گتوند گرمترین شهر خوزستان اعلام شد
کد خبر: ۱۴۷۷۴۰
تاریخ انتشار: 2019 June 14    -    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: گتوند با ۴۶.۴ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

محمد سبزه زاری اظهار داشت: شهرستان ایذه با ۱۹.۴ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده و حداقل و حداکثر دمای اهواز در همین مدت ۳۱ تا ۴۵ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام شد.

وی ادامه داد: آخرین نقشه‌های پیش یابی طی روزهای آینده جو پایداری را بر روی استان نشان می‌دهد و تنها در برخی ساعات وزش باد قابل ملاحظه بویژه در مناطق غربی، مرکزی و جنوبی مورد انتظار است که برخی نقاط نیز می‌تواند باعث غبار محلی شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان یادآور شد: همچنین از جمعه تا اواسط هفته آینده دما در استان روند افزایشی دارد که طی فردا و پس فردا رخداد دمای ۴۹ درجه و بالاتر در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

بر اساس گزارش پیشین این اداره کل، امیدیه با ۴۹ و ایذه با ۲۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان بوند.

اداره کل هواشناسی استان خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای در روز سه شنبه ۲۱ خرداد اعلام کرده بود که بررسی نقشه‌های پیش یابی نشان دهنده روند افزایش دما از روز شنبه تا اواسط هفته آینده خواهد بود که سبب وقوع دماهای ۴۹ و بالاتر به ویژه در روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق جنوبی، جنوب شرقی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

این اداره کل همچنین از شهروندان خوزستانی خواست تا در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کنند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار