نرخ طلا صعودی شد، نرخ دلار نزولی شد
کد خبر: ۱۴۷۱۹۸
تاریخ انتشار: 2019 June 09    -    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹

در بازار امروز، قیمت طلای جهانی به 1340 دلار در هر اونس رسید که به خاطر کاهش قیمت دلار، اثر چندانی روی بازار طلای داخلی نداشت.

محمد کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف، درباره وضعیت امروز بازار سکه و طلا گفت: طلای جهانی این روزها با افزایش قیمت سیر صعودی پیدا کرد و در بازار امروز، شنبه، به یک هزار و 340 دلار در هر اونس رسید. در بازار داخلی افزایش قیمت طلای جهانی تاثیر چندانی بر بهای انواع سکه و طلا نداشته و دلیل آن کاهش نرخ ارز در بازار بوده است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف افزود: قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم در بازار امروز چهار میلیون و 490 هزار تومان، سکه طرح جدید چهار میلیون و 640 هزار تومان و نیم‌سکه دو میلیون و 570 هزار تومان بود. همچنین ربع‌سکه امروز با قیمت یک‌ میلیون و 680 هزار تومان و سکه‌های گرمی نیز با قیمت یک‌ میلیون و 10 هزار تومان خریدوفروش شد.

کشتی‌آرای گفت: یک مثقال طلای 17 عیار که مبنای قیمت‌گذاری در بازار است یک‌ میلیون و 827 هزار تومان، یک مثقال طلای 18 عیار یک‌ میلیون و 934 هزار و 500 تومان و یک گرم طلای 18 عیار هم 421 هزار و 800 تومان معامله شد.

او در ادامه افزود: در بازار امروز یک گرم طلای 20 عیار 468 هزار و 700 تومان، یک گرم طلای 21 عیار 492 هزار تومان، هر گرم طلای 22 عیار 515 هزار و 600 تومان و هر گرم طلای 24 عیار که طلای خالص است هم 562 هزار و 400 تومان ارزش‌گذاری شد.

این فعال بازار طلا در پایان گفت: بعد از پایان ماه رمضان و شروع به کار بازار، حباب سکه با افزایش به 480 هزار تومان رسید.

قیمت طلا، سکه و ارز در روز شنبه

امروز بانک‌ها ارز مسافرتی را برای هر یورو حدود ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه کردند که باز هم از نرخ بازار بالاتر بود.

بانک‌ها برای امروز (شنبه) هر یورو را در قالب ارز مسافرتی ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان فروختند که در مقایسه با قیمت بازار تا ۲۰۰ تومان گران‌تر بود.

ارز مسافرتی برای هر مسافر در کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع ۵۰۰ یورو و سایر کشورها ۱۰۰۰ یورو در شعب منتخب برخی بانک‌ها ارائه می‌شود.

اما قیمت خرید اسکناس ارز از مردم نیز در بانک‌ها به این ترتیب بود که هر دلار تا ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان و هر یورو تا ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان خریداری شد.

در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نیز ارز از نوسان چندانی برخوردار نبود و هر دلار ۱۳ هزار و ۳۰۰ و هر یورو تا ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان فروخته شد و قیمت خرید آن حدود ۱۰۰ تومان در هر اسکناس کمتر بود.

اعتمادآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار