تعزیرات: جریمه‌ها منبع درآمد دولت شده است
کد خبر: ۱۴۶۰۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 26    -    ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره انتقاد از جریمه‌های نقدی این سازمان که صرفا به منبع درآمد جدید دولت تبدیل شده و دردی از مردم دوا نمی‌کند گفت: ما هم قائل به بازدارنده نبودن قوانین صنفی هستیم ولی با این وضعیت، بیشتر از این نمی توان کاری کرد.

سیدیاسر رایگانی ادعای مدیرعامل شهروند که گفته بود پیش از تعزیرات به موضوع برنج تقلبی ورود کرده بودیم را غیرکارشناسی دانست و گفت: از نگاه ما فروشگاه شهروند مسئول عرضه هر کالایی است که عرضه می‌شود و وقتی 20 تن برنج تقلبی فروش رفته یعنی شهروند به صحت سلامت برنج اعتماد داشته است.

وی همچنین درباره اینکه این انتقاد از تعزیرات وجود دارد که جریمه‌های نقدی وسیله‌ای برای تأمین درآمد دولتی شده است و درد مردم درباره گرانفروشی‌ها را دوا نمی‌کند گفت: ما هم معتقدیم قوانین صنفی بازدارنده نیست و باید به سمتی برویم که متخلف پس از رسیدگی، تکرار جرم نداشته باشد ولی قوانین موجود کشور این وضعیت را رقم زده و کاری بیش از این نمی‌توانیم بکنیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات همچنین تأکید کرد: با وجود فشارهای وارده جریمه 8 میلیارد تومانی شرکت پتروشیمی قائده‌بصیر اخذ شد. این شرکت به علت قاچاق محصولات پتروشیمی به پرداخت 2 برابر بهای مال و یک برابر مال ازدست‌رفته محکوم شده بود.

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
0
دولت به دنبال تخلف و بوجود آورنده تخلف هست كه بتواند درآمد كسب كند اين موضوع محدود به اين دولت نيست بلكه دو رئيس جمهور قبل هم از همين راه درآمد كسب ميكردنند ، مثل جرائم رانندگي
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار