فواید شگفت انگیز و فراوان پوست لیمو
کد خبر: ۱۴۷۴
تاریخ انتشار: 2015 June 05    -    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
لیمو میوه شگفت‌انگیزی است . از صبح که بیدار می‌شوید با چکاندن چند قطره لیمو در آب که باعث می‌شود خواب از چشمانتان بپرد و بدن شروع به فعالیت و سوخت‌و‌ساز کند تا شب موقع خواب می توانید از اثرات عالی آن بهره‌مند شوید.
لیمو میوه شگفت‌انگیزی است . از صبح که بیدار می‌شوید با چکاندن چند قطره لیمو در آب که باعث می‌شود خواب از چشمانتان بپرد و بدن شروع به فعالیت و سوخت‌و‌ساز کند تا شب موقع خواب می توانید از اثرات عالی آن بهره‌مند شوید.اینکه لیمو چقدر خاصیت دارد بحث دراز دارد و تقریبا همه می‌دانند. اما آیا می دانستید که پوست لیمو هم دارای مواد مغذی بسیاری مثل پتاسیم، کلسیم، ویتامینC و فیبر است.در این مقاله می‌خواهیم بدانیم با پوست لیمو چه کار‌های فوق‌العاده‌ای می‌توانیم انجام دهیم.حیف‌است که پوست آن را دور بریزیم وقتی می‌شود این کارها را با آن انجام داد.

خاصیت پوست لیمو ترش


پوست لیمو در خوراکی‌ها

اول از همه اینکه پوست رنده شده لیمو را برای انواع غذاها و شیرینی ‌ها استفاده می‌کنند می‌توانید پوست لیو را رنده کنید و در فریزر نگه دارید.

کمی پوست لیمو در داخل بطری روغن زیتون بریزید عطر آن را فوق‌العاده می‌کند. به‌خصوص برای سالاد. این کار بیشتر به درد کسانی می‌خورد که از بوی روغن زیتون خوششان نمی‌آید.

قسمت سفیدی پوست لیمو را بگیرید و پوست آن را با انواع چاقو‌ها و سبزی‌خوردکن‌ها به تکه های زیبا و یا دراز دراز تبدیل کنید و در قالب‌های یختان بگذارید و روی آن آب بریزید. هم یخ خوشبو و زیبا دارید هم به نوشابه و آب را اسانس لیمویی می‌دهید.

اگر از شکر قهوه‌ای استفاده می‌کنید پوست لیموی بدون پالپ و سفیدی را داخل ظرف شکر بریزید باعث می‌شود هم شکر مرطوب بماند و خشک نشود و هم بوی خوب بگیرد.

پوست لیمو در آشپزخانه

از پوست لیمو به عنوان پاک‌کننده و ضدعفونی قوی استفاده‌کنید. پاک‌کننده‌های شیمیایی علاوه بر مضراتشان و اثرات مخرب روی ظروف و همینطور ما، برای خیلی‌ها چون زنان حامله، کسانی که آسم دارند و کسانی که تحت درمان شیمی‌درمانی هستند بسیار مضر است. برای این کار پوست لیمو را در یک شیشه بریزید ورویش را سرکه سفید بریزید بگذارید ۲ هفته کامل در سرکه بماند. بعد مایع آن را با آب مخلوط کنید و از آن برای پاک کردن وشستن سینک و کاشی استفاده کنید. ارزش امتحان کردن را دارد مطمئن باشید.

به جای حشره کش استفاده کنید. حشرات و مورچه‌ها از بوی لیمو گریزانند. اگر در تابستان مورچه‌ها در خانه زیادند اطراف خانه پوست لیمو بگذارید.

به جای بوگیر یخچال، پوست لیمو در یخچال بگذارید. هم بوهای بد را می‌گیرد و هم موقع باز کردن در یخچال حس خوب و تازگی را ایجاد می‌کند.

به عنوان خوشبو کننده هوا استفاده کنید. وقتهایی که خانه بوی خوبی نمی‌دهد، یک قابلمه کوچک بردارید در آن آب بریزید به محض جوش‌آمدن پوست لیمو‌ها را تکه‌تکه کنید و با کمی چوب دارچین و تکه‌های پوست پرتقال در داخل آب‌جوش بریزید حرارت را کم کنید بگذارید آنها در آب جوش خوب بجوشند. بهترین و تازه‌ترین بو را به خانه می‌بخشید.

به عنوان جرم گیر کتری و سماور استفاده کنید. اگر کتری‌ جرم گرفته است کتری را پر آب کنید و لایه‌های نازک پوست لیمو را با آن بجوشانید بعد از اینکه خوب جوشید حرارت را خاموش کنید و بگذارید خوب خنک شود آب را خالی کنید. گچ و جرم به راحتی جدا می‌شوند.

مایکرویو را با لیمو هم تمیز و هم خوشبو کنید. داخل ظرف مایکرویو تا نیمه آب بریزید و پوستهای خرد شده لیمو را در آن بیندازید. برای مدت ۵ دقیقه روی درجه زیاد بگذارید تا آب خوب بخار شود. بعد ظرف را خارج کنید و با دستمال تمیز داخل مایکرویو را تمیز کنید و خشک کنید.

چاقوهای استیل جرم‌گرفته را با پوست لیمو براق وتمیز کنید. به سادگی کمی نمک روی چاقو بپاشید و بعد با پوست لیمو به خوبی آن‌را بمالید تا جرم‌گیری شوند.با این کار بیش از پیش عاشق پوست لیمو می‌شوید.

پوست لیمو برای زیبایی

لایه‌بردار: پوست لیمو بهترین و لطیفترین اسکراب و لایه بردار است آن را به پوست بمالید مواظب دور چشم باشید.

سفیدکننده ناخن: ناخن‌هایتان زردو تیره شده‌اند؟ پوست لیمو را روی آنها بکشید.

برطرف کننده تهوع: اگر احساس تهوع دارید پوست لیمو بو کنید.

نرم کننده آرنج و زانو: اگر آرنج‌تان خشک وتیره شده‌است، کافیست کمی جوش‌شیرین در نصف پوست لیمو را که مثل کاسه است بریزید آرنج خود را داخل آن بکنید و پوست لیمو را کاملا چند بار بچرخانید حتی می‌توانید ته‌مانده لیمو را داخل آن بگذارید تا آب بیشتری داشته باشد.

لایه‌بردار و نرم کننده بدن: نصف فنجان شکر با پوست لیموخوب رنده‌شده که کمی آبدار است و کمی روغن زیتون را با هم مخلوط کنید تا ترکیب خمیری به دست بیاید، بدنتان را خیس کنید و در داخل حمام به تمام بدن بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد از حمام لطیفترین پوست را خواهید داشت.

بهتربن نرم‌کننده پاشنه: پوست مرکبات مختلف را با میزان خیلی خیلی کمی آب برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید. آنقدر آب بریزید که بعد از ده دقیقه مواد حالت خمیری داشته باشند. بعد بگذارید کاملا سر شود. بعد یک‌چهارم فنجان روغن بادام یا روغن گاو طبیعی و دو قاشق غذا‌خوری روغن زیتون، را باترکیبات مرکبات مخلوط کنید. پا و پاشنه خود را داخل آن ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید و بعد ماساژ دهید. از داشتن پاهای خود لذت خواهید برد.

گروه اینترنتی خورشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار