چگونه از پاف مبل در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟
کد خبر: ۱۴۷۴۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 12    -    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
پاف مبل در حقیقت نوعی از مبل است که جایی برای تکیه دادن در آن وجود نداشته و در بازار معمولا به شکل مربعی و یا به شکل گرد وجود دارد. به عنوان یک قاعده کلی، معمولاً پاف مبل به گونه‌ای است که پایه‌ها در آن مشخص نیستند. در آمریکا، پاف بخشی از مبلمان منزل است که به عنوان یک صندلی بدون پشتی، نیمکت، چهارپایه و میز قهوه استفاده می‌شود.

پاف مبل چیست و چگونه می‌توان از آن در دکوراسیون منزل استفاده کرد؟به گزارش «تابناک با تو»؛ در رابطه با مبلمان و متعلقات آن یکی از سوالات معمولی که وجود دارد این است که پاف مبل چیست، چه کاربردی دارد و چگونه می‌توان از آن در دکوراسیون منزل استفاده کرد؟ اگر شما هم جزء افرادی هستید که این پرسش برایتان پیش آمده، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را از دست ندهید.

پاف مبل در حقیقت نوعی از مبل است که جایی برای تکیه دادن در آن وجود نداشته و در بازار معمولا به شکل مربعی و یا به شکل گرد وجود دارد. به عنوان یک قاعده کلی، معمولاً پاف مبل به گونه‌ای است که پایه‌ها در آن مشخص نیستند. در آمریکا، پاف بخشی از مبلمان منزل است که به عنوان یک صندلی بدون پشتی، نیمکت، چهارپایه و میز قهوه استفاده می‌شود. در کشورهای اروپایی نیز ممکن است به عنوان محلی برای ذخیره‌سازی استفاده شود؛ در این گونه پاف، پشتی رویی پاف قابل برداشتن است تا بتوان و سایل مورد نظر را درون آن قرار داد. از پاف مبل می‌توان در سرتاسر خانه از قبیل اتاق خواب، اتاق بازی، اتاق پذیرایی و نشیمن استفاده کرد. پاف‌های چرمی و پاف نیمکت مانند را اغلب می‌توان به عنوان جایگزینی مناسب برای مبل انتخاب کرد.

پاف مبل چیست و چگونه می‌توان از آن در دکوراسیون منزل استفاده کرد؟

تاریخچه پاف مبل چیست؟

ریشه استفاده از پاف به دوران امپراتوری عثمانی باز می‌گردد و به همین دلیل نیز اکنون در زبان انگلیسی به آن «Ottoman» گفته می‌شود که برگرفته از واژه عثمانی است. در آن زمان پاف قطعه مرکزی و اصلی مبلمان محسوب می‌شد و معمولا بر روی یک پلت فرم چوبی قرار گرفته و با کوسن‌های مختلف و رنگارنگ طراحی می‌شد.

پاف مبل در اوایل سرتاسر اتاق را پوشش می‌داد، اما با تکامل و کوچک‌تر شدن آن، در گوشه‌ای از اتاق یا کنار ستون اتاق‌های بزرگ قرار گرفت. پاف در اواخر قرن هجدهم از طریق امپراتوری عثمانی به اروپا راه پیدا کرد و در سال ۱۷۲۹ میلادی در کشورهای فرانسه و انگلیس مورد استفاده قرار گرفت. با گذشت زمان، در قرن نوزدهم پاف به اشکال دایره‌ای و هشت‌ضلعی نیز درآمد.

در حال حاضر استفاده درست از پاف مبل چیست؟

آیا تا به حال متوجه شده‌اید چه استفاده‌های دیگری می‌توان از پاف مبل کرد؟ همان‌طور که قبلاً گفته شد، پاف مبل راهی طولانی طی کرده تا در دکوراسیون امروزی قرار بگیرد. از این قطعه می‌توان به عنوان یک مکان برای ذخیره سازی، صندلی اضافی یا میز قهوه استفاده کرد. ممکن است تا کنون تأثیر این عنصر کوچک را در فضای خانه خود نشناخته باشید و استفاده از پاف مبل را به عنوان راه‌کاری برای صرفه جویی در فضای اتاق نادیده گرفته باشید. با مجله توکامگ همراه باشید تا ده روش استفاده از پاف برای افزایش فضای اتاق را به شما آموزش دهیم.

پاف مبل چیست و چگونه می‌توان از آن در دکوراسیون منزل استفاده کرد؟

۱. صندلی برای نشستن در فضاهای مشترک:

پاف مبل ایده‌ای مناسب برای آپارتمان‌ها و خانه‌هایی با فضای باز است که می‌توان از آن به عنوان صندلی برای نشستن مشترک استفاده کرد. به عنوان مثال، در اتاق پذیرایی و نشیمن، ممکن است فقط یک مکان برای محل نشستن وجود داشته باشد؛ پاف مبل گزینه‌ای تطبیق‌پذیر برای چنین فضایی است که می‌توان از آن در وسط اتاق و یا به تنهایی کنار دیواری به همراه بالشت استفاده کرد.

۲. جاپایی، وسیله‌ای که هرگز از مد نمی‌افتد

ایده اصلی استفاده از پاف مبل، قرار دادن پاها جهت استراحت روی آن است و این سنت هرگز تغییر نخواهد کرد. بهتر است تصمیم بگیرید که چقدر از فضای اتاق را می‌خواهید به خود اختصاص دهید و به همان نسبت از پاف مبل در اندازه‌های بزرگ مانند نیمکت تا اندازه‌های کوچک مربعی بهره بگیرید.

۳. پاف مبل، محلی برای ذخیره‌سازی

در هر اتاق نشیمن یا پذیرایی حتماً نیاز به مکانی جهت ذخیره‌سازی وسایل کوچک مانند کنترل از راه دور، وسایل بازی، فیلم یا اسباب‌بازی کودکان دارید. وجود پاف مبل لولا دار بهترین مکان را جهت ذخیره‌سازی این نوع وسایل در اختیار شما قرار می‌دهد که البته زیبایی خاص خود را نیز دارد. استفاده از پاف مبل در اتاق مهمان در کنار تخت نیز، مکانی مناسب جهت این وسیله به شمار می‌رود.

پاف مبل چیست و چگونه می‌توان از آن در دکوراسیون منزل استفاده کرد؟

۴. پاف مبل زیبا و جذاب از لحاظ بصری

پاف‌های مبل را در نظر بگیرید که وقتی با هم ترکیب می‌شوند شکل یک دایره واحد را می‌گیرند و وقتی از هم جدا می‌شوند چهار صندلی یکسان و متحدالشکل را ایجاد می‌کنند. چنین پافی فضایی به شدت مناسب و سرگرم کننده برای مکالمات طولانی و روزمره فراهم می‌کند.

۵. استفاده از پاف مبل، صرفه جویی در فضای اتاق

اگر شما همیشه در حال تلاش برای حفظ فضای اتاق خود هستید، پاف راه‌حلی مناسب برای استفاده فقط در صورت نیاز می‌باشد. پاف‌هایی که مجهز به غلتک هستند انتخابی ایده آل جهت مهمانی‌های دورهمی هستند. در پایان مهمانی نیز می‌توانید پاف را به زیر میز منتقل کرده و فضای مورد نظر خود را حفظ کرده باشید.

پاف مبل چیست و چگونه می‌توان از آن در دکوراسیون منزل استفاده کرد؟

۶. پاف مبل یا میز قهوه

پافی که ارتفاع آن پایین‌تر از مبلمان شماست و برای نمایش وسایل کنار مبل‌ها استفاده می‌شود، به عنوان میز قهوه شناخته می‌شود. پاف در سال‌های اخیر بزرگ‌تر شده است و به عنوان یک میز همه‌کاره می‌توان از آن استفاده کرد. پاف در این کاربرد می‌تواند مکانی مناسب جهت قرار دادن مجله، روزنامه، سینی نوشیدنی و … نیز باشد. در تصویر زیر نمونه‌ای از این کاربرد را مشاهده می‌کنید که در آن به خوبی از رنگ سال ۹۷ نیز در دکوراسیون اتاق استفاده شده است.

پاف مبل چیست و چگونه می‌توان از آن در دکوراسیون منزل استفاده کرد؟

۷. ایجاد فضایی دوستانه و مفرح با پاف مبل

پاف مبل با روکش پارچه‌های دوست داشتنی مانند جین، می‌تواند سطحی صاف برای بازی بچه‌ها در حالی که روی زمین نشسته‌اند ایجاد کند. پاف مبل در ابعاد بزرگ‌تر نیز می‌تواند وسیله‌ای مناسب برای بازی‌های گروهی مانند تخته‌نرد باشد. استفاده از پاف مبل بدین منظور هیچ لطمه‌ای به فضای اصلی منزل شما وارد نکرده و کمک زیادی نیز به شما می‌کند.

۸. پاف مبل، هماهنگ کننده رنگ‌های اتاق شما

یک راه ساده برای هماهنگ کردن رنگ پاف با دکوراسیون و لوازم منزل، ترکیب رنگ‌های دیوار و تابلوها با پارچه پاف مبل می‌باشد. پاف اگرچه می‌تواند با مبلمان مجاور هماهنگ شود، ولی خود به تنهایی نیز می‌تواند رنگ مخصوص به خود را داشته باشد.

۹. استفاده از پاف مبل به عنوان یک وسیله لوکس

چه بخواهید یا نه، پاف مبل در حال تبدیل شدن به یک نقطه کانونی در دکوراسیون اتاق‌ها شده است که به تدریج تمام نگاه‌ها را به سمت خود جلب خواهد کرد. استفاده از پارچه‌های پر زرق و برق و گران‌قیمت این وسیله را تبدیل به کالایی لوکس کرده است. از این نوع مبل هم می‌توان در یک خانه به سبک روستایی و هم در یک خانه مدرن و امروزی استفاده کرد.

پاف مبل چیست و چگونه می‌توان از آن در دکوراسیون منزل استفاده کرد؟

۱۰. پاف مبل محلی برای استراحت

در بسیاری از خانه‌ها پاف مبل به عنوان صندلی راحتی در مجاور مبلمان قرار می‌گیرد. البته اگر شما آرامش بیشتری را ترجیح می‌دهید می‌توانید با خرید پاف‌های بلندتر و نشستن روی آن‌ها در خانه خود از راحتی بیشتری بهره ببرید.

پاف مبل همزمان هم می‌تواند محلی جهت قرار دادن پاهایتان روی آن باشد و هم مکانی جهت نشستن و صحبت کردن. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به خواندن مجله‌های دکوراسیون منازل بپردازید یا از اینترنت کمک بگیرد. اما در درجه اول بایستی کارکرد پاف مبل را در اتاق خود مشخص کنید تا بتوانید از فضای مورد نظر آن استفاده کنید. با کمک کردن از ده راهنمایی ذکر شده در بالا، پاف مبل می‌تواند تبدیل به بخش مورد علاقه خانه شما شود.

منبع: توکامگ

برچسب ها: مبل ، پافت ، مبل پافت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
1
اصلا" برای شرایط زندگیهای ما ایرانیها کاربردندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار