هرکیلو زعفران در بازار چند؟
کد خبر: ۱۴۵۸۵۱
تاریخ انتشار: 2019 May 25    -    ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

نائب رئیس شورای ملی زعفران در خصوص قیمت زعفران در سال جاری گفت: هر کیلو زعفران با افزایش نسبی نسبت به سال گذشته بین ۹ میلیون تومان تا ۱۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
از دست ندهید

علی حسینی در خصوص آخرین وضعیت قیمت زعفران در بازار و تغییرات قیمت آن در سال جدید اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلو طلای سرخ نسبت به سال گذشته با افزایس نسبی بین ۹ میلیون تومان تا ۱۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

وی افزود: در دوماه پیش حداقل قیمت زعفران کیلویی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

نائب رئیس شورای ملی زعفران در خصوص دلایل افزایش زعفران در بازار گفت: تمام کالا‌های کشاورزی در مدت اخیر با روند نزولی همراه بوده است و زعفران نیز به دلیل بالا رفتن هزینه‌های تولید با افزایش روبرو شده است.

حسینی در ادامه به سطح زیر کشت طلای سرخ در سال جاری اشاره کرد و افزود: به طور معمول سالیانه حدود ۱۰ درصد به سطح زیر کشت این محصول در کشور اضافه می‌شود.

وی با اشاره به رشد سالیانه سطح زیر کشت زعفران اظهار کرد: ما به عنوان صادرکننده و تولید کننده زعفران در حال حاضر نگران جامعه هدف هستیم به دلیل اینکه در حال حاضر فقط ۵۰ کشور هدف صادرات زعفران هستند.

نائب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه خام فروشی زعفران ایرانی به معضلی تبدیل شده عنوان کرد: بزرگترین صادرکنندگان زعفران این محصول پربازده را بدون ارزش افزوده و به طور انبوه به کشور‌های مختلف صادر می‌کنند غافل از اینکه با این اقدام ضربه بزرگی به کشور وارد می‌کنند.

حسینی در ادامه تصریح کرد: در بحث صادرات زعفران باید به ایجاد ارزش افزوده بیشتر کار شود چراکه با فرآوری این محصول و استفاد از صنایع تیدیلی می‌توان ارز آوری حاصل از صادرات زعفران را چند برابر کرد و با افزایش بازار‌های هدف، زعفران ایرانی را به بسیاری از کشور‌ها شناساند.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار