وضعیت آب و هوا در تعطیلات عید فطر
کد خبر: ۱۴۶۷۶۰
تاریخ انتشار: 2019 June 03    -    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴

در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: از امروز (۱۳ خرداد) تا ابتدای هفته آینده افزایش پایداری جو و افزایش نسبی دما در غالب نقاط کشور پیش بینی می‌شود. بر این اساس در استان‌های واقع در جنوب غرب، غرب، سواحل شمال کشور و دامنه‌های جنوبی البرز شامل تهران دمای بیشینه بین ۲ تا ۳درجه سلسیوس بالاتر از میانگین بلند مدت خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود بیشترین و کمترین دمای تهران طی دو روز آینده (سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۴ و ۱۵ خردادماه) به ترتیب ۳۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد و ۳۵ و ۲۵ درجه سانتیگراد باشد.

پس فردا (چهارشنبه ۱۵ خردادماه) در استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش پراکنده خواهیم داشت.

همچنین در روزهای (پنج‌شنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ خردادماه) برای استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های زنجان و قزوین، البرز و تهران و همچنین دامنه‌های زاگرس در استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و شرق لرستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی خراسان رضوی نیز پیش بینی کرد روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در این استان شاهد بارش‌های بسیار خفیف و پراکنده و محدود به مناطق کوهستانی و کوهپایه ای واقع در نیمه شمالی استان خواهیم بود که در غالب نقاط استان با افزایش نسبی دما همراه است.

در کردستان نیز از امروز تا اواخر هفته هوای آرام و پایداری در منطقه حاکم است، اما در این مدت با توجه به نفوذ پر ارتفاع جنب حاره، دما روند افزایشی پنج تا هفت درجه ای خواهد داشت و روزهای سه شنبه تا جمعه هوای گرمی را شاهد خواهیم بود.

فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار