لایکان هایپراسپرت به ناوگان پلیس ابوظبی اضافه شد +عکس
کد خبر: ۱۴۵۸۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 26    -    ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵

شرکت لایکان به‌تازگی یکی از ۷ نمونه هایپراسپرت به جمع خودروهای گران‌قیمت پلیس ابوظبی اضافه کرده است.
 خودروهای پلیس، در مجموع، خودروهای کسل‌کننده‌ای هستند؛ اما دراین‌میان استثنائاتی هم وجود دارد. به‌طور مثال ناوگان پلیس استرالیا از هوندا سیویک تایپ R، ژاپن از نیسان GT-R و ایتالیا از فراری 458 اسپایدر بهره می‌برد. در کشور امارات، داستان کاملا متفاوت است و پلیس این کشور مختار است از هر سوپراسپرتی که تمایل داشته باشد، بهره ببرد.

لایکان هایپراسپرت به ناوگان پلیس ابوظبی اضافه شد +عکس

در همین راستا، ناوگان پلیس ابوظبی به سراغ یک نمونه لایکان هایپراسپرت رفته است که تنها یکی از ۷ نمونه ساخته‌شده به شمار می‌رود. شرکت W Motors به‌تازگی ویدئو جدیدی را از اولین خودرو خود منتشر کرده است. شاید شما هم برای اولین‌بار نمونه‌ای از لایکان هایپراسپرت را در فیلم سریع‌و‌خشمگین ۷ در هنگام پریدن از یک آسمان‌خراش مشاهده کردید.

اگر برایتان سؤال پیش آمده که نام لایکان (lykan) از کجا آمده، در پاسخ باید بگوییم که نام این شرکت براساس یکی از شخصیت‌های اساطیری منطقه ترنسیلوانیا (در قسمت غربی رومانی) انتخاب شده است. جدای از نام جالب و طراحی جذاب لایکان هایپراسپرت، این ابرخودرو مشخصات فنی خارق‌العاده‌ای دارد. بدون شک جذاب‌ترین قسمت این خودرو، پیشرانه ۳.۷ لیتری تخت ۶ سیلندر آن است که بر پایه موتور RUF ساخته شده است. این پیشرانه تویین توربو قادر به تولید ۷۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن‌متر گشتاور است. وزن سوپراسپرت جدید تنها ۱۴۰۰ کیلوگرم است و از جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه بهره می‌برد.

با بهره‌مندی از سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ در ۲.۸ ثانیه و ۰ تا ۲۰۰ در ۹.۴ ثانیه، لایکان هایپراسپرت یکی از سریع‌ترین خودروهای پلیس تاریخ محسوب می‌شود. سقف سرعت هایپراسپرت هم به رقم خارق‌العاده ۳۹۵ کیلومتربرساعت می‌رسد. تمامی این مشخصات با درنظرگرفتن کلید جواهرنشان و الماس‌های به‌کاررفته در چراغ‌های جلو، ۳.۴ میلیون دلار قیمت می‌خورد. شرکت W Motors قصد دارد نمونه‌ جدیدی با نام فنیر سوپراسپرت (Fenyr SuperSport) درکنار لایکان هایپراسپرت تولید کند. این خودرو قدرت و سرعت بیشتری نبست به هایپراسپرت خواهد داشت و در تیراژ ۱۰۰ نمونه تولید خواهد شد.

زومیت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
0
12
مردم در کشورهای عربی حاشیه خلیج هر روز که میگذرد سطح رفاهشان بالاتر میره و امکانات جدیدی براشون فراهم میشه

آن وقت در ایران هر روز که میگذره صف جدیدی ایجاد میشه و مردم انتخاب های بیشتری برای تشکیل صف پیدا میکنن

البته مقصر حکومت نیست مقصر این مردم هستند که به این سبک زندگی علاقه دارند و فقط زاد و ولد میکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
0
4
علی برکت الله. یه روزی ما ماشین سوار بودیم و اونها شتر سوار... امروز اونها ماشین سوارن و ما فرغون سوار.....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار