خواص میوه فیسالیس و فایده‌های مصرف آن
کد خبر: ۱۴۶۶۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 03    -    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
فیسالیس میوه استوایی بومی آمازون است که در آسیا و آفریقا یافت می شود و از خواص میوه فیسالیس می توان به خاصیت ضد سرطانی، ضد باکتری و ضد ویروسی آن، تقویت سیستم دفاعی، مدر بودن دم کرده این میوه و نیز خاصیت ضد التهابی و ضدعفونی کنندگی آن اشاره کرد.بافت این میوه شبیه گوجه فرنگی و طعمی مشابه ترکیبی از میوه های توت فرنگی، کیوی، گیلاس و آناناس را دارد.

خواص میوه فیسالیس و فایده‌های مصرف آن

خواص میوه فیسالیس و فایده‌های مصرف آنبه گزارش «تابناک با تو»؛ فیسالیس میوه ای خوش طعم و به رنگ نارنجی متمایل به زرد است که خواص دارویی زیادی داشته و در کشورهای اروپایی و آمریکایی از محبوبیت زیادی برخوردار است. در ادامه به معرفی خواص میوه فیسالیس می پردازیم.

فیسالیس میوه استوایی بومی آمازون است که در آسیا و آفریقا یافت می شود و از خواص میوه فیسالیس می توان به خاصیت ضد سرطانی، ضد باکتری و ضد ویروسی آن، تقویت سیستم دفاعی، مدر بودن دم کرده این میوه و نیز خاصیت ضد التهابی و ضدعفونی کنندگی آن اشاره کرد. بافت این میوه شبیه گوجه فرنگی و طعمی مشابه ترکیبی از میوه های توت فرنگی، کیوی، گیلاس و آناناس را دارد.

خواص میوه فیسالیس

فیسالیس میوه ای از رده گیاهان تک لپه ای و گروه بادمجان سانان می باشد که دارای ماندگاری زیادی است، به طوری که بدون نگهداری در یخچال می توان تا ۱۰ روز سالم بماند و در صورت نگهداری در یخچال مدت ماندگاری آن به میزان ۲ ماه افزایش خواهد یافت.

میوه فیسالیس سرشار از آنتی اکسیدان ها و انواع ویتامین های F،A، E، C، P است و نیز دارای مواد معدنی مانند آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم می باشد. همچنین مصرف این میوه بدن انسان را در برابر بیماری هایی چون سرطان، سکته قلبی، پروستات، آسم و آلرژی حفظ می کند. ضمن اینکه خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی آن به درمان بیماری های پوستی می تواند کمک کند. جدا از خواص درمانی فیسالیس، می توان از برگ ساقه های آن دم نوش تهیه کرده که برای درمان آسم بسیار مؤثر است. برگ های این میوه برای درمان هپاتیت، روماتیسم و ناراحتی کبدی مفید می باشد.

خواص میوه فیسالیس و فایده های مصرف این میوه استوایی

یکی دیگر از خواص میوه فیسالیس خاصیت ضد سرطانی، ضد باکتری و ضد ویروسی بودن آن است و موجب تقویت سیستم دفاعی بدن می شود، همچنین در حفظ شادابی و طراوت پوست و نیز تقویت قوای جنسی موثر است. ویتامین P موجود در این میوه به جذب ویتامین C کمک کرده و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

برخی از ویتامین های موجود در این میوه به فرآیند سوخت و ساز بدن کمک می کند و نیز این میوه دارای فیبر است که برای کاهش کلسترول خون مفید می باشد.

میوه فیسالیس در تهیه کرم های آرایشی نیز مورد استفاده قرار گرفته، چرا که این میوه تاثیر زیادی در حفظ شادابی و طراوت پوست دارد.

میوه خشک شده فیسالیس یک منبع خوب پروتئین است که می تواند برخی از آمینو اسیدهای ضروری بدن را تامین نماید. بنابراین برای افرادی که گیاه خوار هستند، می تواند یک منبع مناسب برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن آنها باشد.

مقدار کالری کمی که در میوه فیسالیس وجود دارد باعث شده تا برای افرادی که قصد کاهش وزن را دارند به عنوان یک ماده غذایی با ارزش مورد استفاده قرار گیرد، ضمن اینکه فیسالیس دارای مقدار زیادی پکتین از انواع فیبر محلول است که موجب کاهش کلسترول می شود.

خواص میوه فیسالیس و فایده‌های مصرف آن

در مطلب بالا شما را با برخی خواص میوه فیسالیس آشنا کرده ایم. این میوه به مقدار انبوه در شهرهای تنکابن و رامسر تولید شده و نیز به صورت خودرو در استان های گیلان، مازندران، آذربایجان و گلستان یافت می شود.

منبع : آرگا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0
1
ممنون از مطلب خوبتون .... ولی بهتره که درباره میوه هایی که داخل ایران موجود هست مطلب بزارید... ممنون
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار