اصول نگهداری از پوست مختلط در فصل تابستان
کد خبر: ۱۴۵۹۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 27    -    ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
به پوستی که حالتی بین پوست چرب و پوست خشک داشته باشد پوست مختلط می‌گویند؛ بنابراین توجه و رسیدگی به آن در فصل تابستان تلاش‌های ویژه‌ای می‌طلبد، زیرا برخی مناطق پوست دچار خشکی می‌شود و بخش‌های دیگری از پوست چربی ترشح می‌کند، امری که منجر به ناراحتی و نگرانی افراد می‌گردد. در این گزارش برخی اصول توجّه به پوست مختلط در فصل تابستان را خواهید خواند.

اصول نگهداری از پوست مختلط در فصل تابستان«اختصاصی تابناک باتو» به پوستی که حالتی بین پوست چرب و پوست خشک داشته باشد پوست مختلط می‌گویند؛ بنابراین توجه و رسیدگی به آن در فصل تابستان تلاش‌های ویژه‌ای می‌طلبد، زیرا برخی مناطق پوست دچار خشکی می‌شود و بخش‌های دیگری از پوست چربی ترشح می‌کند، امری که منجر به ناراحتی و نگرانی افراد می‌گردد. در این گزارش برخی اصول توجّه به پوست مختلط در فصل تابستان را خواهید خواند.

اصول نگهداری از پوست مختلط در فصل تابستان

پوست مختلط چیست؟ پوست مختلط حالت دو گانه دارد به طوریکه در دو طرف گونه‌ها خشک است و در این قسمت‌ها روزنه‌هایی وجود دارد، در حالیکه در قسمت‌های بینی، پیشانی و چانه پوست چرب است.

پوست مختلط و حساس به توجه زیادی احتیاج دارد تا زیبا بماند و ظاهر خوبی پیدا کند. در این گزارش ماسک‌هایی برای پوست مختلط به شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید در فصول گرم سال از آن‌ها استفاده کنید.

گلاب و عسل
یک قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. سپس ماسک را روی صورت قرار دهید و بیست دقیقه بعد با آب ولرم بشویید.

خیار و عسل
یک دوم خیار را رنده کنید، یک دوم قاشق بزرگ شیر، یک قاشق چایخوری عسل را مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را ۱۵ دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

اصول نگهداری از پوست مختلط در فصل تابستان

*راه‌های طبیعی برای پاک سازی پوست مختلط در خانه بدون صرف پول زیاد وجود دارد که در این گزارش خواهید خواند.

خیار
برای مدت پنج دقیقه صورت خود را با تکه‌های خیار ماساژ دهید. می‌توانید یک عدد خیار را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو در مخلوط کن بریزید، سپس مخلوط را برای بیست دقیقه روی صورت قرار دهید.

شیر
شیر دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی مهمی برای پوست صورت است، یک تکه از پنبه را درون شیر سرد فرو ببرید و به مدّت پنج دقیقه آن را روی صورت خود بمالید و ماساژ دهید، سپس آن را با آب سرد بشویید.

ماست
ماست باعث نرمی و رطوبت پوست مختلط می‌شود و رنگ پوست را یک دست می‌کند. به سادگی ماست را روی صورت خود بمالید و بگذارید تا خشک شود و در نهایت با آب گرم بشویید.

اگر به طور منظم از این ماسک استفاده کنید به پوست مختلط پاکسازی شده و خالی از لک دست خواهید یافت.

روغن بادام و تخم مرغ
یک قاشق غذاخوری روغن بادام را با یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید و ماسک را روی صورتتان قرار دهید و ۲۰ دقیقه بگذارید روی پوستتان بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک سیب زمینی رنده شده
یک عدد سیب زمینی رنده شده را با یک قاشق غذاخوری نشاسته، یک چهارم قاشق چایخوری روغن زیتون، ۲ قاشق غذاخوری ماست و ۴ قاشق غذاخوری آب برنج مخلوط کنید و سپس ماسک را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

جعفری
جعفری‌ها را درون مخلوط کن بریزید و نیمه خرد کنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت قرار دهید، سپس با آب ولرم بشویید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
0
پیاز خوب نیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار