ملتِ «از خود بیزار»
کد خبر: ۱۴۶۴۸۵
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 01    -    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
سارا دختر ایرانی دیگری است که در انگلیس تحصیل می‌کند. او در دانشگاه به همکلاسی‌هایش گفته است که لبنانی دورگه است! می‌گوید «تا شهروندی انگلیس را نگیرم هیچ علاقه‌ای ندارم که آشکار کنم ایرانی‌ام. بعد از گرفتن شهروندی انگلیس هم نخواهم گفت که ایرانی‌ام. می‌گویم انگلیسی هستم و آن زمان واقعاً هم انگلیسی هستم».

ملتِ «از خود بیزار»

ملتِ «از خود بیزار»«تابناک باتو» ـ یوای از کشور چین به کانادا آمده است. شغل او کمک به خانواده‌های مهاجر برای ادغام یا آشنایی بیشتر با جامعه کاناداست. جمله‌ای می‌گوید که از نظر جامعه‌شناختی قابل ‌تأمل است: «من تاکنون با خانواده‌های ایرانی زیادی ارتباط داشته‌ام. گاهی اوقات آنچه می‌بینم برایم تعجب‌برانگیز است. برخی از خانواده‌های ایرانی شاید تنها ملیتی در کانادا هستند که از فرزندانشان پنهان می‌کنند که از ایران آمده‌اند. آنان به فرزندان خود می‌گویند که ما کانادایی هستیم».

سارا دختر ایرانی دیگری است که در انگلیس تحصیل می‌کند. او در دانشگاه به همکلاسی‌هایش گفته است که لبنانی دورگه است! می‌گوید «تا شهروندی انگلیس را نگیرم هیچ علاقه‌ای ندارم که آشکار کنم ایرانی‌ام. بعد از گرفتن شهروندی انگلیس هم نخواهم گفت که ایرانی‌ام. می‌گویم انگلیسی هستم و آن زمان واقعاً هم انگلیسی هستم». فرزاد جوان ایرانی دیگری است که در همه جمع‌های دوستانه خودش را ایرانی دورگه (امریکایی-ایرانی) معرفی می‌کند و این در حالی است که دو سال قبل از ایران به آلمان آمده است. می‌گوید« وقتی از بیان اینکه ایرانی‌ام حس بدی به من دست می‌دهد چرا بگویم ایرانی‌ام».

نمونه‌های بسیاری می‌توان ذکر کرد از ایرانیانی که مهاجرت کرده‌اند و هیچ علاقه‌ای ندارند تا خود را ایرانی معرفی کنند. آنان ایرانی بودن را به خودی خود مایه تحقیر خود می‌دانند و از نظر آنان هیچ ویژگی مثبتی در جغرافیایی به نام ایران به چشم نمی‌خورد تا آنان در مقابل دیگران عرضه کنند. برخی از آنان می‌گویند که تحمل نگاه همراه با ترحم خارجی‌ها نسبت به خودمان را نداریم، این تصور که اینان به ما پناه آورده‌اند و باید با آنان مهربان بود. ترک ایران به این گروه از ایرانیان بیشتر احساس غرور می‌دهد تا اینکه بگویند روزگاری در ایران زندگی کرده‌اند.

ملتِ «از خود بیزار»

گریز از هویت در نسل‌های اخیرتر یعنی نسلی که هم‌اکنون بین بیست تا چهل سالگی قرار دارد شدیدتر است. نسل‌های قبل‌تر یا با تکیه‌بر دوران قبل از انقلاب 57، یا با تکیه‌بر دوران قبل از اسلام و به ‌ویژه ایران باستان، و یا با تکیه‌بر فرهنگ و ادب ایران نظیر شاهنامه، حافظ، عمر خیام و سعدی در کشورهای میزبان به خود می‌بالید و اعتماد به نفس داشت. حقیقی یا کاذب بودن این اعتماد به نفس مسأله این نوشته نیست. نسل‌های جدیدتر اما، که کمتر تاریخ خوانده‌اند و آنچه در کتاب‌های درسی تاریخی هم خوانده‌اند مملو از سوگیری‌های ایدئولوژیک نهادهای رسمی بوده است، علاقه چندانی به گذشته ندارند.

این نسل عمدتاً در لحظه زندگی می‌کند و زمان حال برایش مهم‌تر از گذشته و آینده است. آنچه دست‌به‌نقد است برایش مهم‌تراز آن چیزی است که روزگاری در گذشته‌ای دور وجود داشته است. البته باید گفت که نخواندن تاریخ تنها دلیل کتمان هویت در این گروه از ایرانیان نیست. قبلاً در نوشته‌های دیگری گفته‌ام که شاید بی‌اساس نباشد که بگوییم بخش قابل‌توجهی از مهاجران ایرانی و به‌ویژه نسل‌های جوان‌تر، عموماً با حسی از تنفر از وضع موجود ایران، کشور خود را ترک می‌کنند. آنان گویی از جامعه‌ای در حال نابودی، خود را نجات می‌دهند. هرچند ممکن است این حس تنفر با گذشت زمان کاهش یابد، ترک ایران با تنفر پیامدهای خاص خود را به همراه خواهد داشت که یکی از آنها کتمان ایرانی بودن است. اینان نمی‌گویند که ایرانی‌اند بلکه معمولاً لو می‌رود که ایرانی‌اند! نکته جالب آنکه برخی از آنان به احزاب راست اروپایی می‌پیوندند و حامی سیاست‌های ضدمهاجرتی این احزاب به‌ویژه علیه پناه‌جویان خاورمیانه‌ای و مسلمان می‌شوند.

نمی‌خواهم این نوشته را احساسی تمام کنم. بیشتر سعی کردم تا طرح مسئله ای درباره بخشی از ایرانیان مهاجر داشته باشم. درباره این دسته از ایرانیانی که توصیف کردم قضاوتی نمی‌کنم. روشن است که شکل‌گیری احساس و نگرش منفی آنان نسبت به کشورشان ریشه‌های اجتماعی مختلفی دارد که وقتی به آنها توجه کنیم شاید به‌طور صد درصد نتوانیم آنها را مقصر بدانیم یا سرزنششان کنیم که کمترین آن ارزش پاسپورت ایرانی در جهان است. ولی یکی از ریشه‌های شکل‌گیری این احساس را شبکه‌های اجتماعی می‌دانم.

وقتی مطالب و نوشته‌های شبکه‌های اجتماعی درباره ایران و ایرانی را بررسی می‌کنم، عمدتاً نتیجه اولیه آن را چیزی جز ناامیدی کامل از ایرانی بودن و شکل‌گیری تدریجی «از خود بیزاری» نمی‌بینم. «ملت از خود بیزار» مهم‌ترین ویژگی ما در شبکه‌های اجتماعی است. با بررسی شبکه‌های اجتماعی، خودمان را مانند موجود زنده‌ای می‌بینم که با نفرت هر روز تکه‌ای از بدنش را با دندان جدا می‌کند و قورت می‌دهد تا جایی که جسم اش کوچک‌تر و کوچک‌تر ‌شود و روزی خود را نیست و نابود کند.

فردین علیخواه

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۵
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
4
54
خیلی از گفتن این جمله متاسفم اما باید عرض کنم که بنده هم به امارات و هم به سوئيس مسافرت کردم که در هر دو کشور با افتخار گفتم ایرانی ام اما واکنش ها اصلا خوب نبود و من لااقل از امارات توقع نداشتم که وقتی یکی از شهروندانش فهمید ایرانی ام رفتارش به کلی تغییر کرد و وقتی علت را جویا شدم او ما را به خشونت و نژادپرستی می شناخت و زمانی که از کوروش و منشورش، تمدن ایران، شاعران بنام ایران و حتی از شعر سر در مقر سازمان ملل گفتم تعجب کرد و این سخنان مرا اغراق و شاید در نظرش دروغ خواند...از مسئولان کشور تقاضا دارم قبل از اینکه فرهنگ تاریخی ایران به کلی نابود شده و به دست فراموشی سپرده شود کاری بکنند و در سیاست های خود بازنگری اساسی داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
شما اول تست dna بیار که از 2500 سال پیش گذشتگان شما در این منطقه ساکن بودند بقیه موارد نیاز به اثبات ندارد
ناشناس
| |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
کوروش تمدنهای آشوری، ماد، عیلام و بابل را نابود کرد.
در اون منشور هم چیزی از حقوق بشر نوشته نشده. گفته شاه شاهان هستم و از این حرفا.

در مورد سردر سازمان ملل هم شما یک شایعه رو باور کرده اید.

لذا تنها چیزی که می تونه مستمسک شما باشه می تونی بگی ما هم انسان هستیم وگرنه چیزی برای عرضه به دنیا ندارید.
البته نژاد پرست رو درست گفته.
ناشناس
| |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
سر در سازمان ملل هیچ شعری از ایران نیست
محمد
| |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
البته از نظرات کاملا مشخصه که یا هیچکدام ایرانی نیستن یا اختلال روانی دارند و یا فراموشی گذشته ایران به خود مردم کشور هم سرایت کرده...اون شعری که سر در سازمان ملل است از کسی است که اکنون در شیراز آرم گرفته، در همان شهر آثار تاریخی مانند پاسارگاد و تخت جمشید چشمانتان را از حدقه در می آورد و چون معلوم است سواد ندارید با کارشناس تاریخ به آنجا بروید تا سن آثار را بفهمید، منشور حقوق بشر همان است که اکنون خیلی از قوانین الهام گرفته از آن در قدرتمندترین کشورها اجرا میشود و من با افتخار به شما و امثال شما که نژادتان نامعلوم است با افتخار اعلام میکنم که یک ایرانی با تمدن 2500 ساله هستم.
نیما
| |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
واسه نظرات متاسفم...آدر پاسخ به نظرات این پست باید بگم آنهایی که کشورشان پانصد سال نیست که کشف شده خود را متمدن میخوانند اونوقت ما...!!! البته امثال شما که از نادانی رنج میبرند حق میدهم چون از هیچ نقطه زندگیتان به شما نیاموخته اند که ایران چه بوده و چه پیشینه ای داشته و اگر کمی تاریخ مطالعه میفرمودید یاوه نمیگفتید...مشکل اکثریت مردم عدم مطالعه و اظهار فضل در مورد مسئله ای که هیچ آگاهی از آن ندارند، میباشند
ناشناس
| |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
لطفا این پاسخ من را، در این قسمت منتشر کنید.ناشناس ۱۵:۲۰ بر اساس کدوم سند و مدرک نوشتی "کوروش تمدنهای آشوری ،ماد،عیلام و بابل را نابود کرد"؟کدوم بخش از اون تمدن ها؟کدوم بخش از تمدن بابل؟کدوم بخش از تمدن عیلام؟کدوم بخش از تمدن مادها و آشوری ها؟تو اصلا میدونی مادها در زمان اوج فرمانروایی کوروش چه جایگاهی در ایران داشتند؟تو اصلا میدونی بابل در زمان کوروش چطور فتح شد؟ تو واقعا منشور کوروشو خوندی؟فقط در اون نوشته شده "شاه شاهان هستم و ازین حرفا"؟در منشور کوروش دقیقا نوشته شده "شاه شاهان" ؟و فقط هم همین عبارت و عبارات هم معنی با اون در استوانه کوروش نوشته شده؟چرا اطلاعات نادرستو اینجا نوشتی؟منظورت از "شما"دقیقا چیه؟خودت از کجایی؟کوروش تمدن عیلامو نابود کرد؟کدوم بخش از اون تمدن ؟ناشناس ۱۴:۲۰ آیا اجداد هیچ کس در ایران در ۲۵۰۰ سال پیش در این سرزمین نبود؟پس فرزندان و نسل های اون افراد ساکن در ایران در ۲۵۰۰ سال پیش، کجا رفتند؟متاسفانه عده ای از قوم گرایان و تجزیه طلبان و افرادی با تفکر پانترکیسمی هم به شدت در تلاش هستن به همین نحو و با ژست به ظاهر منطقی برای عده ای،و با ایجاد شبه افکنی بخش هایی از تاریخ ایران را تحریف و حس ایران دوستی را در ایران تضعیف کنند.عده ایشون هم به شدت تلاش میکنن با بازی با کلمات و بدون سند و مدرک موثق و معتبر دروغ های مختلفی در مورد بخش هایی از تاریخ ایران بگن.و عده ایشون هم به شدت دارای تفکرات قوم گرایانه و حتی نژاد پرستانه هستند. در ایران سنت ها و فرهنگ هایی بسیار زیبا و قابل عرضه به دنیا و آثار باستانی و تاریخی بسیاری وجود داشته و دارند که افراد بسیاری در داخل و خارج از ایران هم به اونها یا بخش هایی از اونها اشاره کردند و کاملا امر واضح و مشخصیه.لطفا این پاسخ من را،در این قسمت منتشر کنید.
ناشناس
| |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
خوشم میاد اونایی که تمدن تاریخی و باستانی ایران رو انکار میکردند یه جاهایی که گیر میفتن حرف از تمدن و منشور میزنن پس بالا بری پایین بیای همه کسایی که الآن تو ایران هستن به این امر واقف اند و با این نظرات سعی در عصبانیت دیگران دارند درصورتی که هرجا گیر بیفتند دم از تمدن میزنند...
افتخار
| |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
شعری از هیچ شاعر ایرانی و هیچ شاعر دیگری بر سر در سازمان ملل متحد نوشته نیست - این افسانه جعل است که مرتب تکرار شده!
۲) منشور کوروش هیچ کلمه ای در مورد حقوق بشر ندارد چون حقوق بشر برای اولین بار در تاریخ بشر در قرن بیستم مطرح شد اگرچه زمینه آن از انقلاب فرانسه است. این همه افسانه باستان گراها است که چند دهه است آنقدر تکرار شده که کوروش در قبر خود از این جعل رنج میکشد!
۳) حقوق بشر یعنی آزادی بیان، آزادی مطبوعات و رسانه ای عمومی ، آزادی تشکیل احزاب، آزادی انتخاب دین و آزادی عبادت،، آزادی انتخابات ، ووو - شما اصل منشور کوروش را به زبان انگلیسی ( نه ترجمه جعلی آن توسط باستان گراها) در فرهنگنامه بخوانید و متوجه میشوید که هیچگدام از موارد حقوق بشر فوق الذکر (به جزء یک مورد آن) و آنهم بطور مبهم و نه صریح) نوشته نشده است . افسانه حقوق بشر کوروش نیز شامل مثل چینی فوق الذکر شده. جهت مزید اطلاع شما اینجاب از تعداد بی شماری ایرانی تحصیل کرده سئوال کرده ام و تاکنون کسی پیدا نکرده ام که اصل منشور کوروش را در فرهنگنامه. معتبر جهان خوانده باشند.!
ناشناس
| |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
لطفا این پاسخ من را ،در این قسمت منتشر کنید.
در جواب شخصی که با نام "افتخار"در این قسمت مطالبی نوشته
من تعجب میکنم از مضمون این نظرت در این قسمت.آیا برای اینکه ببینیم که در استوانه کوروش چقدر مضامین مربوط به حقوق بشر استفاده شده باید ببینیم چقدر در استوانه کوروش صرفا از واژه "حقوق بشر "استفاده شده؟و آیا در مورد حقوق بشر انتظار داری در تقریبا 2500 سال پیش در استوانه کوروش از آزادی مطبوعات سخن گفته میشد؟تو انتظار داری در مورد هر چیزی که در قرن بیستم و قرن حاضر وجود داره و بخشی از اون ها هم بعد ها بعد از کوروش به وجود اومد و به حقوق بشر ربط داره در استوانه کوروش موجود باشه؟واقعا استدلالت در این مورد این چیزیه که در این نظرت نوشتی؟واقعا استدلالت در این مورد در این سطحه؟و آیا در استوانه کوروش در مورد آزادی عبادت هیچ مطلبی بیان نشده؟من نمیخوام در این نظرم در مورد درستی یا نادرستی این موضوع از نظر دین اسلام نظر بدم ولی آیا در استوانه کوروش در مورد آزادی عبادت به هیچ موردی اشاره نشد؟ هدف و نیتت از این پاسخت در این قسمت چیه؟نکته بعد اینکه در این نظرت اشاره کردی که اصل منشور کوروش را به زبان انگلیسی در فرهنگنامه بخوانید.منظورت از فرهنگنامه دقیقا چیه؟بر اساس کدوم سند و مدرک؟کدوم فرهنگنامه معتبر جهان؟منظورت از "ترجمه جعلی آن توسط باستان گراها"دقیقا چه ترجمه ای هست؟و دقیقا چرا؟آیا صرفا اینطور مبهم و بدون اینکه به طور دقیق و موردی در مورد این موضوع اشاره کنی به معنی این هست که حرفت درسته؟متاسفانه عده ای از تجزیه طلبان و قومگرایان هم سعی میکنند با مطرح کردن نظراتی به این سبک و با ژست به ظاهر منطقی برای عده ای،و با طرح مسائلی غیر دقیق و مبهم و با بازی با کلمات بخش هایی از تاریخ ایران را جعل کنند.عده ایشون به شدت دارای تفکرات پانترکیسمی هستند.و عده ایشون مهارت زیادی در بازی با کلمات و ژست به ظاهر منطقی برای عده ای،دارند.دروغ های تاریخی اون دسته از افراد ممکنه برای عده ای در ظاهر بسیار منطقی باشه ولی وقتی که بررسی دقیق و درستی که در مورد نظراتشون انجام بشه تناقضات و یا جعل و یا تحریف در نظراتشون دیده میشه و یا حتی ممکنه در نظرات عده ای از اونا از منابعی نام برده بشه که اون منابع وجود خارجی ندارن یا اینکه به صورت تحریف شده مطالبی از اون منابع رو با ژست به ظاهر منطقی برای عده ای ،بیان میکنند.لطفا این پاسخ من در این قسمت را،منتشر کنید.
ناشناس
| |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
درست گفته کوروش تمدن هاي درخشان زيادي مثل تمدن کهن ماد و ليدي رو نابود کرد درباره کوروش و هخامنشیان بحدي دروغ و تحريف تحويل مردم دادن که حتي پروفسور اميليه کوهرت در باره اين تحريفها به سازمان ملل انتقاد کرد. و اعتقاد بر اينه که در استوانه کوروش هيچ چيزي درباره حقوق بشر نيامده اگه يادتون باشه چند وقت پيش شايعه شد که قبر کوروش در حفاريهاي پاسارگاد پيدا شده که تکذیب شد درحالی که قبلا ميگفتند قبر مادر سليمان قبر کوروشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
19
43
من هم از ایرانی بودن خودم بیزارم
ما ایرانی ها خیلی خصوصیات اخلاقی بدی داریم
"سخت ترین قسمت درمان بیشعوری پذیرفتن بیشعوریه"
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
شما از جای دیگه دنیا خبر ندارین. هر فرهنگ و قوم و کشوری خوبی ها و بدیهایی داره. انسانها کامل نیستند. اما ما ایرانیها بسیار خود کم بین و مرغ هسایه رو غاز بین هستیم. مهمترین علتش هم شیوع یک بی هویتی مفرط در جامعه هست که مقصر اصلی اون مسئولان کشور هستند و بخش مهمی هم تهاجم فرهنگی هست. با کمی مطالعه و تحقیق میشه فهمید که اکثر ایراداتی که ما مردم به خودمون می گیریم و ادعا می کنیم رفتارها و عادات ناشایستی رو داریم که هیچ جای دنیا وجود نداره میشه راحت دید که اکثر موارد، مردم جاهای دیگه یا مثل ما هستند و یا خیلی بدتر از ما. زیاد به برخورد خارجیهایی که ایران واقعی رو نمیشناسن هم توجه نکنین. ایران تحت شدیدترین تبلیعات منفی رسانه های غربی هست به شکلی که حتی خیلی از خود ما مردم هم که در ایران زندگی می کنیم هم این تبلیغات رو باور کردیم. اگر قصد دارین ایران واقعی رو از دید غیر ایرانیها ببینین یه سری به یوتوب بزنین و حجم بالای ویدیوهایی رو ببینین که توسط توریست هایی که از ایران بازدید کردند منتشر شده. نظر قریب به اتفاق همه این هست که مردم ایران از جمله بهترین، مهمانوازترین و بافرهنگ ترین مردمی هستند که این توریست ها در سفرهای خودشون دیدن و همگی هم به تبلیغات دروغ رسانه های غربی بر علیه ایران اذعان دارن. خیلی از این نکات مثبت هم نتیجه فرهنگ و تمدن غنی ایرانی/اسلامی و چند هزار ساله ایران هست. اتفاقا خیلی از نکات مثبت تحت تاثیر فرهنگ غرب در حال نابودی هست.
سلطان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
3
22
یه زمانی با صدای بلند و با افتخار میگفتیم ایرانی هستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
36
15
اگر از ایرانی بودن بیزاری خوب برو به سلامت کسی جلویت را نگرفته بنده هم از اینگونه افراد که اصل و نسب خودشان را انکار می کنند بیزارم چون انسان هایی بوقلمون صفت هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
18
قدرت رسانه ها و تبلیغات منفی انها از یک طرف و عملکرد بسیار بد پاره ای از افراد از سوی دیگر باعث این واکنشهای جهانی شده است سال 1985 سفری به ژاپن داشتم مردم با مهربانی و احترام بسیار با من برخورد میکردند سال 2005 مجددا رفتم انجا رفتارشان بسیار سرد و توام با احتیاط شده بود سال 2017 هم برای کنفرانسی علمی به انجا سفر کردم تا متوجه میشدند ایرانیم رفتارشان توهین امیز میشد علت ان انواع فساد ها و دزدی ها ودردسر هایی بود که مهاجران ایرانی برای مردم انجا درست کرده بودند این مشکل در همه جا وجود دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
23
6
کسی که از هویتش بیزاره مشکلش خودشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
7
2
خود انگلیس ها در اروپا به جزیره ای ها معروف هستند و در کل اروپا وقتی می خوایی یک انگلیسی فحش بدی بهش میگی جزیره ای.این خانم سارا از یک کشور با فرهنگ داره میره یک کشور بی فرهنگ پس باید اونجا منکر فرهنگ و پیشینه ایرانی خودش بشه و مهم نیست.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
1
12
نمی دونم کسانیکه تجربه بدی از ایرانی بودن خود دارند،در خارج از کشور با چه طبقه اجتماعی در تماس بوده اند و یا اینکه رفتار و منش خودشان در خارج از کشور به چه صورت بوده که پس زده شده اند و یا تحقیر شده اند . من ده سال است که خارج از کشور زندگی می کنم و در این ده سال حتی یک نمونه رفتار تحقیر امیز و یا همراه با بی حرمتی با من نشده.همیشه با شجاعت خود را ایرانی معرفی کرده ام و بدنبال آنهم هرگز سعی در توجیه علت سکونت در خارج و یا تدریس تاریخ ایران و سخن از عظمت گذشته و یا مشکلات امروزی نکرده ام چرا که لازم ندیدم .ولی دیدم که هموطنانم متاسفانه در جمع خارجی‌ها چنان با لحن رقت باری از ایران سخن می گویند که خود زمینه را برای تحقیر خود فراهم می کنند.شاید بهتر باشد یکبار هم نسخه من را که همان معرفی کردن خود با عزت نفس است امتحان کنید ،حتما جواب می دهد و هرگز علت ترک وطن را توجیه نکنید چون بسیار شخصی است و فراموش نکنید که احترام امام زاده را متولیش نگه می دارد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
1
5
ما یه عموی پیر داشتیم که خدابیامرز ۷۰ سال پیش تو پاریس دانشجو بوده و در سیته انورسیته (شهرک دانشجویان) اتاق بهش داده بودن. خدابیامرز می‌گفت همون موقع هم معدود دانشجوهای دختر ایرانی مقیم پاریس را اگر بیرون میدیدیم و اونا مارو نمیشناختن، میگفتن که ما اهل چکسلواکی یا بلغار و یونان هستیم و حتی پیش ما هم قبول نمیکردن که ایرانی هستن. بعضی وقتها ما حتی خونواده اونها رو در تهران می‌شناختیم و مجبور میشدبم اسم بابا و عمو و دایی شون رو بهشون یاد آوری کنیم.
در بین دختران ایرانی که در خارج مشغول تحصیل هستند, کتمان ملیت واقعی قدمت تاریخی دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
14
5
کسی از کشور اسلامی و شیعه ما خوشش نمیاد اینجا رو ترک کنه، اینجا کلاب های شبانه نیست
پاسخ ها
حمید
| |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
خدمتت عرض کنم که این کشور متعلق به تو و ارث پدرت نیست که در مورد آن تعیین تکلیف میکنی...هر ایرانی حق دارد در ایران در چهارچوب قانون و البته طبق دینی که خودش آنتخاب کرده زندگی عادی و راحتی داشته باشد... ایران مکانی برای زندگی همه نوع از پیروان دین است و قطعا دین در زندگی افراد با دین های مختلف هیچ اشکالی نگرفته... پس هر ایرانی باهر دینی که دلش بخواهد( طبق نطر صریح قرآن ) حق زندگی دارد و تو در جایگاه تعیین تکلیف برای آنان نیستی
ناشناس
| |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
ایران فقط ارث بابای شماهاست که پشت قباله ننتون شده ایا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
1
8
نبود فرهنگ درست و واقعی ایران در کتاب های درسی به خصوص ادبیات فارسی .
این کتاب پر است از مسایل دینی و عقیدتی و ادبیات معاصرش پراست از خشونت و دفاع مقدس .
شما چیزی از افتخار ایرانی ندادهای به ایرانیان
کتاب مطالعات اجتماعی ششم علنا هر افتخار مربوط به ایران را به پای مسلمانان نوشته است ...‌متاسفانه هویت ایرانی ،در کتاب های درسی ارزشمند نیست و هویت مسلمانی جای انو گرفته است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
11
با گندهایی که در سیاست خارجی زدیم از یک طرف و با گندکاری های هموطنان ایرانی در سایر کشورهای دنیا واقعا آدم روش نمیشه اونور بگه من ایرانیم
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
2
7
خوب ایرانیها خود برتر بین هستند و حاضر نیستند سهم خودشون رو تو حل مشکلی از کشورشون قبول کنند. به ریشه شون نگاه نمی کنند. عوضش تو کشورهای دبگه حاضرند هرکاری رو بکنند تا خودشون رو ثابت کنند. البته اونجاها هم آبرو خیلی بردن.
هر ایرانی می تونه سفیری از کشور خودش باشه و نقش مهمی در به تصویر کشیدن از کشورش داشته باشه حتی اگر تبلیغات بد و فرافکن باشه.
پاسخ ها
محمد
| |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
ملت متوهم
ناشناس
|
France
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
1
3
باید از بدیهامون بگیم و پررنگش کنیم, تا مردم شرمنده بشن و خودشون و کشور و فرهنگشون رو اصلاح کنند...دنیا عوض شده باید آپ گریت بشیم...وگرنه یک ملته سنتگرا و عقب افتاده باقی خواهیم ماند...!ایران نوین که بتونه با ایده هایی نو در دنیا بدرخشه و همه بهش افتخار کنیم...به امید خداوند بزرگ ایران زمین
پاسخ ها
اول از خودت شروع کن
| |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
مومن "آپ گرید" درسته نه آپ گریت!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار