تغییر نام فرودگاه‌های روسیه به نام این مشاهیر
کد خبر: ۱۴۶۵۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 02    -    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو روسیه هم نام نویسنده و شاعر بزرگ روسی الکساندر پوشکین (۱۷۳۷-۱۸۹۹) بنیانگذار ادبیات مدرن روسیه را به خود گرفت. از مهمترین آثار او می‌توان به رمان «یوگنی آنگین» و «دختر سروان»، نمایش‌نامه «بوریس گودونف» و... اشاره کرد.

تغییر اسم فرودگاه‌های روسیه به نام این مشاهیر

تغییر اسم فرودگاه‌های روسیه به نام این مشاهیراختصاصی «تابناک باتو» ـ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه نام های فرودگاه‌های این کشور را تغییر داد. پوتین حکمی را درباره تغییر نام فرودگاه‌های این کشور امضا کرد که روز جمعه به اجرا درآمد. به این منظور سال گذشته نظرسنجی در سراسر روسیه انجام شد که در آن ۵.۵ میلیون شرکت کردند.

تغییر اسم فرودگاه‌های روسیه به نام این مشاهیر

۱. بر اساس این حکم، روی فرودگاه بین‌المللی ونوکووا نام طراح هواپیمایی برجسته روسیه آندری توپولوف (۱۸۷۲-۱۹۸۸) گذاشته شد. آندری نیکولایویچ توپولف مهندس و پیشگام طراحی هواپیما بود که برای طراحی هواپیما‌های غیر نظامی و نظامی مانند تو-۱۴۴ هواپیمای ترابری زِبَرصوت جهان و توپولف تو-۱۶۰ بمب‌افکن استراتژیک مافوق صوت (درنای سفید)، شناخته می‌شود.

تغییر اسم فرودگاه‌های روسیه به نام این مشاهیر

۲. فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو روسیه هم نام نویسنده و شاعر بزرگ روسی الکساندر پوشکین (۱۷۳۷-۱۸۹۹) بنیانگذار ادبیات مدرن روسیه را به خود گرفت. از مهمترین آثار او می‌توان به رمان «یوگنی آنگین» و «دختر سروان»، نمایش‌نامه «بوریس گودونف» و... اشاره کرد.

تغییر اسم فرودگاه‌های روسیه به نام این مشاهیر

۳. فرودگاه دوموددوفو نام دانشمند برجسته روسی میخاییل لومونسف (۱۷۶۵-۱۷۱۱) را دریافت کرد، او پایه گذار علم در روسیه در زمینه‌های فیزیک، شیمی و ریاضیات بوده است. او همچنین به آثار شاعرانه اش نیز شناخته می‌شود. کشف جو ناهید و قانون پایستگی جرم از جمله کار‌های وی هستند.

تغییر اسم فرودگاه‌های روسیه به نام این مشاهیر

۴. فرودگاه پولکوف پترزبورگ، نام نویسنده کلاسیک ادبیات روسی و بین المللی، فیودور داستایوفسکی (۱۸۲۱-۱۸۸۱) را به خود گرفت، نویسنده‌ای که به خاطر رمان‌های روانکاوانه‌ای نظیر جنایت و مکافات، برادران کارامازوف، جن زدگان، ابله و... به شهرت رسید.

تغییر اسم فرودگاه‌های روسیه به نام این مشاهیر

۵. فرودگاه شهر کراسنودار در جنوب روسیه به نام امپراتریس کاترین دوم (۱۷۶۲-۱۷۹۶) نامگذاری شد که به نام کاترین بزرگ هم شناخته می‌شود، او نقش مهمی در گسترش قلمرو روسیه و تبدیل آن به یک قدرت جهانی داشته است.

۶. فرودگاه شهر آستاراخان ـ که در دهانه رودخانه ولگا که به دریای خزر می‌ریزد، قرار دارد نام هنرمند هنر‌های تجسمی روسیه، بوریس کوستودیف (۱۸۷۸-۱۹۲۷) را به خود گرفته است، او در نقاشی‌های خود، ذهنیت انسان روسی و تاریخ کشور روسیه را منعکس می‌کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
1
3
چه زیبااااااااا مولین شهری ما یکم یاد بگیرن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
5
اینجا یه خیابون به اسم مشاهیر ایرانی میکنیم یه عده کفن پوش میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار