فواید چای سبز برای زیبایی پوست صورت و مو
کد خبر: ۱۴۶۲۰۱
تاریخ انتشار: 2019 May 29    -    ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
چای سبز یکی از نوشیدنی‌های مفید برای سلامتی انسان به شمار می‌رود، این نوشیدنی پرخاصیّت باعث کاهش اضافه وزن و نگهداری از پوست صورت، مو و درمان آکنه می‌شود.

فواید چای سبز برای زیبایی پوست صورت و مو«اختصاصی تابناک باتو» چای سبز یکی از نوشیدنی‌های مفید برای سلامتی انسان به شمار می‌رود، این نوشیدنی پرخاصیّت باعث کاهش اضافه وزن و نگهداری از پوست صورت، مو و درمان آکنه می‌شود.

 

فواید چای سبز برای زیبایی پوست صورت و مو

* فواید چای سبز برای پوست صورت

چای سبز ضد التهاب و ضد باکتری است، از این روی پوست صورت را از بیماری‌ها و التهاب‌های مختلف حفظ می‌کند.

چای سبز در برگیرنده آنتی اکسیدان‌هایی است که مانع پدیدار شدن چروک شده و از بروز نشانه‌های زودرس پیری جلوگیری می‌کند.

از ایجاد لکه روی پوست جلوگیری می‌کند و آن را در برابر پرتو‌های مضر خورشید محافظت کرده و از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می‌کند.

چای سبز پوست‌های چرب را بهبود بخشیده و از ترشح چربی توسط غدد چربی جلوگیری می‌کند.

به دلیل داشتن آنتی اکسیدان مانع بروز آکنه و جوش جوانی می‌شود.

تجدید سلول‌های پوست و رهایی از پوست مرده و لایه‌هایی آلوده که روی پوست را پوشانده اند با چای سبز امکانپذیر است.

روشن شدن رنگ پوست صورت و نشاط بخشیدن به آن از فواید چای سبز است و به پوست مواد مغذی می‌رساند.

از بین رفتن تیرگی زیر چشم از دیگر مزایای چای سبز برای پوست صورت به شمار می‌رود.

فواید چای سبز برای زیبایی پوست صورت و مو

* دستورالعمل استفاده از چای سبز برای از بین بردن آکنه

روش خلاص شدن از آکنه و جوش به این شکل است که یک قاشق غذاخوری چای سبز را در آب می‌جوشانید و سپس با یک تکه پنبه جوشیده چای را به صورت خود می‌مالید و می‌گذارید تا به مدت حداقل یک ربع روی صورتتان بماند و پس از پاک کردن جوشیده چای سبز از صورتتان با کرم مرطوب کننده پوست خود را مرطوب کنید.

*چای سبز برای درمان لکه‌های پوست

چند عدد برگ چای سبز را با یک قاشق غذاخوری شیر و مقدار کمی از زردچوبه مخلوط کنید، مواد را خوب به هم زده و ترکیب کنید و حداقل یک ربع روی پوست صورت خود قرار دهید، سپس پوست خود را با آب ولرم بشویید.

* چای سبز برای پوست چرب

برای جلوگیری از ایجاد کک و مک و لک شدن پوست چرب و کاهش ترشح چربی در پوست صورت، یک قاشق چایخوری برنج آسیاب شده را با یک قاشق چایخوری آبلیمو و دو قاشق کوچک از چای سبز جوشیده شده سرد مخلوط کنید، مواد را خوب به هم بزنید و به مدت حداقل یک ربع بگذارید روی صورتتان بماند، سپس آن را با آب سرد بشویید.

فواید چای سبز برای زیبایی پوست صورت و مو

* فواید چای سبز برای مو

دارای خواص ضد عفونی کننده است و از ایجاد پوسته سر جلوگیری می‌کند و مانع ریزش مو می‌شود. حاوی پلی فنول‌هایی است که به ارتقاء سلامتی مو کمک می‌کند و از مو در برابر موخوره و ریزش محافظت می‌کند. باعث تقویت مو و رشد آن می‌شود. به دلیل داشتن کاتچین گردش خون را در پوست سر فعال می‌کند.

*روش استفاده از چای سبز برای مو

چند برگ از چای سبز را در آب بجوشانید، برگ‌های جوشیده شده را جدا کنید، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق عسل و یک پیمانه شامپو به آن اضافه کنید، مواد را خوب مخلوط کنید، در شیشه بگذارید و به عنوان شامپو در هنگام شستن موهایتان استفاده کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار