کاهش مراجعه مردم به پزشک به‌ خاطر گرانی‌ها
کد خبر: ۱۴۷۹۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 16    -    ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

معاون کل وزارت بهداشت ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی، گفت: حدود ۳۰ درصد بار مراجعات به داروخانه‌ها بدون داشتن نسخه و بدون مراجعه مجدد به پزشک است تا از این طریق بتوانند هزینه‌های خود را کاهش داده و پول ویزیت را پرداخت نکنند. اینها نشانه‌های نگران‌کننده‌ای است.

دکتر ایرج حریرچی:

* در سال ۱۳۹۷ هم نشانه‌های اولیه کاهش بار مراجعه بر مردم دیده شد. از طرف دیگر دولت نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و ممکن است تحریم‌ها اجازه ندهد که در این زمینه بتواند به خوبی به ما کمک کند.

* در حال حاضر مهم‌ترین نکته با توجه به شرایط موجود، توجه به اقشار فقیر و محروم جامعه است که در این زمینه بسیج جامعه پزشکی کمک‌های خوبی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کرده است.

* ما در شرایط فعلی می‌بینیم که حدود ۳۰ درصد بار مراجعات به داروخانه‌ها بدون داشتن نسخه و بدون مراجعه مجدد به پزشک است تا از این طریق بتوانند هزینه‌های خود را کاهش داده و پول ویزیت را پرداخت نکنند.

  • اینها نشانه‌های نگران‌کننده‌ای است. از همین‌رو خاضعانه از تمام کسانی که در این حوزه تلاش می‌کنند تقاضا داریم تا به فکر اقشار محروم جامعه باشند.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Armin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
5
كاملا درسته، بنده شخصا شاهد اين رويداد در داروخانه هستم، ولي نكته اصلي در امكان تغيير دارو يا قطع و يا تغيير دوز دارو توسط پزشك محترم بعد از طي زماني خاص از درمان است كه متاسفانه توسط بيماران محترم و يا مراجعه كننده عزيز مورد توجه كمي قرار ميگيرد، و توضيح اين مساله مهم توسط ما و همكاران در داروخانه ها گاها اشتباه برداشت ميشود، از خداوند متعال شفاي همه بيماران عزيز و سلامتي همه هموطنان محترم را مسئلت دارم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار