اتفاق خاصی درباره زندانیان مهریه رخ نداده است
کد خبر: ۱۴۶۱۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 28    -    ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸

غلامحسین اسماعیلی درباره انتشار خبری مبنی بر دستور رئیس قوه‌قضائیه برای آزادی زندانیان مهریه تا چند روز آینده اظهار کرد: آنچه اتفاق افتاده موضوع جدیدی نیست. رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور تاکید کرد که قانون نحوه اجرای محکومیت مالی مصوب سال 94 و فتوای مراجع تقلید باید در ارتباط با زندان مهریه دقیقا اجرا شود.

این مقام مسئول در دستگاه قضا با بیان اینکه قانون تغییر نکرده است افزود: قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب سال 94 تکلیف را مشخص کرده و گفته زوجه را در صورتی می‌شود بابت عدم پرداخت مهریه بازداشت کرد که توان پرداخت داشته باشد ولی از پرداخت امتناع کند.

سخنگوی قوه‌قضائیه ادامه داد: گزارش‌هایی به ریاست قوه‌قضائیه رسیده بود مبنی بر این که برخی قضات قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی را درست اجرا نمی‌کنند و عدم اجرای درست قانون موجب ازدیاد زندانیان مهریه شده و رئیس قوه‌قضائیه هم تاکید کرد ضوابط و مقررات قانونی درست اجرا درخواست اعسار زندانیان مهریه مجدداً برسی شود تا اگر مشخص شد کسی توان پرداخت ندارد، زندان نماند.

اسماعیلی تاکید کرد: به طور قطع اگر زندانی وجود داشته باشد که توان پرداخت دارد اما امتناع می‌کند کماکان در زندان می‌ماند و تاکید رئیس قوه قضائیه هم بر اجرای دقیق قانون نحوه اجرای محکومیت مالی است.

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
0
0
منظورشون از زوجه، زوج هست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار