تعداد نظرات: ۴۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 07    -    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
پژوهشی که کارشناسان شهر ملبورن استرالیا انجام داده اند، نشان می دهد، تمدن انسانی اگر به همین شکل کنونی اش ادامه یابد، منقرض خواهد شد. کارشناسان، جنگ ها، بحران های طبیعی و اقتصادی قریب الوقوع را عامل این انقراض معرفی می کنند.

هشدار دانشمندان، انقراض بشر تا سال ۲۰۵۰

هشدار دانشمندان، انقراض بشر تا سال ۲۰۵۰اختصاصی «تابناک باتو» ـ زمین به دلیل جنگ های زیاد، آلودگی صنعتی و شیمیایی، تغییرات آب و هوایی فاجعه آمیز، دیگر مانند ده ها هزار دهه قبل پاک و امن نیست.

تا ۳۰ سال دیگر بشریّت منقرض می شود

گازهای سمّی خطر بزرگ برای کره زمین

هشدار دانشمندان، انقراض بشر تا سال ۲۰۵۰

بنا به پژوهش منتشره در مجله آمریکایی بیبول، در آینده ای نزدیک هیچ کسی برای کاهش میزان مصرف سوخت های فسیلی تلاشی نخواهد کرد. در این شرایط، گازهای سمّی آزاد شده از سوخت های فسیلی در سال ۲۰۳۰ به بالاترین حد خود می رسد.

آب شدن یخ های قطبی

هشدار دانشمندان، انقراض بشر تا سال ۲۰۵۰

بنابراین با آغاز سال ۲۰۵۰ میلادی، احتمال آن می رود که متوسط درجه حرارت زمین سه درجه افزایش یابد، در نتیجه باعث آب رفتن قله یخ های قطبی و افزایش سطح آب دریا و خشکسالی جهانی به ویژه در جنگل های آمازون (ریه های سیاره زمین) خواهد شد.

دانشمندان می گویند، آتش سوزی در جنگل ها رخ خواهد داد و خشکسالی و یا سیل در انتظار کره ی زمین خواهد بود.

پیش از این، دانشمندان پیش بینی کرده بودند که تمدن نخستین زمین در رود سند، به دلیل تغییرات حاد آب و هوایی از بین خواهد رفت.

این پژوهش بسیار جدّی بوده و پیام هشدارآمیزی است که به موجب آن کشورها را بر آن می دارد تا گازهای سمّی کمتری در شهرها تولید کنند.

۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
امیدوارم زودتراز سال پیش بینی شده نسل بشر کلا منقرض بشه نمیدونم چه اصراریه بزرگان یا دانشمندان ممالک مختلف سعی در ازدیاد نسل بشر دارند؟ ازاین رهگذر چه سود و لذتی میبرند؟ تا به کی باید دراین جهان پراز ظلم و خشونت و نابرابر و....... زندگی کنیم واین چرخه ظالمانه ادامه پیدا بکنه؟ واقعا نمی فهمم!!! :((((
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
آفرین موافقم
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
کی اصرار به ازدیاد کرده؟
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
احسنت
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
منم مثل تو خیلی نا امیدم
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
موافق ها خیلی زیادن. لایک ها رو عشقه.
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
فقط یک نفر در جهان اصرار بر افزایش جمعیت داره!!!!!
قادر
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
سلام بر همه
این همه نا امیدی برای چیست؟
چرا بذر ناامیدی می پاشید؟
من 13 سال در کانادا زندگی کرده ام و اکثر کشور ها از جمله امریکا و اروپا را دیده ام. حالا در یک استان دور از مر کز زندگی می کنم. همه مشکلات را هم می بینم، ولی نا امید نیستم!
Germany
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
انسان تنها موجودی در زمین هست که جمعیتش نسبت به سایر پستانداران بیش از اندازه شده.

در حال حاضر حدود 8 ملیارد نفر در زمین زندگی میکنند که 7/5 ملیارد نفر از آنها فقیر هستند و در شرایط فلاکت باری زندگی میکنند و به جز تولید مقل هیچ بازدهی نه برای سایر انسان ها و موجودات و نه برای خودشان دارند. و جالب این هست که سریع ترین نرخ رشد جمعیت در جهان متعلق به همین هاست و سال به سال جمعیت فقرا و گدایان در زمین بیشتر میشود

تنها 500 میلیون نفر از ساکنین زمین که در اروپای غربی، اسکاندیناوی، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند زندگی میکنند دارای شرایط خوبی هستند و این ها عمدتن هم رشد جمعیت منفی دارند.

در مورد ژاپن، کره جنوبی و چین باید بگم درست که این کشورها در ظاهر صنعتی هست اما شرایط زندگی مردم اون واقعن اسفناکه. زندگی در آپارتمان های 25 متری، آمار خودکشی بالا، نابود کردن حیاط و موجودات آبزی و ... تنها گوشه ای از شرایط وخیم این کشورهاست

البته در مورد ایران که حرفی برای گفتن ندارم و اگر در یک جمله بخوام وضعیت اون رو توصیف کنم میتونم بگم مردم عادی در ایران مفلوک ترین مردم جهان هستند.
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
خانه های 9 متری اطریش با اجاره 500 یورو برایتان باور نکردنی است . واقعا وضع در ایران آنقدر هم بد نیست.
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
به امید حق ! انشالله شاید هم زودتر
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
بهتر اقلاً از دست ظلم و ظالم راحت ميشيم .
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
بهتر
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
تاهمه کافران درهم پیچیده شوند و مسلمانان از شرشان راحت شوند
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
آخه ننه جان اگر نسل بشر منقرض بشه همه خشک و تر منقرض میشه که! بنازم قدرت فکر و تحلیلتو!!
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
یعنی الان که ما مسلمونیم ظالم نداریم و سر سال صاحبخونه ها اجاره رو نمیبرن بالا و مستجر رو در بدر نمیکنن- ولی غربی ها اینکار رو میکنن؟
سلیمی
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
همه زشت و بدند و فقط ما خوب هستیم. خیلی هم با هم مهربان هستیم و سر همدیگر را نمی بریم!
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
خودتو دکتر نشون بده ....شاید نسلت منقرض نشد
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
ننه جان رو خوب اومد این دوست پاسخ دهنده. من هم دنباله اش رو کامل کنم.««آخه ننه جان تو منقرض شدن هم دست از ریا و تظاهر برنمیداری؟؟ انقراض این ننه من غریب ها حالیش نیست. ملتفتی ننه جان؟؟»»
farhad
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
دور ازجون شما مسلمان ها هم جزو بشر به حساب میان زبونم لال
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
آآآآآآآآخ جون گروني هم تموم ميشه
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
ما ايراني ها همين الانش هم منقرض شديم !
حمید کلباسی
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
آدمی در عالم خاکی نمی آید به دست .
عالمی دیگر بباید ساخت ، وزنو آدمی
نیما
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
دانشمندان اکثرا نگاه دینی ندارند . در همه ادیان ظهور منجی یاداوری و تاکید شده . تا وقتی خداوند نخواهد هیچ اتفاقی نمی افته و تا زمانی که امام زمان (عج) ظهور نکنه ، ما هیچ اتفاقی برامون نمی افته و اینها فقط تفکرات یک عده دانشمنده که اصولا اعتقادی به هیچ دینی ندارند .
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
الکی میگه
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
شام نخردیم!!!!
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
با این اشتیاقی که بین ایرانی ها هست واسه منقرض شدن. فکر کنم نوبت به سایرین نرسه.لایک ها رو دقت کنید.
Luxembourg
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
اینطور نیست. دانشمندان هم یه روز از خواب بیدار میشن یهو به یه چیز جدید دست پیدا میکنن. تا اون موقع تکنولوژی اینقدر پیشرفت میکنه که راه گریز این مشکل هم پیدا میشه.
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
به یاری حق علیه باطل
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
از کلیات نظرات میشه فهمید نظر واقعی ایرانی ها درباره زندگی چیه و میزان امیدشون چقدره...

ممنونیم ...
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
جنگ جهانی اقتصادی برخی کشورها که میتواند سراغاز یک جنگ نظامی جهانی باشدا اغاز شده است واین یک واقعیت است. مضافا اینکه خروج ا ز پیمانهای محیط زیستی وازدیاد جمعیت جهان و سعی در بهبود صنعتی ورفاهی مردم جهان با بکارگیری مصرف انرژی فسیلی همه وهمه نشان از واقعتی تلخ دارد. اگر کلیه مردم جهان بخواهند به سقف مصرف نیمی از انرژی مصرفی کشورهای صنعتی غربی در زمان فعلی برسند جهان غیر قابل زیست میشود. نظامیان وسرمایه داران با تولید وازمایش ادوات مختلف الوده کننده جهان در سطح وسیع کمک به این کار کردند.شما میدانید که بیش از تقریبا هزارسلاح هسته ای باقدرتی بیش؟از سلاح هستهای هیروشیما که بیشتر دراتمسفرزمین ازمایش شدهاست که ا مروزه یکی ازاین ازمایش ها جنایت بشری تلقی میگردد در جهان توسط کشورهای هستهای قدرتمند ازمایش شده است. سرمایه دران وتکنو کرات ها ونظامیان کشورهای صنعتی و......دانش انسانی لازم را ندارند وبه قدرت ومصرف وثروت وبرتری بریکدیگر در رقابتی سهمگین فکر میکنند.واقعیت این است که بشر اخلاق انسانی لازم برای رسیدن به دانش وتکنولوژی علمی لازم را نداشت وهنوز هم ندارد. تکنولوژی از انسان یک نمرود ساخت.
وحید
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
انسان تکامل 4.5 میلیارد ساله زمین رو یک شبه به باد داده و به تمامی موجودات ظلم کرده همون بهتر که نابود بشه تا زمین از دستش نجات پیدا کنه.
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
هیچ اتفاقی نمی افته راحت به زندگیتون ادامه بدین.
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
البته ممكن است اين پيش بيني يعني انقراض نسل انسان محقق شود اما ذكر يك نكته لازم است مرجعيت شيعه به كار خود ادامه خواهد داد و باقي خواهد ماند
محسن
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
اتفاقأ خدا درقرآن گفته دانشمندان به خدا نزدیک ترندچون با کشف هرچیزی به قدرت خدا بیشتر پی می برن
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
نظر دهنده از آلمان فلاکت زده تو وامثال تو هستند که زندگی را خوش گذرانی میدانی که اگر لحظه وساعتی تو درد سر بیفتی دنیا را تمام شده حساب میکنیدر ضمن کشورهای صنعتی بیشتر از دیگران باعث نابودی حیات کره زمین هستند مصرف بیش از حد و آلودگی صنعتی وجنگها را آنها برنامه ریزی میکنند .... خدا شفات بده
حمید
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
سال 2050 با چند سال اینور و آنور شدن سال برخورد فرا زمینی ها با ساکنین زمین است. فرازمینی ها الان در خاشیه کره مشتری هستند. اگر قبول ندارید یه 30 سال صبر کنید . ضرر ندارد.
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
همه دارن دنبال فرازمینی میگردن. فرازمینی تر و زیر زمینی تر از انسان دیدین؟
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴