اکانت گوگل خودتان را پس از مرگتان حذف کنید
کد خبر: ۱۴۶۶۳۴
تاریخ انتشار: 2019 June 06    -    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
اما پس از مرگمان چه بلایی سر این اطلاعات شخصی جمع‌آوری شده می‌آید؟ دوست داریم این اطلاعات از ما به یادگار تا ابد روی سرورهای گوگل بمانند یا به دست دیگران بیفتند؟ شاید هم جزو آن دسته از افرادی باشیم که دوست دارند پس از مرگ‌شان، همه‌چیزشان هم با خودشان از بین برود. شاید مهم‌ترین تنظیم پیشنهادی گوگل، حذف تمام اطلاعات و حساب کاربری پس از مرگ وی باشد.

اکانت گوگل خودتان را پس از مرگتان حذف کنید! شیوه انجام تنظیمات، برای انجام خودکار این کار

اکانت گوگل خودتان را پس از مرگتان حذف کنید! شیوه انجام تنظیمات، برای انجام خودکار این کاربه گزارش «تابناک با تو»؛ شما عضو چند سرویس و ابزار گوگل هستید؟ به همان اندازه این شرکت درباره شما می‌داند و اطلاعات شخصی جمع‌آوری کرده است.

اما پس از مرگمان چه بلایی سر این اطلاعات شخصی جمع‌آوری شده می‌آید؟ دوست داریم این اطلاعات از ما به یادگار تا ابد روی سرورهای گوگل بمانند یا به دست دیگران بیفتند؟ شاید هم جزو آن دسته از افرادی باشیم که دوست دارند پس از مرگ‌شان، همه‌چیزشان هم با خودشان از بین برود.

گوگل تنظیماتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند کنترل اطلاعات‌شان پس از مرگ به دست فرد دیگری (مثلا همسرشان) بسپارند یا برای مدت مشخصی حساب کاربری‌شان غیرفعال شود. شاید مهم‌ترین تنظیم پیشنهادی گوگل، حذف تمام اطلاعات و حساب کاربری پس از مرگ وی باشد.

در این مطلب می‌خواهیم تنظیمات گوگل برای انجام عملیات‌های خودکار روی حساب کاربری و اطلاعات شخصی پس از مرگ کاربر را بررسی کنیم.


تنظیمات حساب کاربری گوگل

۱- وارد آدرس myaccount.google.com شوید. اگر قبلا به گوگل لاگین کردید یا یک سرویس در حال استفاده دارید؛ به طور خودکار وارد صفحه تنظیمات حساب کاربری گوگل می‌شوید ولی در غیر این صورت باید لاگین کنید.

۲- برگه Data & personalization را انتخاب کنید.

۳- صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Make a plan for your account را ببینید و انتخاب کنید.

۴- روی کلید Start بزنید.

اکانت گوگل خودتان را پس از مرگتان حذف کنید! شیوه انجام تنظیمات، برای انجام خودکار این کار

اکنون گوگل به شما اجازه می‌دهد تنظیم کنید چه کاری انجام دهد و چند ماه پس از غیر فعال شدن شما، حساب کاربری‌تان از بین برود. پس:

اکانت گوگل خودتان را پس از مرگتان حذف کنید! شیوه انجام تنظیمات، برای انجام خودکار این کار

۱- تعیین کنید گوگل چه مدت زمانی پس از اینکه به طور کامل غیرفعال شدید؛ صبر کند. این گزینه به طور پیش‌فرض روی ۳ ماه تنظیم شده است اما می‌تواند تا ۱۸ ماه افزایش یابد. گوگل می‌گوید یک ماه مانده به غیرفعال شدن رسمی و همیشگی حساب کاربری شما؛ ایمیل‌ها و پیام‌هایی برای افراد مشخص شده توسط شما ارسال می‌کند.

۲- سعی کنید شماره تلفن موبایل خود را در اینجا وارد کرده یا شماره موبایل درست را انتخاب کنید تا گوگل بتواند به این شماره موبایل پیام دهد.

۳- همین‌طور، آدرس ایمیل اصلی شما درست وارد شده است. ایمیل بازیابی را هم چک کنید تا پیام‌های گوگل درست به دست شما برسد.

۴- روی کلید next بزنید.

در مرحله بعد باید تعیین کنید چه افرادی به حساب کاربری شما دسترسی داشته باشند یا ایمیل‌های دریافت شده به طور خودکار replay شوند:

اکانت گوگل خودتان را پس از مرگتان حذف کنید! شیوه انجام تنظیمات، برای انجام خودکار این کار

۱- می‌توانید تا ۱۰ مخاطب گوگل را مشخص کنید که پس از غیر فعال شدن شما، گوگل به آن‌ها اطلاع دهد. شما می‌توانید تعیین کنید چه سرویس‌ها و اطلاعاتی با آن‌ها به اشتراک گذاشته شود. از جمله گوگل کروم، جی‌میل، گوگل فوتوز و غیره. سه ماه یا هر مدت زمانی که پس از غیرفعال شدن خودتان تعیین کردید؛ این افراد می‌توانند به اطلاعات حساب کاربری گوگل شما دسترسی پیدا کنند. بهتر است افراد بسیار نزدیک و مورد اعتماد انتخاب شوند.

۲- در بخش Set AutoReply باید موضوع و پیامی را بنویسید که پس از غیرفعال شدن حساب کاربری شما، به طور خودکار به ایمیل‌های دریافتی Replay شود تا بدانند که دیگر این ایمیل فعال نیست یا شما در قید حیات نیستید. می‌توانید انتخاب کنید که فقط ایمیل‌های موجود در فهرست مخاطبین شما پاسخ داده شوند و برای اسپم‌ها ایمیلی ارسال نشود.

۳- روی گزینه Nexy بزنید.

۴- سرانجام می‌توانید تعیین کنید حساب کاربری شما به طور خودکار پاک و حذف شود. البته، پس از اینکه شما غیرفعال شدند و یک مهلت سه ماهه (یا هر مدت زمانی که تنظیم کردید) به بستگان و نزدیکان شما داده شد تا اطلاعات حساب کاربری شما را ذخیره کنند.

اکانت گوگل خودتان را پس از مرگتان حذف کنید! شیوه انجام تنظیمات، برای انجام خودکار این کار

۵- روی گزینه Review Plan کلیک کنید.

۶- گزینه Confirm plan را بزنید.

اکنون، شما حساب کاربری گوگل خود را طوری تنظیم کردید تا پس از غیرفعال شدن شما، به طور خودکار حذف شود. این تنظیمات در هر زمانی که نیاز باشد؛ قابل تغییر هستند و نباید نگرانی داشته باشید. می‌توانید در بخش Inactive Account Manager روی گزینه Turn Off My Plan زده و این تنظیمات را به طور کامل پاک کنید.

اگر خودتان به طور دستی حساب کاربری گوگل را غیرفعال کنید؛ تنظیمات انجام شده بالا بی‌اثر می‌شوند.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار