عجیب‌ترین جنگ‌های تاریخ
کد خبر: ۱۴۵۵۲۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 23    -    ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
بحران بین دو شهر وقتی شعله ور شد که چند سرباز از شهر مودنا به بلوگنا حمله بردند و یک سطل دزدیدند. این اتفاق باعث خشم شدید در صفوف ارتش بلوگنا شد و آن‌ها اصرار بر انتقام داشتند، جنگ بین دو شهر آغاز شد و ۱۲ سال ادامه پیدا کرد، دست آخر هم بلوگنا نتوانست سطلش را پس بگیرد.

عجیب‌ترین جنگ‌های تاریخ

عجیب‌ترین جنگ‌های تاریخاختصاصی «تابناک باتو» ـ دلایل و اسباب بروز جنگ‌ها در طول تاریخ متعدد بوده اند، برخی از جنگ‌ها با هدف دستیابی به قدرت، ثروت و یا کشورگشایی و ... بوده است. اما در برخی موارد تاریخ شاهد جنگ‌هایی بوده که به دلایل عجیب و بیهوده شکل گرفته است.
در این گزارش درباره عجیب‌ترین جنگ‌هایی که تاریخ شاهد آن بوده است خواهید خواند.

۱. جنگ روستای اسپانیایی لیجار و فرانسه

در سال ۱۸۸۳، روستایی کوچک در جنوب اسپانیا، به نام لیجار علیه فرانسه اعلام جنگ کرد، این جنگ پس از آن رخ داد که ساکنان روستا دریافتند که پادشاه اسپانیا آلفونسوی دوازدهم در طول سفر خود به پاریس مورد حمله برخی افراد در خیابان‌های فرانسه قرار گرفته است، تصمیم گرفتند تا کل امپراتوری فرانسه را مجازات کنند، با وجود این تصمیم شجاعانه از سوی روستای کوچک در این جنگ که تا سال ۱۹۸۱ میلادی و نزدیک ۹۸ سال ادامه داشت، ۳۰۰ گلوله شلیک شد.

۲. جنگ سطل چوبی در ایتالیا

جنگ سطل چوبی بین دو شهر مودنا و بلوگنا ایتالیا در سال ۱۳۲۵ میلادی به دلیل اختلاف بر سر یک سطل چوبی درگرفت. بحران بین دو شهر وقتی شعله ور شد که چند سرباز از شهر مودنا به بلوگنا حمله بردند و یک سطل دزدیدند. این اتفاق باعث خشم شدید در صفوف ارتش بلوگنا شد و آن‌ها اصرار بر انتقام داشتند، جنگ بین دو شهر آغاز شد و ۱۲ سال ادامه پیدا کرد، دست آخر هم بلوگنا نتوانست سطلش را پس بگیرد.

۳. جنگ پاراگوئه

این جنگ در سال ۱۸۶۴ زمانی روی داد. فرمانده پاراگوئه فرانسیسکو سولانو لوپز که علاقه زیادی به ناپلیون بناپارت داشت، با سه کشور آرژانتین، برزیل و اوروگوئه وارد جنگ شد تا خودش را به عنوان یک فرمانده نظامی آبدیده و استراتژیست برتر که با ناپلئون در جنگاوری و علم جنگی برابری می‌کند، معرفی کند.

از شانس بد، لوپز نتوانست خودش را حتی سر سوزنی اثبات کند، بلکه برعکس تمام کشورش را ویران کرد و ۹۰ درصد مردان سرزمینش به دلیل جنگ ها، قحطی و امراض مسری جان خود را از دست دادند و در جنگی که شش سال ادامه داشت ۴۰۰ هزار تن کشته شدند.

۴. جنگ سگ گمشده

این جنگ بین یونان و بلغارستان درگرفت؛ دو کشوری که در جنگ جهانی اول در مقابل هم قرار گرفتند و روابط حسنه‌ای بین آن دو برقرار نبود. در سال ۱۹۲۵ میلادی، وقتی یک سرباز یونانی یک سگ گمشده را که از مرز‌های بلغارستان عبور کرده بود، دنبال کرد، بلغاری‌ها به سوی سرباز آتش گشوده و او را کشتند، یونانی‌ها تصمیم گرفتند تا انتقام بگیرند، در این زمان جنگ شروع شد و باعث مرگ ۵۲ تن از دو طرف گشت.

۵. جنگ خوک بین انگلستان و آمریکا

جنگ خوک در سال ۱۸۵۹ میلادی بین نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی روی داد، وقتی که یکی از سربازان انگلستانی به سوی خوکی در مرز‌های آمریکا تیراندازی کرد. نیرو‌های آمریکایی نیرو‌های خود را برای جنگ آماده کردند، اما انگلیسی‌ها از این اشتباه غیر عمدی معذرت خواهی کردند و به این ترتیب (اعلام) جنگی که برای چهار ماه طول کشیده بود با تنها قربانی اش یعنی خوک به پایان رسید.

۶. جنگ ۳۳۵ ساله بین هلند و جزیره سکیلی انگلستان

در سال ۱۶۵۱ میلادی، جنگی ۳۳۵ ساله بین هلند و جزیره سکیلی انگلستان درگرفت، در آن زمان هلند فقط علیه جزیره مورد نظر و نه تمامیّت انگلستان اعلام جنگ کرد. جنگ برای سه قرن ادامه یافت تا بدین ترتیب یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های تاریخ لقب بگیرد که البته حتی یک نفر هم در آن کشته نشد.

۷. جنگ فوتبال

این جنگ در سال ۱۹۶۹ میلادی بین السالوادور و هندوراس پس از باخت تیم السالوادور در مقابل هندوراس درگرفت. این اتفاق خشم و عصبانیت طرفداران السالوادور را برانگیخت و منجر به شورش در استادیوم شد. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از این اتفاق ارتش السالوادور به هندوراس حمله کرد، جنگی که ۴ روز طول کشید و ۳۰۰۰ قربانی گرفت.

۸. جنگ شترمرغ‌

می‌توان جنگ شتر مرغ را یکی از عجیب‌ترین جنگ‌های تاریخ به حساب آورد، جنگی که بین انسان و شترمرغ‌ها در سال ۱۹۳۲ میلادی رخ داد، تعداد شتر مرغ‌ها در استرالیا تا ۲۰ هزار شترمرغ افزایش یافته بود. این پرندگان باعث از بین رفتن و ویرانی محصولات زراعی شدند. به همین دلیل وزارت دفاع استرالیا علیه شترمرغ‌ها اعلام جنگ کرد. به طوری که گروهی از ارتش مسلح را با مسلسل با هدف کشتن شترمرغ‌ها به راه انداختند. اما این مأموریت کار آسانی نبود. زیرا این پرندگان مقاومت زیاد و انعطاف بدنی بالایی داشتند و با وجود این که تیر‌های زیادی به سمت آن‌ها شلیک شد توانستند با سرعت فوق العاده‌ای بدوند و خود را از تیررس سربازان نجات دهند. جنگ شترمرغ حدود یک هفته طول کشید و سربازان فقط توانستند ۲۵۰۰ شترمرغ را بکشند.

۹. جنگ گوش جنکینز

جنگ «گوش جنکینز» بین انگلستان و اسپانیا در سال ۱۷۳۹ میلادی اتفاق افتاد و ۹ سال طول کشید، ماجرا از این قرار بود که مقامات اسپانیایی گوش ملوان تجاری انگلیسی که اقدام به قاچاق کالا می‌کرد را بریدند. اسم این قاچاقچی «رابرت جنکینز» بود.

عجیب‌ترین جنگ‌های تاریخ

عجیب‌ترین جنگ‌های تاریخ

عجیب‌ترین جنگ‌های تاریخ

عجیب‌ترین جنگ‌های تاریخ

عجیب‌ترین جنگ‌های تاریخ

عجیب‌ترین جنگ‌های تاریخ

عجیب‌ترین جنگ‌های تاریخ

عجیب‌ترین جنگ‌های تاریخ

عجیب‌ترین جنگ‌های تاریخ

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
5
30
کدوم جنگ دلیل عاقلانه داشته در تمام درگیریها دو طرف کم عقلند وگرنه ادم عاقل بلده چطور از درگیری درگیری پرهیز کنه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
تا حالا دوتا جنگ طلب که از همون گروهند منفی دادن :)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
3
19
دیوانگی های بشریت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
0
7
بلوگنیا چیه جناب باسواد. اصلش بولونیا وست در شمال ایتالیا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
0
13
یکیش هم جنگ خاورمیانه است .......20 سال برای چی .......چی شد ..چه اتفاق خاصی به غیر از نابودی کشتار افتاد ........................این هم یکی از عجایب است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار