جزئیات برگزاری مراسم حج ۹۸
کد خبر: ۱۴۷۳۱۸
تاریخ انتشار: 2019 June 10    -    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

رئیس سازمان حج و زیارت گفت که نخستین پرواز حجاج ۱۷ تیرماه انجام؛ پروازهای بازگشت نیز از ۲۷ مرداد برابربا ۱۶ ذی الحجه تا ۱۷ شهریور ۸ محرم انجام می‌گیرد.

علی رضا رشیدیان در همایش کارگزاران (مدیران کاروان‌ها و اعضای ستادهای حج) استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی قزوین و شهرستان کاشان افزود: سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری، کاروانها، مجموعه‌های خدماتی اعم از پزشکی، آشپزخانه‌ها و … همه اجزای یک پیکره محسوب می‌شوند و برای عملکرد بهتر و خدمت شایسته‌تر باید همه بخش‌ها در تعامل و همکاری وهم افزایی با هم عمل نمایند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین بر احساس مسئولیت و پاسخگویی مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌ها تاکید و عنوان َکرد: باید همه برای رفع ایرادات و تقویت نقاط قوت تلاش کنند.

وی با اشاره به اهمیت حج و آثار معنوی و اخلاقی آن در زندگی انسان‌ها و تاکید ائمه (ع) بویژه امیرمومنان که در وصیت خود به امام حسن (ع) بر آن به عنوان رمز استحکام و دوام جامعه اسلامی، اظهار کرد: اهمیت حج به حدی است که حضرت فرمودند: " مبادا حج تعطیل شود که اگر حج متروک بماند، مهلت داده نخواهید شد و دیگران شما را طعمه خود خواهند کرد. "

رشیدیان افزود: از این رو باید با عشق و همت به وظایف خود عمل کنیم و بدانیم که همه خادمان و مدیران حلقه یک زنجیر محسوب می‌شوند و ارائه خدمات با کیفیت در روحیه معنوی و اخلاقی زائر و بهره گیری بهتر از این سفر و تعاملات بیشتر با سایر مسلمانان موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در جریان مذاکرات حج تمتع ۹۸ هم با اقداماتی که صورت گرفت تفاهمات خوبی با طرف سعودی انجام شد که از جمله آن‌ها راه اندازی دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان، برگزاری مراسم و دعاها، به موقع بسته شدن قراردادهای مسکن و تغذیه و تدارکات، افزایش تعداد زائران از ۸۱ هزار نفر به ۸۴ هزار نفر بود.

صرفه جویی در قرارداد مسکن و تغذیه

رشیدیان با بیان اینکه انعقاد قرارداد مسکن و تغذیه و تدارکات در موعد مناسب در عین آنکه کیفیت را حفظ کردیم موجب صرفه جویی در هزینه‌ها شد، گفت: اجاره به موقع مسکن صرفه جویی به میزان ۵۰ میلیون ریال سعودی را برای ما در پی داشت و انعقاد به موقع قرادادهای تغذیه و تدارکات موجب صرفه جویی ۵ درصدی در هزینه‌ها شدحال آنکه قیمت خدمات در کشور عربستان افزایش داشت و حتی هزینه حمل و نقل در این کشور حدود ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: مدیران کاروان‌ها نسبت به کلیات تفاهمنامه، دستورالعمل‌های حج، شرح وظایف، برخی محدودیت‌ها همانند اسکان در مدینه منوره و. آگاهی‌های لازم را داشته باشند.

۱۷ تیرماه آغاز پرواز زائران حج به عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به اینکه پروازهای حج امسال توسط هواپیمایی کشورمان انجام می‌شود، گفت: نخستین پرواز حجاج ۱۷ تیرماه انجام؛ پروازهای بازگشت نیز از ۲۷ مرداد برابربا ۱۶ ذی الحجه تا ۱۷ شهریور ۸ محرم انجام می‌گیرد.

مشرق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار