حقایقی در مورد چارلز دیکنز که نمی‌دانستید
کد خبر: ۱۴۷۳۲۶
تاریخ انتشار: 2019 June 10    -    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

چارلز دیکنز نویسنده برجسته انگلیسی که با خلق آثار معروفی چون «اولیور توئیست» و «آرزوهای بزرگ» شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین نویسندگان قرن نوزدهم بود که سبک و سیاق خاصی برای زندگی داشت.

حقایقی در مورد چارلز دیکنز که نمی‌دانستید

دیکنز به ظاهر خانه‌اش بسیار اهمیت می‌داد

نامه‌های موجود در آرشیو موزه چارلز دیکنز نشان می‌دهد که وی از صاحبخانه اش درخواست می‌کرد که منزل مسکونی شان را رنگ آمیزی کند.

وی همچنین دکوراسیون خانه را تغییر می‌داد و داخل خانه را با کاغذ دیواری مزین و کل فضای خانه را با فرش و موکت پر می‌کرد.

چارلز دیکنز زمانی که در سال ۱۸۴۴ به ایتالیا سفر کرد، در نامه‌ای از کاترین همسرش خواست در غیاب وی وسایل خانه را تغییر ندهد.

دیکنز از منزل کار می‌کرد

وی در طول نیمه نخست حرفه‌اش از اتاق مطالعه‌ای در منزل خانوادگی اش در کنار سر و صدا و جنب و جوش کودکان، خدمتکاران و اعضای خانواده کار می‌کرد.

زمانی که وی و کاترین آن خانه را در سال ۱۸۳۹ ترک کردند، سه کودک قد و نیم قد داشتند و چهار خدمتکار استخدام کرده بودند. دیکنز به روال سخت کار در ساعات اولیه روز بدون وجود مزاحمت عادت داشت.

منزل مسکونی دیکنز لوله کشی شده بود

دیکنز نیز همچون دیگر لندن نشین ها، مشکلاتی در زمینه لوله کشی و فاضلاب خانه داشت. این خانواده هنگام ترک این منزل به صاحبخانه در مورد مشکلات مربوط به لوله کشی آب اعتراض کرده بودند.

دیکنز با وجود علاقه به موسیقی، استعدادی در این زمینه نداشت

دیکنز و همسرش در خانواده‌ای مستعد در زمینه موسیقی متولد شدند، از این‌رو جای تعجب ندارد که یک پیانو در منزل شان داشته باشند.

اما اگرچه دیکنز شور و اشتیاقی به موسیقی داشت، لزوماً یک پیانیست ماهر نبود. «جان بودن» دوست دوران مدرسه دیکنز در نامه‌ای که در سال ۱۸۷۱ به دیلی نیوز نوشت، عنوان کرد دیکنز تلاش می‌کرد موسیقی را بیاموزد، اما یک روز معلم موسیقی اش دست از ادامه آموزش وی کشید و گفت که او هیچ استعدادی در این زمینه ندارد.

دیکنز عاشق آینه بود

گفته می‌شود که دیکنز آینه را بسیار دوست می‌داشت. وی از آیینه در منزلش بسیار استفاده می‌کرد تا علاوه بر افزایش نور فضای اتاق‌ها، از آن در نگارش رمان‌های خود بهره گیرد.

چند آینه هنوز در پذیرایی منزلی که دیکنز از سال ۱۸۵۶ تا زمان مرگش در سال ۱۸۷۰ در آن زندگی می‌کرد، آویزان است. همچنین تصاویر گرفته شده از خانه ییلاقی دیکنز در سوئیس، وجود چند آینه را در اطراف میز کارش نشان می‌دهد.

دیکنز با تاکسی‌درمی حیوانات خانگی، به آنها شهرت دائمی می‌داد

خانواده دیکنز حیوانات خانگی زیادی داشتند که طیف وسیعی از قناری تا سگ‌های مختلف از جمله یک سگ بزرگ نگهبان را در بر می‌گرفت.

یکی از حیوانات خانوادگی دیکنزها، یک کلاغ بود که پس از خوردن رنگ، تلف شد. گمان می‌رود که این کلاغ الهام بخش دیکنز در خلق کلاغ رمان «بارنابی روج» بود.

چارلز دیکنز نویسنده و منتقد اجتماعی بود که در سال ۱۸۱۲ متولد شد و در سال ۱۸۷۰ از دنیا رفت. وی برخی از مشهورترین شخصیت‌های داستانی جهان را خلق کرد و بسیاری او را بزرگترین رمان نویس دوره ویکتوریا تلقی می‌کنند.

دیکنز مدرسه را ترک کرد تا زمانی که پدرش در حبس به سر می‌برد، در یک کارخانه مشغول به کار شود. وی در حالی که تحصیلات رسمی نداشت، ویرایش یک هفته نامه را به مدت ۲۰ سال برعهده گرفت، ۱۵ رمان و ۵ داستان کوتاه نوشت و مقالات بسیاری را به رشته تحریر درآورد. وی همچنین برای دفاع از حقوق کودکان، آموزش و پرورش و اصلاحات اجتماعی تلاش می‌کرد.

 ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار