مادرترین مادر جهان+عکس
کد خبر: ۱۴۷۷۸۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 15    -    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

چند تا خواهر و برادر دارید؟ می‌توانید تصور کنید که یک خانه و حتی یک دستشویی را با ۶۸ خواهر و برادر دیگر مشترک باشید! کتاب رکورد‌های گینس در این بخش به زنی اشاره می‌کند که در قرن ۱۸ میلادی می‌زیسته است و ۶۹ بچه را به دنیا آورده است! "والنتینا واسلی" همسر مرد کشاورزی به نام "تئودور واسلی" اهل شوروی بود که بین سال‌های ۱۷۰۰ تا ۱۷۸۲ زندگی می‌کردند. والنتینا تا سن ۷۶ سالگی زندگی کرد و در طی عمرش او رقم سرسام آور ۶۹ بچه را به دنیا آورد. از این تعداد تنها ۲ تای آن‌ها در طفولیت جان خود را از دست دادند و بقیه به بزرگسالی رسیدند.

مادرترین مادر جهان+عکس

کتاب رکورد‌های گینس والنتینا را بارورترین مادر جهان نامیده است و رکورد او تا به امروز دست نخورده باقی مانده است. مطابق با گزارشات او ۲۷ بار زایمان کرد که ۱۶ بار دوقلو، ۷ بار سه قلو و ۴ بار چهار قلو به دنیا آورد. بله ۴ بچه در یک زمان و ۴ بار!

چطور چنین چیزی ممکن است؟ آیا او فقط هر سه سال یکبار حامله شده است؟ اگر این چنین بود که این کار برای والنتینا خیلی راحتتر می‌شده است. باید به شما یادآوری کنیم که یک زن در تمام طول عمر خود بارور باقی نمی‌ماند. این دوره تنها از سال‌های اولیه بلوغ تا سن حدود ۴۵ سالگی در اکثر زنان می‌باشد. ظاهرا ولنتینا جز استئناعات بوده است و دوره باروری او حدود ۴۰ سال دوام داشته است. با کمی ریاضی می‌توان فهمید که او هر ۱.۵ سال یک بار زایمان کرده است!

زندگی را در قرن ۱۸ در روستایی در شوروی تصور کنید تا بفهمید بر خلاف این روزها، روش‌های مدرن درمانی وجود نداشته است و در آن زمان هر بار حاملگی یک خطر بالقوه برای زنان بوده است. علاوه بر این آن‌ها کشاورز بودند و والنتینا باید هم زمان کشاورزی می‌کرده است، به کار‌های خانه رسیدگی می‌کرده و از آن همه بچه‌ی دیگر هم مواظبت می‌کرده است!

اگر بخواهیم درباره این رکورد در حال حاضر صحبت کنیم، این رکورد در اختیار یک زن اوگاندایی به نام "مریم ناباتانزی" است که تا کنون ۳۸ کودک را به دنیا آورده است. او در سن سیزده سالگی اولین دو قلوی خود را به دنیا آورد. این خانم ۳۹ ساله تا کنون ۵ دوقلو، ۴ سه قلو و ۳ چهارقلو و تعدادی هم تک قلو را به دنیا آورده است.

مادرترین مادر جهان+عکس

اگر بخواهیم درباره این رکورد در کشورمان صحبت کنیم به یک خانواده و مادری اهل آذربایجان شرقی می‌رسیم. قاسم علیلوئی پدر این خانواده است و از تنها همسر خود دارای ۱۹ فرزند است. البته آن‌ها ۳ فرزند دیگر هم داشته اند که در دوران کودکی از دنیا رفته اند. این خانواده در روستای مخور در ۲۵ کیلومتری شهر چالدران زندگی می‌کنند.

مادرترین مادر جهان+عکس

همچنین درباره پرجمعیت‌ترین خانواده جهان در حال حاضر به یک خانواده هندی می‌رسیم. یک مرد هندی در خانه‌ای با ۱۰۰ اتاق خواب با ۳۹ همسر، ۹۴ فرزند، ۱۴ عروس و ۳۴ نوه خود زندگی می‌کند!

مادرترین مادر جهان+عکس

هم چنین در میان پر جمعیت‌ترین خانواده ایران هم به مردی می‌رسیم که در دهه ۵۰ به خاطر خانواده پرجمعیتش تیتر یک روزنامه‌های کشور شد. حاج علی حق پناه با ۲۶ زن، ۱۹۵ فرزند و بیش از ۲۰۰ نوه و نتیجه در خانه‌ای در شمال کشور زندگی می‌کرد. تعداد فرزندان او آن‌قدر زیاد بود که برای انتخاب نام آن‌ها با مشکل روبه‌رو شده بود. دو گوسفند، ۵۰ کیلو برنج، ۲۰ کیلو آرد، هفت کیلو حبوبات، چهار کیلو روغن، یک کیلو چای و ۱۰ کیلو قند و شکر مصرف روزانه خانه آن‌ها بود.

مادرترین مادر جهان+عکس

منبع: brightside

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
1
22
اینها دیگه پدرومادر نیستند ، دستگاههای تولید انسان هستند.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
5
خدا بیامرزدشون . الان نزائیده کلی ادا و اطفال دارند چه برسه که بزان.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
اشتباه مثبت دادم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
2
16
از خوتان انسان به یادگار نگذارید لاکن انسانیت و نام نیک به یادگار بگذارید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار