حمله ملخ‌ها به فارس از ۲۰خرداد
کد خبر: ۱۴۷۲۰۹
تاریخ انتشار: 2019 June 09    -    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

جهادکشاورزی استان فارس با صدور اطلاعیه‌ای به کشاورزان و باغداران هشدار داد که از ۲۰ خرداد تا هفتم تیرماه شاهد اوج طغیان ملخ خواهیم بود.

روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس بار دیگر به کشاورزان و باغداران در خصوص موج جدید حمله ملخ صحرایی هشدار داد و خواستار مشارکت همه برای مقابله با این آفت شد.

در اطلاعیه جهاد کشاورزی فارس تاکید شده است که اوج طغیان ملخ صحرایی را طی روزهای ۲۰ خرداد تا ۷ تیر ماه به شکل قطعی شاهد خواهیم بود لذا همه فعالان بخش کشاورزی باید ضمن جدی گرفتن هشدارها، مراقبت‌هایی را در دستور کار قرار دهند.

جهاد کشاورزی فارس از کشاورزان خواسته است که روزانه در مزارع و باغ‌ها، حضور ملخ صحرایی را رصد و ردیابی کرده و نسبت به تأمین تجهیزات لازم برای سمپاشی و مراقبت از مزارع و باغ‌ها، اقدام کنند.

در این اطلاعیه از کشاورزان خواسته شده که اگر ملخ صحرایی را مشاهده کردند برای تأیید وجود آفت و دریافت سم، به نزدیکترین مرکز خدمات کشاورزی مراجعه کنند.

روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد که ملخ صحرایی، ملخ بزرگی به طول ۴.۵ تا ۷ سانتی‌متر و به رنگ قهوه‌ای مایل به خاکستری تا زرد با لکه‌های تیره روی بال است.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار