هشدار! مالیات سکه تا آخر خرداد پرداخت کنید
کد خبر: ۱۴۷۵۴۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 12    -    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت: عدم پرداخت مالیات تا پایان خرداد ۱۳۹۸ و یا عدم پرداخت اقساط در سررسیدهای مقرر، مشمول جریمه خواهد بود.

نادر جنتی اظهار داشت: کلیه خریداران سکه که در سال ۱۳۹۷ نسبت به دریافت حداکثر ۲۰۰ سکه از سیستم بانکی اقدام کرده اند، مشمول مالیات مقطوع بوده و از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مذکور و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف هستند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: اشخاصی که در سال ۱۳۹۷ بیش از ۲۰۰ سکه دریافت کرده‎اند، مشمول مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم نبوده و باید اظهارنامه مالیاتی مربوط به این فعالیت (خرید و فروش سکه) را تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۸ به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم کنند.

وی در خصوص نحوه تعیین مالیات مقطوع برای خریداران سکه که طی سال ۱۳۹۷ سکه خود را دریافت کرده اند، گفت: بر این اساس، تا ۲۰ سکه دریافتی مشمول مالیات نیست. نسبت به مازاد ۲۰ سکه تا میزان ۶۰ سکه به ازای هر سکه ۱۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع، نسبت به مازاد ۶۰ سکه تا میزان ۱۰۰ سکه به ازای هر سکه ۲۰۰ هزار تومان مالیات مقطوع و نسبت به مازاد ۱۰۰ سکه تا میزان ۲۰۰ سکه به ازای هر سکه ۲۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع تعیین شده است.

جنتی تصریح کرد: خریداران سکه در محدوده ۲۰ تا ۲۰۰ سکه با تاریخ تحویل سال ۱۳۹۷، لازم است ضمن مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مودیان مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir ، کد ملی خود را در بخش «مالیات مقطوع دریافت‎کنندگان سکه» وارد کرده و در صورتی که مشمول مالیات سکه بودند، اقدام به ثبت‎نام در این سامانه کنند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور افزود: بدیهی است اطلاعات مودی اعم از اطلاعات هویتی، محل اقامت و شماره همراه، پس از ثبت نام، اعتبار سنجی شده و در صورت صحت اطلاعات، نام کاربری و کلمه عبور به شماره همراه مودی پیامک خواهد شد.

وی ادامه داد: مودی پس از دریافت نام کاربری و کلمه عبور اجازه ورود به بخش مربوطه در سایت عملیات الکترونیک سازمان را پیدا کرده و در ادامه، پس از مشخص کردن تعداد سکه خریداری شده، محاسبات سیستمی انجام شده و مبلغ مالیات تعیین می‌شود که پس از دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت، امکان پرداخت مالیات فراهم می‌شود.

جنتی همچنین از امکان پرداخت مالیات در چهار قسط مساوی خبر داد و گفت: عدم پرداخت مالیات تا پایان خرداد ۱۳۹۸ و یا عدم پرداخت اقساط در سررسیدهای مقرر، مشمول جریمه خواهد بود.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور افزود: چنانچه مودیان مشمول این دستورالعمل نسبت به مالیات تعیین شده صرفاً از حیث عدم فروش سکه‌های دریافتی معترض باشند، می‌توانند نسبت به طرح ادعای خود در مراجع دادرسی مالیاتی اقدام و درخواست رسیدگی مجدد کنند.

وی همچنین یادآور شد: صاحبان مشاغلی که حسب سوابق پرونده یا مجوز صادره از سوی مراجع ذیربط به شغل مرتبط با خرید و فروش سکه اشتغال دارند، مشمول پرداخت مالیات مقطوع نبوده و مکلف هستند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی شغلی خود اقدام کنند.

مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
0
احتمالا پارتی دارها وآقازاداه ها بیش از 200 سکه خریده اند که مشمول مالیات نشده اند جالبه بین 20 تا 200 باید مالیات بده ولی بیش از 200 نباید خیلی خیلی خیلی خیلی مشکوک نیست
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
سرتاپاش دچار مشکله....مشکوک کمشه....راهزنیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
0
-. در بخشنامه مالیات سکه پیش فروش شده در جایی آمده که چنانچه مودیان مشمول این دستورالعمل نسبت به مالیات تعیین شده صرفا از حیث عدم فروش سکه های دریافتی معترض باشند، می توانند نسبت به طرح ادعای خود در مراجع دادرسی مالیاتی اقدام و درخواست رسیدگی مجدد نمایند . لازم به ذمر که با مشورت با یک فرد مجرب در امر حسابداری متوجه شدم که به نظر ایشون یک دام حقوقی هست
چون از نظر اماری بررسی کردند که اکثرا سکه ها را نفروختند که قیمت سکه بالا رفته.
وقتی شما مدعی میشی نفروختی یعنی به طور ضمنی بخشنامه را قبول کردی فقط میخوای اثبات کنی که مشمول شما نیست
که اثبات چنین موضوعی برای اشخاص حقیقی که دفاتر قانونی ندارند در نظام مالیاتی عمل غیر ممکن هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
0
اینطور یادمه که خود مسئولان گفتند کسانی که نگران ارزش پولشونن بیان قانونی به هر مقدار که خواستند سکه بخرن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
0
تو این‌طرح کسانیکه زودتر خریدن دلال بودن .اوناییکه یک ساله و بلتد مدت خریدن فقط برا نگه داشتن ارزش پولشون بوده چطوری میخواستن بفروشن وقتی ۲سال طول میکشه تا یا یه سال تا سکه وهاشون بدن‌. اینکار میکنید مردم از فردا همه چیشون‌قایم‌میکنن.واقعا متا سفم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
0
-.به نظر من کسانی که این مالیات غیر قانونی و غیر شرعی را بخشنامه کردند را باید به دلیل تشویش اذهان عمومی و سوء استفاده ابزاری از مقام و به دلیل ایجاد سلب اعتماد عمومی مردم به دولت ونظام و صدمه به قانون و شرع مورد پیگرد قانونی قرار داد .
-.اول بانک مرکزی اولین و مهم ترین وظیفشو که حفظ پول ملی هست انجام بده و دولتم هزینه هاشو کم کنه و از راهکار ایجاد تورم استفاده نکته بعد ایجاد شغل و فضای رقابت آزاد کنه اونوقت که کسب و کار رونق گرفت از مالیات کسب درآمد کنه.
-.رئیس اداره مالیات فرموند کسب مالیات بیشتر و از طریق راه های بیشتر در راستای اقتصاد مقاومتی و فرصتی برای کسب درآمد بیشتره.وزیر اقتصاد هم فرمودند مایات برسکه کاملا بر مبنای قانونه......آخه کسی نیست بگه پول زور گرفتن شد راهکار جدیدتون؟...اقتصاد مقاومتی یعنی راهزنی مالی توسط دولت؟پس کلا دزدی و کلاهبرداری و دبه کردنم قانونی اعلام کنید.
پیشنهادم برای اداره مالیات برای کسب درآمد بیشتر اینه که هر کسی دزدی و کلاهبرداری یا اختلاس میکنه و یا سودی از رانت بدست میاره بیاد مالیاتشو بده....!!باور کنید کاروبارتون سکه میشه....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
0
هر بار که میخواستید دلار رو به بهانه تحریم گرون کنید میگفتید به نفع تولید وصادرات کشوره و جلوی واردات زیاد و میگیره... کلا عموما ما استاد مغلطه و سفسطه هستیم...فرافکنی و آرمان گرایی ودنباله رو اهداف عالیه هستیم....همه هدفمون خیره....همه فکر آبادانی کشور هستیم....خدا روشکر....خدا قوت پهلوانان
-.فکر کنم با این وضعیت در راستای اقتصاد مقاومتی و اخذ مالیات به صورت غیرمتعارف صدا و سیما هم آستین بالا زند و پخش انیمیشن رابین هود رو ممنوع اعلام کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
0
لطفا همگى در ساعات ادارى با مجلس شوراى اسلامى به شماره ٣٩٩٣١ تماس بگیرید و با دفاتر اعضاى کمیسیون اقتصادى یا بودجه مثل دکتر پور ابراهیمى و دکتر تاجگردون صحبت کنید و اعتراضتان را اعلام نمایید من دو روز است با دفتر تمام نمایندگان تماس میگیرم لطفا شما هم همین کار را بکنید. ضمنا با مراجعه به سایت دیوان عدالت ادارى قسمت ثبت شکایات مردمى هم میتوانید بدون هیچ هزینه اى اعتراض و شکایتتان را ثبت کنید. البته مراجعه و شکایت حضورى در دیوان بهتر است ولى بصورت اینترنتى هم شکایت را ثبت کردن ضررى ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
0
-. سازمان امور مالیاتی حق چنین کاری را نداشته و قطعاً محکوم خواهد شد . سکوت نکنید ، برای احقاق حق قانونی خود از طریق مجاری قانونی اقدام کنید . ما دیگر تحمل این همه ظلم و بی عدالتی این دولت را نداریم . دولت علناً دست در جیب ملت کرده و قصد دارد اموال مشروع ملت را تاراج کند و به یغما ببرد . اگر امروز جلوی این ظلم و بی عدالتی آشکار را نگیریم ، فردا تمامی اموال مشروع ملت از جمله سپرده های ارزی و ریالی ، املاک ، خودرو و … را هم به بهانه ها و عناوین جعلی و من درآوردی غارت خواهند کرد . دوستان ، لطفاً همگی در اسرع وقت به دیوان عدالت اداری شکایت کنید . هیچ کس نه مالیات پرداخت کند و نه اظهارنامه پر کند که در غیر این صورت ، فقط خودتان را شاغل رسمی در این شغل (خرید و فروش سکه) معرفی و محکوم نموده اید . شکایت در دیوان بسیار راحت و کم هزینه است . مطمئن باشید دیوان این بخشنامه ظالمانه و من درآوردی را لغو خواهد نمود . حتی جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی (نایب رییس محترم کمیسیون اقتصادی مجلس) به صراحت اعلام نموده اند که “هرگونه وضع مالیات درباره سکه ، مصوبه مجلس را می خواهد و چون دولت از ابتدا به صراحت اعلام نکرده که خرید سکه مشمول مالیات خواهد شد و مجلس نیز در این باره هیچ گونه مصوبه ای ندارد ، لذا گرفتن مالیات از خریداران سکه غیر قانونی و تخلف است و این بخشنامه باید لغو شود . در آینده هم اگر چنین قانونی در مجلس تصویب گردد ، عطف به ماسبق نخواهد شد و شامل حال خریداران قبلی سکه نمی گردد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار