ثبت تصویر یک پلنگ در حوالی دریاچه ارومیه+عکس
کد خبر: ۱۴۷۱۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 08    -    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰

در کمال ناباوری دوربین های تله ای تعبیه شده در مقابل آبخشوری در جزیره کبودان دریاچه ارومیه از یک پلنگ بالغ تصویر برداری نمودند.
 به احتمال فراوان این پلنگ همان پلنگی است که شهریورماه سال گذشته در جزیره اشک تصویر برداری شد و با پایین آمدن آب در ماه‌های گذشته و اتصال جزایر از راه زمین وارد جزیره کبودان شده است. حضور این پلنگ در جزایر دریاچه ارومیه بسیار عجیب است چراکه جزایر این دریاچه و تا کیلومترها دورتر زیستگاه پلنگ نیست. هنوز مشخص نیست این پلنگ چگونه از کجا و از چه طریقی خودش را به جزایر دریاچه ارومیه رسانده است.

ثبت تصویر یک پلنگ در حوالی دریاچه ارومیه! +عکس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
1
3
کاشکی آدرس نمی دادی همین روزها شکارچیان می روند می کشنش
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
7
باسلام، بهتر بود قبل از ابراز تجب کمی در اینمورد مطالعه و بررسی می شد . در کتابهای درسی ما هم به این موضوع اشاره شد و من خودم از زبان یک کارشناس محیط زیست شنیدم که قبل از انقلاب در مورد علت مرگ و میر زیاد و بیماری آهو و کل و بز کوهی جزیره کبودان بررسی هایی بعمل آمد و نتیجه این بود که هیچ حیوانی نیست که آنها را شکار کند و بدلیل کمی فعالیت بدنی آنها بدن ورزیده ای ندارند و در مقابل بیماریها آسیب پذیر شده اند.لذا چند قلاده پلنگ به این جزیره وارد کردند. پلنگه ها آنها را تعقیب می کردند و حیوانات مذکور با فرار بدنشان ورزیده و قوی می شد و تعادل اکوسیستمی بار دیگر برقرار شد . تقصیر شما نیست که اطلاعات کمی دارید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار