با معروف‌ترین شیرینی‌های روسیه آشنا شوید
کد خبر: ۱۴۷۹۶۱
تاریخ انتشار: 2019 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
یکی از بهترین قسمت‌های شکم گردی در مقصد‌های مختلف، چشیدن طعم شیرینی‌های مختلف و خوشمزه‌ی آن کشور است. هر شیرینی حاصل حس خوب یک آشپز است که توانسته در بهترین شرایط و با استفاده از موادی ساده و کم، یکی از خوشمزه‌ترین‌ها را به وجود آورد.

با معروف‌ترین شیرینی‌های روسیه آشنا شوید«تابناک باتو» یکی از بهترین قسمت‌های شکم گردی در مقصد‌های مختلف، چشیدن طعم شیرینی‌های مختلف و خوشمزه‌ی آن کشور است. هر شیرینی حاصل حس خوب یک آشپز است که توانسته در بهترین شرایط و با استفاده از موادی ساده و کم، یکی از خوشمزه‌ترین‌ها را به وجود آورد. با توجه به این که در فصل سفر به روسیه هستیم، واقعا حیف است که به این کشور برویم و در شکم گردی‌های خود سراغ شیرینی‌های معروف روسیه نرویم. به همین خاطر در این مطلب می‌خواهیم تا لیستی از بهترین‌ها از شیرینی‌های معروف روسیه را برای شما بیاورییم. با ما همراه باشید.

کیک ناپلئونی | Napoleon cake

شیرینی های معروف روسیه | Famous Russian sweets

یکی از بهترین شیرینی‌های معروف روسیه که در قنادی‌های خودمان هم به وفور و فراوانی یافت می‌شود، کیک و شیرینی ناپلئونی بسیار خوشمزه‌ی روسی است. البته فرانسوی‌ها هم نسخه‌ی بومی خودشان را از این شیرینی بسیار خوشمزه به نام هزار برگ و یا میل فوی را دارند. روس‌ها این شیرینی را به عنوان دسر استفاده می‌کنند و معمولا از آن زیاد میل می‌نمایند. کیک ناپلئونی از سری کیک‌های روسی‌ها است که در زمان شوروی‌ها و به سبک آشپزی کاملا کلاسیک پخته می‌شود. روس‌ها از این کیک در جشن‌های ملی خود استفاده می‌کنند.

چیزی که باعث می‌شود تا طعم این کیک بسیار خاص و خوشمزه شود، استفاده از ورقه‌های بسیار نازک خمیر است که بر روی هم قرار می‌گیرند و ترد شدن آن‌ها طعم فوق العاده را در کنار وانیل وخامه‌ی تازه زده شده می‌دهد. روس‌ها گاهی از کرم کاستارد به جای خامه استفاده می‌کنند. معمولا با توجه به ذائقه‌های مختلف این شیرینی را با مربا، آجیل، پودر قهوه یا کاکائو و کلی خوشمزه جات دیگر تزئین می‌کنند.


شیرینی خوشمزه‌ی مدوویک | Medovik

شیرینی های معروف روسیه | Famous Russian sweets

اگر واژه‌ی مدوویک را جایی بشنوید هیچ وقت به ذهنتان خطور نخواهد کرد که در واقع اسم یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های معروف روسیه را شنیده اید! این کیک که حداکثر از ۱۵ لایه‌ی مختلف درست می‌شود در بین هر لایه اش از شهد‌های مختلف غلیظ و انواع مغز‌های ترد آجیل‌های بو داده شده پر می‌شود و پس از چند ساعتی که کیک در این وضعیت به اصطلاح استراحت کرد و شهد ریخته شده در لایه‌های آن کاملا به خوردش رفت، روی آن را با خامه‌ی تازه و شیرین شده پر می‌کنند و بر رویش مغز خورد شده‌ی آجیل، میوه‌هایی مثل توت فرنگی و یا شاه توت سیاه، پودر قهوه یا کارامل و یا هر چیز دیگری تزئین می‌نمایند. یافت این کیک معمولا بسیار سبک و شیرین است و تکه‌ای ازآن می‌تواند به راحتی به شما حس سیری بدهد. نوش جان!


شیرینی سیرینیکی | Syrnikii

شیرینی های معروف روسیه | Famous Russian sweets

سیرینیکی یکی از شیرینی‌های معروف روسیه است که بافت پنکیکی دارد. این پنکیک معروف و محبوب در بین مردم روسیه از یک پنیر بسیار خوشمزه‌ی روسی به نام کوارک درست شده است. این پنیر که طعمش تا حدودی ترش است پس از مخلوط شدن با کره، آرد نول و کمی شکر به اضافه‌ی چاشنی‌هایی همچون وانیل تبدیل به یک مایع پنکیک بسیار خوشمزه می‌شود. سپس اسن مایع را در روغن داغ سرخ می‌کنند. نتیجه‌ی این مخلوط بسیار خوشمزه پنکیک‌هایی است که در کنار عسل، مربا و کاستارد‌هایی همچوم آلبالو و توت فرنگی به همراه مقداری خامه و سس‌های مختلف نوش جان می‌شود. شیرینی سیرینیکی را معمولا به عنوان دسر و یا وعده‌ی صبحانه میل می‌کنند.


کیک شیری | milk cake

شیرینی های معروف روسیه | Famous Russian sweets

کیک شیری اسم کوتاه شده‌ی یکی از شیرینی‌های معروف و بسیار خوشمزه‌ی روسی است. اسم اصلی این کیک خوشمزه در واقع، کیک شیری پرنده است. برای درست کردن این کیک از کیک اسفنجی تازه استفاده می‌کنند. سپس در لا به لای آن از کاستارد کره و خامه‌ی بسیار تازه و خوشمزه پر می‌کنند. شاید درست کردن این کیک به نظر آسان بیاید، اما اصلا اینطور نیست! معمولا شیرینی پز‌هایی این کیک را درست همانطور که باید باشد می‌پزند که سابقه‌ی پخت آن را برای چندین سال داشته باشند و اندازه‌های مصرفی در این کیک را کامل بدانند. در شیرینی فروشی‌های روسیه این کیک را در اندازه‌های بزرگ و کوچک به فروش می‌رسانند.


کیک عسل | Russian honey cake

شیرینی های معروف روسیه | Famous Russian sweets

یکی از بهترین شیرینی‌های معروف روسیه که خوردن آن را در سفر به روسیه به شما حتما پیشنهاد می‌کنیم، کیک عسل است. این کیک هم از لایه‌های بسیار نازک و زیاد خمیر شیرینی پزی درست می‌شود. این لایه‌ها پس از پخت به عسل خالص آغشته می‌شوند و لایه لایه بر روی هم قرار می‌گیرند. معمولا برای تزئین این کیک از خامه‌ی تازه و خرده‌های آجیل استفاده می‌شود. البته برای درست کردن این کیک یک فوت کوزه گری ساده وجود دارد. این کیک را هنگامی که کاملا درست کردند در درون یخچال می‌گذارند تا هر آن چه که به آن اضافه کرده اند به خوردش رود و کمی هم پف کند.


واتروشکا | Vatrushka

شیرینی های معروف روسیه | Famous Russian sweets

واتروشکا یکی از شیرینی‌های سنتی روسیه است که از شهرتی جهانی و بین المللی برخوردار است. واتروشکا کیکی است گرد و کلوچه‌ای که کاملا نرم و خوشمزه است. در داخل این کیک از مغر‌های آجیل‌های مختلف پر می‌شود و به همراه آن، پوره‌ی میوه، شیر عسل و مربا سرو می‌شود. واتروشکای واقعی کاملا نرم و خوشمزه است. هر جای روسیه که باشید محال است که نتوانید واتروشکای خوشمزه را پیدا کرد.


پریانیک | pryanik

شیرینی های معروف روسیه | Famous Russian sweets

یکی از دیگر شیرینی‌های معروف روسیه که سنتی و قدیمی است، پریانکی با شیریین تولای زنجفیلی است. این شیرینی‌ها کاملا گرد و قهوه‌ای هستند و در زمره‌ی شیرینی‌های خشک قرار می‌گیرد. در سراسر روسیه این شیرینی به یک شکل پخته می‌شود و تنها در شهر تولا که در نزدیکی مسکو قرار دارد، به جای این که خمیر این شیرینی را به صورت مستطیل در می‌آورند. داخل این شیرینی را با خمیری شیرین که با زنجفیل مخلوط شده است پر می‌کنند. روی این شیرینی را با خاک قند تزئین می‌کنند.


سالامی شکلات | Chocolate salamii

شیرینی های معروف روسیه | Famous Russian sweets

این شیرینی و دسر معروف روسی از دل محدودیت‌های جامعه‌ی روس‌ها در زمان حکومت شوروی‌ها درست شده است، اما چیزی که مهم می‌باشد این است که؛ سالامی شکلات امروز در بین شیرینی‌های معروف روسیه قرار گرفته است. سالامی شکلات از ترکیب شکر، کره، پودر کاکائو، بیسکوییت و گردوی برشته شده درست می‌شود. از سالامی شکلات امروزه به عنوان یک دسر که بسیار راحت و ساده درست می‌شود، استفاده می‌گردد. برای درست کردن این دسر زمانی که تمام مواد را با هم مخلوط کردید در داخل یک فویل بریزید و رول کنید و آن را برای یک شب در یخچال به حال خود بگذارید تا اصطلاحا خودش را بگیرد. بعد از این مدت آن را برش دهید و پس از تزئین میل نمایید.

الی گشت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار