نتایج انتخاب رشته کنکور دکترا منتشر شد
کد خبر: ۱۴۵۶۱۹
تاریخ انتشار: 2019 May 22    -    ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸

نتایج انتخاب رشته کنکور دکتری 98 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

داوطلبان از هم اکنون می توانند با وارد کردن مشخصات مورد نیاز، نسبت به دریافت نتیجه انتخاب رشته خود مطلع شوند.

از تعداد 108 هزار و 899 داوطلب انتخاب رشته کننده، تعداد 47 هزار و 648 داوطلب در کد رشته محل‌ های انتخابی دارای حد نصاب علمی لازم هستند.

از این تعداد، 19 هزار و 651 نفر زن و 27 هزار و 997 نفر مرد و به عبارت دیگر 43.75 درصد از داوطلبان انتخاب رشته کننده، دارای حدنصاب علمی هستند.

از تعداد 196 هزار و 649 ثبت نام کننده در آزمون، تعداد 163 هزار و 321 داوطلب در جلسه آزمون حاضر شدند که نتیجه اولیه کارنامه داوطلبان در هفته آخر فروردین ماه 98 بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد.

تمام داوطلبانی که در کد رشته محل ‌های انتخابی خود دارای حد نصاب علمی لازم هستند، ضرورت دارد در مرحله دوم (مرحله ارزیابی تخصصی) که جزئیات آن در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود با همراه داشتن مدارک لازم به هر یک از مؤسسات مربوط مراجعه و در آن شرکت کنند.

داوطلبانی می توانند به دانشگاه‌ها مراجعه کنند که کد رشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته درج کرده و نمره حد نصاب علمی لازم را کسب کرده باشند.

بر اساس برنامه زمانی برخی از دانشگاه ‌ها، مرحله ارزیابی تخصصی ممکن است در ماه رمضان برگزار شود و در مواردی امکان تغییر آن وجود دارد، از همین رو داوطلبان حتماً قبل از مراجعه به دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی مربوطه به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا مؤسسه مراجعه کنند.

ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 98 در دوره ‌های روزانه و شبانه دانشگاه ‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌ های خودگردان دانشگاه ‌ها (به جز ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی) تعداد 14 هزار و 277 نفر است.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار