سریع ترین لپ تاپ اپل عرضه شد
کد خبر: ۱۴۵۶۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 22    -    ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴

اپل باز هم دست به ارتقاء مک‌بوک پرو زده و مدل های 15 و 13 اینچی این لپتاپ را بهبود داده است. در این مدل‌ها پردازنده‌های قوی‌تر اینتل به کار گرفته شده و برخی تغییرات کوچک در کیبورد آن به وجود آمده است.
 بیشترین تغییرات را مدل 15 اینچی مک‌بوک پرو به خود می بیند. اپل تصمیم گرفته در این محصول از پردازنده نسل نهم Core اینتل استفاده کند. مدل پایه قرار است با پردازنده 6 هسته‌ای 2.6 گیگاهرتزی Core i7 عرضه شود که فرکانس کاری آن در حالت توربو به 4.5 گیگاهرتز می رسد.

اپل برای اولین در مک‌بوک‌ از پردازنده هشت هسته‌ای استفاده می‌کند
اما مدل قوی‌تری هم برای این لپتاپ درنظر گرفته شده. این مدل به یک CPU هشت هسته‌ای i9 با فرکانس کاری پایه 2.3 گیگاهرتز مجهز خواهد بود که تا 4.8 گیگاهرتز قابل افزایش است. نکته مهم این است که اپل برای اولین در مک‌بوک‌ خود از پردازنده هشت هسته‌ای استفاده می‌کند.

علاوه بر این برای کاربرانی که می‌خواهند بیشترین استفاده را از قدرت لپتاپ خود ببرند، اپل تنظیماتی جدید برای یک مدل قدرتمندتر در نظر خواهد گرفت که به یک CPU هشت هسته‌ای i9 قوی با فرکانس پایه 2.4 گیگاهرتز تجیهز شده است. این پردازنده می تواند در بالاترین حالت با 5.0 گیگاهرتز هم کار کند و همین باعث شده اپل به این لپتاپ لقب سریعترین مک‌بوک تاریخ را بدهد.

در مقابل مک‌بوک پرو 13 اینچی تاچ‌بار اپل هم با بروزرسانی‌های سخت‌افزاری تولید خواهد شد. مدل پایه قرار است با یک پردازنده 4 هسته‌ای نسل هشتم i5 با فرکانس کاری 2.4 تا 4.1 گیگاهرتز تجهیز شود. برای این مدل هم یک تنظیمات قوی‌تر در نظر گرفته شده که از CPU چهار هسته‌ای i7 با سقف فرکانس 4.7 گیگاهرتز استفاده می‌کند.

سایر مشخصات این مک‌بوک ها نسبت به قبل تغییری نخواهد کرد. مثلا کارت گرافیک، حافظه و طراحی آن‌ها در مدل‌های جدید هم تکرار خواهد شد. مهم‌تر از همه این ها اپل اشاره کرده که سیستم خنک کنندگی در این مدل‌ها به همان صورت قبل خواهد ماند. این می‌تواند کمی نا امید کننده باشد چرا که سیستم خنک کنندگی این لپتاپ‌ها بعد از مشکلات کیبورد، یکی از موارد اصلی دردسر زا برای کاربران بوده است.

علاوه بر تغییرات سخت‌افزار، تنها بروزرسانی بزرگ دیگری که برای این لپتاپ‌ها اعمال خواهد شد، آپدیت کیبوردهاست. اپل گفته که در حال کار روی یک مکانیزم جدید با متریال نو است که مشکلات پیشین را کاهش می‌دهد. البته طراحی کیبوردها قرار است همانند کیبورد نسل سوم لپتاپ‌های مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر مدل 2018 باقی بماند.

تمام این تغییرات و آپدیت‌ها قرار است برای مدل‌های تاچ‌بار اعمال شوند و این یعنی مک‌بوک‌ پرو 13 اینچی غیر تاچ‌بار (معروف به MacBook Escape ) شامل این بروزرسانی‌ها نخواهد شد.

مدل‌ 6 هسته‌ای مک‌بوک پرو 15 اینچی 2399 دلار و مدل 8 هسته‌ای آن 2799 دلار قیمت‌گذاری شده است.

دیجیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
0
مدل هشت هسته ای فقط با تبدیل مستقیم دلار میشه حدود 40 میلیون اگه بیاد تو ایران فکر کنم بالای 50 میلیون باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار