اینستاگرام چند نوازنده خیابانی توقیف شد+عکس
کد خبر: ۱۴۵۷۴۸
تاریخ انتشار: 2019 May 24    -    ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

صفحات چند نوازنده پرمخاطب در اینستاگرام که ویژگی مشترک آن‌ها به اشتراک گذاری اجراهایشان و همچنین اجرا‌های خیابانی بود، توقیف شده است؛ اتفاقی که بنا بر اطلاعیه مندرج در این صفحات، به دستور مقامات قضایی صورت پذیرفته و تاکید شده صاحبین این صفحات نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

تا دو دهه پیش، کسب شهرت در حوزه موسیقی از همکاری با اساتید موسیقی و در قالب گروه‌ها قابل تحقق بود اما با توسعه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی شرایط به کل تغییر کرد و اقتصادی موسیقی نیز متأثر از این شرایط دستخوش تغییراتی شد.

اینستاگرام چند نوازنده خیابانی توقیف شد

در همین راستا، طی سال‌های اخیر نسل تازه‌ای از نوازندگان و خوانندگان به صحنه آمدند که برخلاف گذشته نه از دل گروه‌ها، بلکه از دل شبکه‌های اجتماعی به شهرت رسیدند و فعالیت حرفه‌ای را در پیش گرفتند.

هرچند این اتفاق در سایر حوزه نظیر بازیگری سینما نیز رخ داده، کثرت آن در حوزه موسیقی به مراتب بیشتر بود و نوازندگان و خوانندگان پرشماری با کسب اقبال عمومی در شبکه‌های اجتماعی، توانستند در صحنه خوش بدرخشند و در فرآیند عکس دوران پیشین، به عضویت گروه‌های مهم درآیند و هم‌نشین نوازندگان و خوانندگان بزرگ ایران شوند.

این موضوع با حساسیتی نیز مواجه نشده بود و به نظر می‌رسید، مسئولان امر با این موضوع به طور کلی مشکلی ندارند و استفاده از این فضا را برای چنین امور پذیرفته‌اند اما اکنون این تصور با اما و اگرهایی مواجه شده است.

امروز در صفحات برخی نوازندگان مرد و زن در اینستاگرام اطلاعیه‌ای درج شد که تأکید داشت این صفحات به دستور مقام قضایی توقیف شده و صاحبان آن نیز تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

نغمه مرادآبادی، آسو کهزادی و مهرداد مهدی از جمله نوازندگانی بودند که این اطلاعیه در صفحه‌شان درج شده است. در ابتدا تصور شد، صفحه این خوانندگان هک شده اما در نهایت مشخص شد این اطلاعیه از سوی ضابط در این صفحات درج شده است.

ویژگی همه نوازندگانی که با این شرایط مواجه شده‌اند، تشاهر از طریق پخش اجراهایشان در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی و همچنین شماری اجراهای خیابانی بوده است.

مشخص نیست این برخورد به واسطه فعالیت این اشخاص در فضای مجازی و جنس فعالیتشان بوده یا امور حاشیه‌ای نظیر اجراهای خیابانی که احتمالاً بدون مجوز از اماکن انجام شده، منجر به این برخورد شده و تا زمان درج این خبر، نهادهای مسئول در این زمینه اطلاع رسانی نداشته‌اند.

البته در متن این توضیح کوتاه، انتشار به فعالیت نشده بلکه علت توقیف «انتشار محتوای مجرمانه» خوانده شده و از این منظر باید دید کدام یکی از تصاویر و ویدیوهایی که این اشخاص منتشر کرده‌اند، مشمول عناوین مجرمانه تشخیص داده شده است.

نکته قابل تأمل اینکه شمار خوانندگان و نوازندگانی که مشخصات و فعالیت مشابهی دارند و این فعالیت‌هایشان را عیناً در اینستاگرام اعلام می‌کنند، قابل توجه است و مشخص نیست تفاوت این چند شخص چه بوده است.

تابناک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار