امید تازه دانشمندان برای نابودی سلول‌های سرطانی
کد خبر: ۱۴۵۸۸۶
تاریخ انتشار: 2019 May 26    -    ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵

دانشمندان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند ترکیب کلم برگی مشهور به Kale و کلم بروکلی می‌تواند از رشد تومور‌های سرطانی در بدن انسان جلوگیری کند.

بدن انسان برای مبارزه با سلول‌های سرطانی مکانیزم‌های مخصوص خود را دارد، اما گاهی اوقات بدن قدرت مقابله با سرطان را ندارد و این سبب گسترش و پیشرفت سرطان و ابتلای انسان به نوع شدید این بیماری می‌شود.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند ترکیب کلم بروکلی، کلم Kale و دیگر اعضای خانواده کلم می‌تواند سبب تقویت مکانیزم درونی سیستم ایمنی بدن برای مقابله با تومور‌های سرطانی شود.

این یافته‌ها حاصل تحقیق‌های دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون است. دانشمندان با مطالعه برروی موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به سرطان پروستات دریافتند، مصرف ترکیب خانواده کلم می‌تواند مانع از رشد تومور‌های سرطانی شود.

کارشناسان امیدوار هستند با استفاده از ترکیب سبزیجات بتوانند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و از بین بردن سلول‌های سرطانی بدون نیاز به انجام راهکار‌های درمانی پرعارضه، چون شیمی درمانی یا برق درمانی شوند.

سرطان زمانی دربدن روی می‌دهد که سلول‌هایی غیرطبیعی در بدن ایجاد شوند. سرطان‌ها به دو گونه کاهنده سلولی یا افزایش دهنده سلولی تقسیم می‌شوند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، WHO سرطان باعث ایجاد ۹.۶ میلیون مرگ و میر در سال ۲۰۱۸ میلادی درجهان شده است. ابتلا به سرطان بر اقتصاد کشور‌ها هزینه‌های منفی می‌گذارد. درسال ۲۰۱۰ کل هزینه اختصاص داده شده به سرطان افزون بر ۱.۱۶ تریلیون دلار بوده است.

گیاهان خانواده کلم حاوی ترکیب‌هایی هستند که با فعال شدن مسیر AMPK دربدن سلول‌های سرطانی را نابود می‌کنند.

بنا بر مطالعه‌های انجام شده بیش از ۱۰۰ نوع سرطان در دنیا وجود دارد که درتمامی آن‌ها شروع بیماری از نوعی دگرگونی غیرطبیعی دریک سلول شروع می‌شود.

سلول‌های سرطانی دارای عملکرد‌هایی خاص، چون رشد، مقابله با سلول‌های سیستم ایمنی بدن، فرار از مرگ سلولی، رشد و تکثیر غیرقابل کنترل، به دست آوردن منبع خونی برای تغذیه و رشد و تهاجم به دیگر بخش‌های بدن است.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان در رژیم خوراکی خود مصرف سبزیجات به ویژه سبزی‌های خانواده کلم را قرار دهند.

پژوهش‌های پیشین نشان داده است مصرف سبزیجات خانواده کلم می‌تواند سبب جلوگیری از پیشرفت سرطان سینه دربانوان شود.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار