸ خردادماه) در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، سواحل دریای خزر و غرب خراسان شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: از روز چهارشنبه تا جمعه (۲۹ تا ۳۱ خردادماه) در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه تاکید کرد: از امروز تا اواخر هفته به ویژه از بعدازظهر فردا در مناطق شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک خواهیم داشت. همچنین از فردا تا پنج‌شنبه (۲۸ تا ۳۰ خردادماه) در مناطق غرب و جنوب غرب کشور، جنوب سمنان، شمال اصفهان، یزد، قم و مرکزی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که خیزش گرد و خاک در این مناطق دور از انتظار نیست.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین افزود: امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ خردادماه) شرق دریای عمان مواجه خواهد بود. همچنین از امروز تا چهارشنبه (۲۷ تا ۲۹ خردادماه) بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که امشب هوای تهران صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، اظهار کرد: فردا آسمان تهران صاف، در بعد از ظهر افزایش ابر همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای تهران در این روز در بالاترین نقطه ۳۷ درجه سانتیگراد و در پایین‌ترین نقطه ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین هوای تهران در روز چهارشنبه (۲۹ خردادماه) صاف تا کمی ابری در بعد از ظهر همراه با وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که دمای تهران در این روز در گرم‌ترین نقطه به ۳۶ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین نقطه به ۲۴ درجه سانتیگراد برسد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار